انتخاب رشته حرف آخر | مشاوره 1403 فرهنگیان و کنکور تیرماه ,

menuordersearch
harfehakharpub.com
۱۴۰۳/۳/۶ یکشنبه
(1)
(1)
انتخاب رشته حرف آخر | مشاوره 1403 فرهنگیان و کنکور تیرماه
انتخاب رشته حرف آخر | مشاوره 1403 فرهنگیان و کنکور تیرماه

"حرف آخر" را بشناسیم!
انتخاب رشته (Course  select ion)، یکی از مهمترین رویدادهای دوران متوسطه است و می‌بایستی اطلاعات خوبی درباره آن داشته باشیم، آشنایی با انتخاب رشته کنکور مهم است - اما قبل از آن اجازه بدید درباره حرف آخر مهر نیز کمی بدانیم.. موسسه آموزشی حرف آخر ابداع کننده بهترین روش حرفه ای تدریس و آموزش انیمیشنی در خاورمیانه است. این مرکز علمی فعالیت خود را در قالب پکیج های کمک درسی با دانش آموزان ابتدایی، متوسطه اول / دوم و داوطلبان کنکور شروع کرده که به موفقیت های زیادی نیز دست یافته. اینها عاملی شد تا مدام آپدیت متدهای خود را گسترش دهد؛ تمامی اساتید، مشاوران گروه برتر مشاور آقای یاری مشاور حرف آخر که دارای رزومه علمی و سوابق خوبی در تیم حرف اخرند، برای پیشرفت شما عزیزان در تلاشند.

 

مشاوره انتخاب رشته 1403 شرایط و ضوابط

تاثیر معدل

سال 12م دیپلم:

40% تاثیر قطعی
برگزاری آزمون (نوبت 2) سراسری1403/4/14-15
تاریخ انتخاب رشته:نیمه دوم مرداد ماه (برج 5)
وبسایت رسمی سنجش:sanjesh.org
نوع دانشگاه های مجاز:

روزانه/شبانه، پردیس خودگردان وابسته دولتی،

آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، علمی کاربردی

  • مشاوره انتخاب رشته 1403 - 1404 حرف آخر چگونه است؟

بعد از تهیه منابع خوب همانند پکیج کامل رشته تجربی، مهمترین قضیه در انتخاب رشته حرف آخر سال 1402 اشراف اطلاعاتی و آگاهی بالای مشاوران ما نسبت به بازار کار رشته های است که داوطلبان مجاز شده اند؛ لذا با کمک ما قطعا انتخاب خوبی را انجام خواهید داد تا بتوانید اینده شغلی مدنظر خود را ترسیم کنید. در فرآیند انتخابی شما، آگاهی از فرآیندها ضمن دقت به عوامل فردی/اجتماعی می‌تواند برگ برنده ای برایتان باشد. در ابتدای این باید به 2 عامل تاثیرگذار توجه داشت: ۱.عوامل فردی ۲.اجتماعی.

 

تاثیر عوامل فردی:

در اینجا می‌توان به هدف، استعداد، علاقه و شناخت لازمه اشاره نمود که بصورت مختصر بررسی میکنیم. هدف: ابزار اصلی لازمه ی موفقیت است، در این امر شما با تعیین هدف میتوانید آینده تان را مشخص و با بصیرت پیش بروید. استعداد: استعداد یا هوش تحصیلی گذینه ای کاملا متمایز کننده است، درست است جهت تضمین کافی نیست! ما بر آخرین تغییرات کنکور اطلاعات کامل و اخبار جدید اشراف کامل داریم، اما باعث میشود دچار دلزدگی و ضعف اعتماد به نفس نشوید و این نشان دهنده ی توانایی شخصی شماست. علاقه: تمایل شخص یا فرمی از انگیزه قوی است که سبب اشتیاق و جنبش بوده که با آینده و سرنوشت شغلی ارتباط مستقیی دارد. شناخت کافی: شامل اطلاعات و شناخت دقیق توسط شخصی کارآمد یا خودتان.

 

تاثیر عوامل اجتماعی:
توان اقتصادی: این مورد برای خانواده ها همیشه از عواملی بوده که هر فردی باید مورد توجه قرار دهد، پس بهتر است نوع رشته، دانشگاه و ماهیت آنرا بر اساس توان مالی باشد. آینده شغلی: صرفا توجهی ویژه می‌طلبد و خیلی اهمیت دارد و از اصولی برجسته در این عرصه خواهد بوده. شرایط و محیط دانشگاه: ورود به برخی دانشگاها منوط به رعایت قوانین خاصی است که بایدبدان دقت کرد بعدا. محیط بیرونی: محیط بیرونی خود به تنهایی در بردارنده چند عامل دیگر است اما به طور اختصار باید گفت این عامل می‌تواند در دو جهت مثبت/منفی در انتخاب فرد لحاظ شود. کلیه کسانی که در دایره ارتباطات شخص قرار دارد و در انتخابش موثر است.

 

شماره تماس مشاوران انتخاب رشته:

09120663015

09399585899

شماره دفتر:021-66096851
فرم تکمیل اطلاعات:دانلود فرم درخواست انتخاب رشته
دفتر تیم پشتیبانی:021-91010336

 

گروه مشاوه و برنامه ریزی دکتر سامان یاری متشکل از دسته ای افراد متخصص در این امر بوده که میتواند شما عزیزان را مطمئن به دانشگاه هدایت کند؛ مشاورین حرف آخری با توجه به آپدیت بودن اطلاع از آخرین تغییرات قانونی سنجش، سابقه چندین ساله خود در این زمینه می‌توانند دلسوزانه شما را در رسیدن به اهدافتان هدایت کنند. در رابطه با منابع کمک درسی کنکور 1402 پکیج کامل 0 تا 100 و 6040 از 2 جهت برای دانش آموزان و داوطلبان کنکوری از دو جهت اهمیت زیادی دارد. اولین دلیل که طبق برنامه‌ریزی روزانه، هفتگی و ماهانه شامل حال تمام دانش آموزان تجربی، ریاضی و انسانی پایه 3 سال می‌شود، دومین عامل اینکه کسانی ی که قرارست در مدارس خاص و مدارسی که آزمون ورودی از دانش آموزان میگیرند شرکت کنند. نیازمند درس خواندن زیاد، تسلط بر نکات تمام کتاب های تست زنی است که ما به طور مفهومی، همه نیاز ها را برطرف کرده ایم

 

انتخاب رشته کنکور 1403 مجازی با حرف آخر

 

سوالات متداول از سایت انتخاب رشته کنکور سراسری | توصیه های مشاوران حرف اخر چیست ؟

 

✔️ مهم ترین فاکتور در انتخاب رشته چیست یا چه چیزی است؟
با توجه به اهمیت آن در سرنوشت هر فرد علاوه بر مطالعه دفترچه جهت اشنایی با ضوابط و شرایط سال جاری می‌تواند فاکتور بسزایی باشد، طبق سخنان مهندس حسن علیرضا نژاد و باتوجه به بررسی های اخیر به ترتیب فرم انتخابی نیز عمده ترین فاکتور در شیوه چینش علاقیات افراد است که در متن صفحه همین مقاله این قضیه شرح داده شده.

 

✔️ نحوه چینش فرم انتخاب رشته باید به چه صورتی انجام گیرد؟
انتخابها باید در 3 گروه خوشبینانه، منطقی و بدبینانه دسته بندی شد باشد که روال آنرا مشاور ارشد به شما ارائه خواهد داد، البته بعد از تکمیل فرم فوق، بایستی سیر تا پیاز مباحث تلفنی را که به شما خواهیم گفت یاداشت کنید تا چینش نهایی صورت گیرد.

 

✔️ نقش تحلیل کارنامه کنکور در انتخاب رشته چیست؟
چنین تحلیلی از قبل باعث می‌شود تا هر کسی بتواند مناسب حالش و با بسیار خوب با در نظر گرفتن به رتبه های زیر گروه ها، درباره موارد مد نظرش بیشتر بداند و آنها را انجام دهد. همچنین اشتباهات رایج برایش رخ ندهد.

  • بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور 1402 نظام جدید را چطور پیدا کنم؟!

مشاوره و برنامه ریزی صحیح می‌تواند بعنوان غول این مرحله نهایی آزمون نام برد، چراکه کلیه تلاشها با انتخابهای عقلانی به ثمر خواهد نشست. اما با درج گذینه های غلط ممکن است 1 سال از عمر تحصیلی خودتان را به تعویق بیندازید! پس مواظب باشید و خود را مجبور به ادامه تحصیل در پیزی نکنید که تمایلی به آن ندارید! دسته مشاورین این وبسایت مرکزی موسسه، با برترین و مجرب ترین کارشناسان حوزه مشاوره تخصصی، می‌توانند شما را در چنین سرنوشت سازترین انتخاب زندگی همراهی کنند. پس همگان با تکمیل فرم یا تماس با اعضای ما ضمن دلگرمی بابت انتخاب اصلح، از تضمین های ما نیز بهرمند خواهند شد.

 

 

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، پکیج های آموزشی حرف اخر یک مرجع خوب برای دانش آموزان مقطع دوم متوسطه است. با قدرت فیلم های ویدئویی در هر درسی می‌توانید مفهومی و عمیق فرا بگیرید، برترین نمرات و درصدهای ممکن کسب کنید. آموزش با استفاده از انیمیشن - شهودی سازی انجام شده که باعث درک کامل مطالب توسط شما می‌شود و همچنین استفاده از تکنولوژی آموزش 3 لایه کمک می‌کند تا بتوانید هم بهترین نتیجه را در امتحانات تشریحی و همچنین آزمون ها کسب کنید. به اهداف یادگیری خود دست یابید؛ با آگاهی از آنها می‌توانید بیشتر یادگیری را آغاز کرده و کار فعال تری انجام دهید؛ یادگیری یک فرایند فعال و پویاست، برای رسیدن به این هدف باید از تمام حواس خود برای درک صحیح محتوا استفاده کنید. شما باید درگیر مطالب مورد مطالعه باشید و در یادگیری مواقع ضروری ذهنی فعال و جامع داشته باشید.

 

انتخاب رشته کنکور 1404 حرف آخرراهنمای جامع انتخاب رشته ریاضی و تجربی | صفر تا صد هدایت تحصیلی را بدان!

 

پس از اعلام نتایج سازمان سنجش کشور و مجاز شدن داوطلبها، گام نهایی ازمون سراسری شروع خواهد شد. پس از ان نتایج اولیه، هر کس با مراجعه به سامانه سازمان و با وارد کردن اطلاعات (کد ملی + کد پیگیری یا شماره پرونده) می‌تواند کارنامه اولیه اش را ببیند. ابتدا اطلاعات فردی درج شده و سپس کارنامه را مشاهده میکنید. صحت انرا مطابقت داده و اما در صورت عدم مطابقت اعتراضتان را همانجا ثبت نماید تا مسئولین بازرسی پیگیری کنند.

 

با توجه به اینکه دانشگاهای آزاد و دولتی بر اساس همان آزمون پذیرش را انجام میدهند، مجاز بودن در دوره های روزانه، شبانه، آزاد، غیر انتفاعی و… در این صفحه درج میشود. بعد از مجاز بودن، مهمترین قسمت توجه به رتبه - تراز در هر زیر گروه است. بدین طریق که معیار را بر پایه معدل و رتبه کسب شده قرار می‌دهد. به طور مثال باید گفت رشته پزشکی در زیر گروه 1 تجربی قرار دارد و داوطلب باید رتبه اش در آن زیر گروه ملاک قرار بدهد.

 

✔️ من چه طور انتخاب رشته کنم تا با انتخاب های اولم قبول شوم ؟!

 

شیوه ی اولویت بندی رشته در کنکور 1403 با سالهای قبل متفاوت است، اما همیشه الویت بندی ها تا حدی حائز اهمیت بوده که می‌تواند آینده شغلی-تحصیلی شماها را تحت تاثیر قرار دهد، پس اشتباه یا اجحاف در آن موجب خسارت روحی، مالی و.. خواهد شد. همانطور که در بالا در بحث عوامل فردی/اجتماعی ذکر گردید، توانایی و استعدادهای شخصی، همراه با مورد تسهیلات رفاهی و خوابگاهی مکان قبولی، شرایط جغرافیایی، جنسیت و صد البته تبصره بومی گزینی، نرخ شهریه پرداختی ثابت-متغیر و... باید برایتان لحاظ شود. پس برای اطلاعات بیشتر کافیست با ما تماس حاصل فرمایید تا دچار خسران آتی نشوید! چراکه ترتیب ها حساسیت خاصی را میطلبد.

 

همراهان گرامی 1402 باید بدانید برای موفقیت در یادگیری، باید درست شروع کنید و برنامه ریزی یکی از عوامل اصلی موفقیت تعیین برنامه منظم است در اینجا اساس هر بر اساس نظم است. پس آرامش خود را حفظ کنید چراکه آرامش، ناخودآگاه را پویا و فعال می‌کند. استفاده صحیح از زمان و درک خود قدم یکم است؛ آنچه در حافظه بلند مدت باقی می‌ماند محتوا است. توصیه ما برای دوستانی که میخواهند در کنکور 1402 شرکت کنند و برای ان اماده شود، یعنی انصراف بدهند استفاده از منابع موسسه توسطه گروه همین وب سایت است. روش یادگیری درسی دپارتمان نخبگان حرف اخر دارای 4 مزیت اصلی زیر است و این روش میزان موفقیت تحصیلی شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد، یادگیری را تسهیل می‌کند و کارایی خواندن را افزایش می‌دهد.

 

1- زمان مطالعه را کوتاه می‌کند. (موفقیت شما را تا حدی تضمین می‌کند، زمان مورد نیاز را کاهش می‌دهد)
2- میزان یادگیری را افزایش میدهد. (افراد با تمرکز بر درک مطالب، بر برجسته سازی نکات تمرکز میکنند. حداقل روش صحیح برای تأکید بر نکات مهم همینست)
3- زمان ذخیره سازی محتوا در حافظه را افزایش می‌دهد. (روش کامل برای درک عمیق و خواندن کتابهای درسی است، امکان فراگیری مطالب)
4- حفظ اطلاعات را آسان می‌کند. (کوتاهترین، ساده ترین، بهترین نتیجه)

 

دفترچه انتخاب رشته کنکور 1403 سنجش با چه شرایطی صورت می‌گیرد؟ - تاثیر سهمیه ها در انتخابها

 

نمرات سطح متوسطه دوم (2) امتحانات مدرسه و درصدهای دروس اختصاصی - عمومی، تاثیر اصلی و بسزایی در این فرآیند دارد، در اینجا نکات مهمی نوشته ایم که بایستی مطلع باشید! امسال سهمیه مناطق برای هر نفر جداگانه لحاظ میشود اما بطور جامع سهمیه ها شامل مناطق 1، 2، 3، ایثارگران، شهدا، جانبازان، رزمندگان و سایر.. مانند مناطق محروم یا درگیر بلایای طبیعی اشاره کرد است. پس این یعنی در آخر تنها 1 سهمیه به شما تعلق می‌گیرد و گرچه دو سهمیه ها بیشترین تاثیر را در رتبه دارند.

 

فایل الکترونیکی: دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور  1403 (نسخه PDF)

 

بر این پایه، رتبه کل در سهمیه بر حسب ماکزیمم نمره کسب شده در زیر گروه ها مشخص می‌شود؛ در نتیجه در زمان تعیین آن به رتبه اخذ شده جداول نگاه کنید زیرا رتبه کل در پذیرش بی تاثیر است و ملاک نهایی رتبه کل در زیر گروه است.. اینست که میگوییم تحلیل کارنامه شرط لازمه است، همچنین در سالیان اخیر سهمیه مناطق موثرتر بوده و بین منطقه سه بیشترین و منطقه 1 کمترین سهم را دارا است. خب مدانید که برای داوطلبهای مشمول سهمیه ایثارگر، جانبازان، رزمنده و خانواده شهدا نیز خوشبختانه یا متاسفانه سهمیه ویژه دارند!

 

حداکثر زمانی که افراد می‌توانند افکار خود را بر روی موضوع متمرکز کنند، بیش از 30 دقیقه نیست، یعنی باید سعی کرد موضوع را حدود 30 دقیقه متمرکز یا مطالعه کرده و حدود 10 تا 15 دقیقه استراحت کند، سپس دوباره با همان روال شروع به یادگیری کرد انسان به عنوان یکی از مخلوقات جهان دارای مزایای بسیاری نسبت به سایر موجودات است. یکی از این مزایا قدرت یادگیری، تفکر و ذخیره اطلاعات است. قدرت یادگیری و نگهداری اطلاعات تفاوت بین انسان و حیوان را ایجاد کرد و همچنین برتری انسان را بر سایر موجودات ثابت کرد. بنابراین، تضاد فکری با استعداد مشکوک حافظه و یادگیری حافظه محدود به زمان کنونی نیست که ما در آن زندگی می‌کنیم، اما بسیاری در گذشته منشا و عملکرد حافظه را در نظر گرفته اند.

 

✔️ اگر برای کنکور 1403 انتخاب رشته کنم و امسال انصرافی باشم، چه طور بهتر عمل کنم تا این دفعه رتبه برتر شوم ؟!

 

چند نصیحت روانشانسی به شما دوستان - از قانون تخیل تبعیت کنید: تقویت حافظه تصویری تاثیر دارد. بنابراین، بر اساس نظریه های داده شده می‌توان گفت حافظه عملی است که شامل احیای تجربیات گذشته است. علاقه: اگر به موضوع علاقه دارید آنرا بهتر یاد خواهید گرفت به خاطر سپردن آنها نیز آسان است، بنابراین موضوع در یادگیری نقش دارد. تا زمانی که حافظه قوی دارید، به خاطر سپردن مواردی که به آنها علاقه ندارید امکان پذیر نخواهد بود. شما فقط می‌توانید این کار را با ایجاد علاقه به خود انجام دهید. تمرکز: این هنگام یادگیری باعث می‌شود مطالب آموخته شده بهتر بماند. اساساً بدون ان نمی‌توانید یک چیز خوب را درک کنید. باید تمام حواس خود را بروی مطالب جمع کنید تا بتوانید آن را بفهمید. برای متمرکز شدن، باید شرایط بررسی کنید.

 

طبقه بندی مواد مورد مطالعه: (ارتباط): یکی از اصولی که بر حافظه غالب است، اصل اتصال است؛ یعنی حافظه مواد و اتصالات مربوطه بهتر در آن قرار می‌گیرد، هرچه بیشتر یاد بگیرید، بیشتر ارتباط با یکدیگر به خاطر سپردن و بخاطر سپردن آنها برای آنها آسان خواهد بود. حافظه بصورت زنجیره ای کار می‌کند. بنابراین باید به هم متصل باشد تا کار براحتی به خاطر سپرده شود. درک خوب (درک مفاهیم): پروفسور (رویبا توکا) می‌گوید: آموخته که" درک کامل "قبلاً آموخته شده است." و بایگانی می‌شود. اساساً، اگر متن به خوبی درک شود کمتر خواهد بود قبل از اینکه بتوانید یک درس را به خاطر بسپارید، ابتدا باید این موارد را بررسی و تجزیه کنید، وقتی این را خوب فهمیدید، موفق میشوید.

 

✔️ نکات تکنیک های صحیح اولویت بندی چیست ! شرایط نحوه تعیین رشته کنکوری چگونه است ؟

 

مسلم است که اولویت انتخاب رشته بر اساس علاقمندی خواهد بود؛ انتخاب اول یا آخر تفاوتی زیاد خواهند داشت و پذیرش نیز قاعدتا بر اساس ظرفیت و شرایط دانشگاه خواهد بود. ما کارنامه شما را بر اساس رتبه - تراز در زیرگروه ها و سهمیه های درست، بررسی کرده و با شناخت کامل نسبت بدان اقدام میکنیم، بعد از اتمام و تقدیم به داوطلب، وی بایستی در وارد کردن گذینه و کد های ستون توضیحات و گرایش دقت کند. از تکرار بی مورد جهت جلوگیری از ارور سیستمی جلوگیری کنید! در ابتدا با دقت فایل دفترچه مربوطه بالا را مطالعه کرده و نسبت به شرایط جدید، اطلاعات روشنی پیدا کنید با زیرا با پایان مهلت تعیین شده، امکان تغییر نخواهید داشت! گرچه ممکن است چند روزی نیز تمدید شود. دانش آموزان باید به 4 قضیه تعیین کننده حساس، نگاهی خاص داشته باشند:


1- حد نصاب نمره اخذ شده زیر گروه ها، صرفا مختص متقاضیان بر اساس آزمون است
2- استان بومی و شرایط پذیرش بر پایه قطبی و کشوری بودن، بومی استان، ناحیه
3- تاثیر معدل کتبی سال آخر (12هم) که بر اساس سوابق تحصیلی + معدل کل صورت خواهد گرفت
4- تاثیر سهمیه و نوع سهمیه تعلق گرفته تحصیلی شهرستان

 

یکی از ضوابط تعیین شده همانند گذشته اینست که س. سنجش امکان تغییر رشته و انتقالی پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد به دیگر دانشگاه ها اعم از سراسری، پیام نور و موسسات آموزش عالی نخواهد بود. همچنین پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور هم امکان تغییر رشته و انتقالی به سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی را نخواهند داشت، امکان تغییر رشته در مقاطع هم سطح و پایین تر وجود دارد اما به مقاطع بالاتر اصلا امکان پذیر نخواهد بود. در صورت قبولی در مقطع "روزانه" چنانچه به هر دلیلی قادر به تحصیل نباشید به مدت 1 سال از پذیرش در دانشگاه های روزانه محروم خواهید شد!

سامانه و نرم افزار رایگان انتخاب رشته مجازی کنکور سراسری

در سالهای نرم افزار انتخاب رشته مجازی کنکور سراسری حرف آخر امکانات متعددی را برای داوطلبها فراهم نمود تا با استفاده از آن اطلاعاتی جزئی از رتبه قبولی با شرایط دلخواهشان به دست آورند، نهایتا بتوانند تصمیمی موقت اتخاذ کنند. نرم افزارهای رایگان انتخاب رشته به داوطلبای 5 گروه آزمایشی ریاضی-فیزیک، تجربی، انسانی، هنر و زبان امکانی را میدهد تا از کد رشته های خوشبینانه، منطقی و بدبینانه مطلع باشید؛ اما این نرم افزارها اکثر اوقات آپدیت نبوده، دیتاهای و بیس اطلاعاتی جامعی نداشتند و با نوشته هایی عجیب لیستی را ارائه میدادند که بعضا با واقعیت ها همخونی نداشت!

 

انتخاب رشته مجازی کنکور سراسری 1403

بدین شیوه تاکید میگردد از مشاوره زنده و تخصصی بهره بجویید، برای این مسئله ما تعدادی مخصص از تحصیل کرده های رشته مشاوره دور هم جع شده ایم تا در این دوران به شما کمک کنیم، از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 02166096851تماس بگیرید، همچنین جهت تماس با سرپرست گروه با شماره 09120663015 پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل، در خدمت شما آینده سازان عزیزمان خواهیم بود. اما لازم به ذکر است قبل از شروع به کار، باید هدف خود را تعیین کنید زیرا وقتی هدف خود را تعیین می‌کنید تمایل بیشتری به تصمیم گیری داشت؛ بنابراین قبل حرکت، هدف خود را به طور واضح و دقیق بیان کنید. برنامه ریزی به شما این امکان را می‌دهد که بهتر و در زمان مشخص با طراحی یک لیست خاصی به فرایند انتخابهای پیش رو کمک می‌کند.

 

✔️ و اما این چند نکته روانشناسانه را حتما بیاموز!

 

مانند قبل از ازمون در طول دوران تعیین رشته، اعتماد به نفس خیلی مهم است، امنیت حافظه اولین قدم در عملکرد بهتر انست، شما باید به آن به شدت اعتماد کنید. باید از به کار بردن کلمات و عباراتی که به طور جداگانه پروسه را مختل می‌کنند، اجتناب کنید. زیرا با گفتن این کلمات به خود می‌گویید که "اعمال شما واقعاً ضعیف است، در اینصورت کسی به کمک شما نمی‌شتابد. نتیجه: آنچه فکر می‌کنید نتیجه تعامل و حفظ موقعیت صحیح است. تصمیم گیری مهارتی است که می‌توان آن را به دست آورد. یک مربی یا مشاور می‌تواند کار را با کارایی بیشتری انجام دهد. به خاطر آوری جزئیات برای آنها آسان تر خواهد بود. تأثیر استرس بر حافظه خیلی بد است و از عواملی است که باعث کندی تصمیمات می‌شود. استرس عملکرد حافظه را در 2 مرحله مهم مختل می‌کند: یکی در مرحله ثبت اطلاعات و دیگری در مرحله به خاطر سپردن دیتا

 

تخمین انتخاب رشته + رتبه بر اساس رشته و دانشگاه چگونه است؟

تخمین رتبه بر اساس آمار جدید تیم ما به سادگی انجام میشود. باید محاسبه تراز را جدی بگیرید. اگر می‌خواهید بدانید با این درصدها چه رتبه ای کسب می‌کنید و در کدام رشته و دانشگاه قبول می‌شوید، کافی است از تخصص افراد با تجربه ای استفاده کنید. توصیه می‌شود پس از ازمون و انتشار پاسخنامه اصلی، از محاسبه نمرات بر اساس درصد اطمینان حاصل شود. پس می‌توانید با دید باز رشته خود را انتخاب کنید. برای تخمین رتبه مشخصات و درصدها را با دقت برایمان ارسال کنید. پس از اعلام نتایج انتشار کارنامه، داوطلبان هر گروه آزمایشی نسبت به مرحله بعدی اقدام خواهند کرد.

 

جزئیات اولیه شامل اطلاعات مهمی است. ممکن است این سوال از هر داوطلبی بپرسد که کدام مهم است؟ در دانشگاه سراسری و آزاد در چه رتبه ای انتخاب رشته می‌کنیم؟ در این جلسات کارشناسان ما به طور کامل به سوالات متداول در این زمینه تلفنی/مجازی پاسخ خواهند داد. هنگام انتخاب رشته برای دانشگاه های سراسری (روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور و غیرانتفاعی) رتبه استاندارد رتبه در سهمیه حائز توجه است. رتبه بندی سهمیه: سهمیه داوطلب جامعه آماری کوچکی از تمامی شرکت کنندگان است.

 

همانطور که قبلا ذکر شد، سهمیه ملاک برآورد رتبه قبولی است. رتبه کشوری (بدون سهمیه): این رتبه فقط برای اطلاع داوطلبان اعلام می‌شود، به مشخصات هویتی، تحصیلی، کلاس نهایی، استان، ناحیه و قطب، رتبه در سهمیه و در زیرگروه های انتخابی توجه کنید. لازم به ذکر است برای آزاد ملاک رتبه کشوری و تراز است. آخرین رتبه مجاز در سهمیه نهایی (روزانه و نوبت دوم یا شبانه): این رتبه مربوط به آخرین شخص مجاز در سهمیه شماست. به این معنی که اگر رتبه بالاتر از نفر آخر باشد، نمی‌توانید در چرخه روزانه و دو را انتخاب کنید. هر گروه با توجه به ضریب درسی شامل چندین پارت است و بر اساس تعداد مرتب می‌شوند

 

زمان اعلام نتایج و جواب - انتخاب رشته کنکور 1403 کی میاد ؟!

 

پس از اعلام نتایج اولیه، سازمان سنجش زمانی را جهت انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تعیین می‌کند. کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان، پیام نور می‌توانند در موعد مقرر نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. معمولا زمان انتخاب رشته در مرداد ماه هر سال برگزار می‌شود

 

مهلتی بین چهار تا پنج روز برای دانشگاها در نظر می‌گیرد. داوطلبانی که مجازند باید پس از مطالعه دفترچه راهنما در تاریخ مقرر نسبت به تکمیل فرم اقدام کنند. انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد سال گذشته از 14 لغایت 30 مرداد ماه انجام شده است. ما توصیه می‌کنیم با عضویت پس از مشخص شدن در همینجا اعلام می‌شود. مراحل را به دقت طی کرده و طبق دستورالعمل ذکر شده در آنرا اجرا کنند. البته گاهی انرا 3 تا 4 روز تمدید میکنند تا الباقی جامانده ها مشمول این ماده می‌شود وارد شده یا نسبت به اصلاح فرم خود اقدام کنند

 

اطلاع از دفترچه انتخاب رشته - مهلت ثبت نام دانشگاه ازاد 1403 کی و چه زمانی است؟!

داوطلبانی که در کنکور سراسری 1401 شرکت کرده اند و با توجه به تفاسیر نو مجاز هستند، می‌توانند در بازه زمانی تعیین شده با سنجش آزاد از بین 100 محل درج کنند. مجموعه ای از مراکز پذیرش در دسترس است. با توجه به تلفیق کنکورها با یکدیگر، در نتایج اولیه توسط سنجش شاهد وضعیت هستیم. داوطلبانی که در انتهای رزومه اولیه خود به عنوان کد ورود به آزاد معرفی شده اند یعنی مجاز به محل های آزمون می‌باشند. این دسته از افراد می‌توانند در مدت زمان تعیین شده توسط مرکز سنجش و پذیرش ازاد، فرم خود را تکمیل کنند.

  • اولویت انتخاب رشته تجربی بر اساس رتبه چی هست؟ اطلاعات کامل

شما نهایتا بایستی از فرمول جدول زیر تبعیت کنید؛ سنجش ابتدا رتبه ها را از بهترین به بدترین مرتب می‌کند. سپس انتخابهای شما را چک می‌کند. یعنی مثلا اول چینش کسی که رتبه 999 دارد و بعد آنکه 1000 شده. پس اگر انتخابهای خوب و با کیفیت را در اولویت بندی قرار ندهید ممکن است نتایج وارونه باشد؛ پس برای بهترین قانون اولویت بندی بهتر است از 150 انتخاب، حداقل 40 انتخاب، انتخابهای عالی باشد و با کیفیت با نام دانشگاههایی خوب، سعی کنید 50 انتخاب بعدی را نیز خوشبینانه بچینید یعنی با احتمال بالا و قوی قرار دهید. انتخابهای آخر برای بخش صرفا با سوابق تحصیلی لحاظ کنید.

 

نکات مهم نحوه اولویت بندی انتخاب رشته کنکور 1403
توانایی های فردی و استعدادجزو نکات اساسی در زمان چینش
براساس موقعیت شغلی و بازار کارتوجه به نظر فارغ التحصیلان قبلی

مکان یا عدم امکان تحصیل در

مقاطع بالاتر در خارج یا داخل کشور

کسانی که دنبال پیشرفت فراترند

تسهیلات رفاهی و

خوابگاه های دانشجویی

شرایط محل اقامت فرد
شهریه پرداختیدر هر دانشگاهی متفاوت است
بومی گزینیدر هر شاخه متفاوت است
جنسیتمرد / زن

 

 

✔️ بومی گزینی کنکور 1401 چیست و چه تاثیری در انتخاب رشته دارد؟

 

همانطور که مطلع هستید چندین سال است پذیرش در دانشگاه ها بر اساس بومی پذیری بوده و به نحوی که ۸۰% پذیرشها بر این رویه انجام گرفته و خواهد گرفت. بومی پذیری به 4 بخش بومی ناحیه ای، استانی، کشوری و قطبی تقسیم میشود. کسانی که بر اساس جدول و لیست سهیمه های بومی پذیری انتخاب های خود را انحام می‌دهند قاعدتا شانس قبولی بیشتریبه نسبت سایر رقبا خواهند داشت. در تمامی رشته های تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان سهمیه بومی موثر است و امتیازات خاصی را به شخص میدهد یعنی اینکه لحاظ کردن این آیتم کمک شایانی می‌کند.

 

با توجه به اطلاعیه سنجش مبنی بر پذیرش با اصل بومی داوطلبان در دانشگاه ها و موسسات، این موضوع ممکن است باعث سردرگمی برخی داوطلبان شود. به همین دلیل بر خود لازم دانستیم که این موضوع را به تفصیل بررسی و توضیح دهیم. انتخاب افراد بومی در کنکور سراسری این امکان را به داوطلبان هر منطقه می‌دهد تا با توجه به امتیازات در نظر گرفته شده شانس بیشتری برای قبولی در رشته های بومی داشته باشند. داوطلبین در رشته ها و دانشگاه های دولتی بصورت محلی پذیرفته می‌شوند. این سوال برای بسیاری ممکن است این باشد که بومی سازی به چه معناست و چه تاثیری بر انتخاب ما دارد؟

 

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که دانشگاه های سراسری موظفند 80 درصد ظرفیت پذیرش رشته های خود را به داوطلبان بومی و مابقی که حدود 20 درصد است به داوطلبان غیر ان اختصاص دهند. بر اساس این روش قطعا شانس پذیرش داوطلبان در دانشگاه های مناطق محل اقامت خود افزایش می‌یابد. اهداف آن بر اساس مصوبات به شرح زیر است:

  1. به حداقل رساندن مشکلات احتمالی مانند کمبود مسکن، مشکلات مالی و اقتصادی، رکود تحصیلی ناشی از دوری خانواده و…
  2. امکان پذیرش تعداد بیشتری داوطلب در رشته های بومی برای هر منطقه با توجه به امتیازات در نظر گرفته شده
  3. کاهش مهاجرت به داخل کشور
  4. طبقه بندی رشته های تحصیلی در انتخاب بومی 1403- 1404
  5. و...

رشته های تحصیلی مختلف در تمامی گروه های آزمایشی با توجه به ماهیت و میزان ارائه آنها در کل کشور به 4 دسته تقسیم می‌شوند که آورده شده است.

دوره های استانی: دوره های استانی دوره هایی هستند که در اکثر شهرستان ها ارائه می‌شوند یا از نظر بازار کار یا درخواست به متخصصان محلی نیاز دارند. داوطلبان برای اطلاع از این دوره ها برای انتخاب رشته گروهی پایلوت مورد نظر خود به راهنمای انتخاب رشته مراجعه کنند.

منطقه ای: رشته‌های منطقه‌ای از جمله رشته‌هایی هستند که در برخی از شهرستان‌ها ارائه نمی‌شوند، اما در شهرستان‌های همسایه که مناطق بومی هستند تأسیس شده‌اند. مشاهده رشته های منطقه ای با مراجعه به راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری امکان پذیر خواهد بود.

قطبی: روش قطبی زنجیره هایی هستند که در بیشتر مناطق یافت نمی‌شوند اما در چندین منطقه بکر به هم پیوسته قرار دارند که قطب های اصلی محسوب می‌شوند. این دوره ها را می‌توانید در راهنمای انتخاب رشته نیز مشاهده کنید.

 

چنانچه محل اخذ دیپلم 3 سال آخر متوسطه عمومی (دبیرستان یا کاردانش) برای داوطلبان نظام قدیم و محل اخذ گواهینامه پیش دانشگاهی و 2 سال آخر متوسطه برای داوطلبان. سیستم جدید در یک استان است، وی شهروند آن استان محسوب شود. در صورتی که مدرک داوطلبی در سه سال گذشته در شهرستانی اخذ نشده باشد، شهرستانی که داوطلب در آن متولد شده است، شهرستان محل اقامت وی محسوب می‌شود. در صورتی که داوطلب سه سال آخر دبیرستان را در خارج از کشور گذرانده باشد استانی که در آن متولد شده است استان مبدأ محسوب می‌شود. داوطلبانی که علاوه بر گذراندن سه سال آخر دبیرستان در خارج از کشور بلکه محل تولد خود در خارج از کشور نیز در این مورد استان اصلی این گروه از داوطلبان استان تهران است.

- هزینه ثبت نام کنکور / انتخاب رشته حرف آخر و کنکور 1403 / 1404 قیمت آزمون

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 شدند می‌توانند از طریق سایت سنجش به صورت رایگان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. در آن ایام لینک خرید کارت اعتباری فعال خواهد شده برای داوطلبان. آنان می‌توانند رشته محل های مقرر با دفترچه راهنما و وب سایت را ارزیابی لازم را انجام دهند به صورت اینترنتی و سازمان سنجش هیچ هزینه ای بابت انتخاب رشته کنکور سراسری دریافت نمی‌کند، در واقع کاملا رایگان است؛ در آن هنگام اقدام به خرید سریال کسانی که تصمیم دارند دانشگاه مربوطه را گزینش کنند باید جزئیات این مقاله را خوب بخوانند!


همگان باید نسبت به خرید مجموعه از لیست موجود دانشگاه های علاقه مندی اقدام کنند و می‌توانند با پرداخت هزینه ای، وارد سامانه شوند، بر اساس اعلام وزارت علوم هزینه خرید خرید کارت اعتباری دانشگاه پیام نور غیرانتفاعی فرهنگیان در سال گذشته 137000 ریال معادل 13700 تومان بوده است. باید دید این مبلغ در سال جاری چقدر افزایش خواهد یافت. در اینجا نحوه خرید این کارت آورده خواهد شد. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی حرف اخر آماده راهنمایی شما در تمامی مراحل انتخاب رشته کنکور می‌باشند. برای ارتباط با مشاورین ما می‌توانید از خدمات تماس تلفنی ما استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از تمامی اخبار مربوطه در کانال و صفحه اینستاگرام ما عضو شوید.

 

( دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور مجازی سنجش 1403 - 1404، انتخاب رشته بدون کنکور، تمدید و مهلت ویرایش سریال انتخاب رشته مجازی، جواب انتخاب رشته نهم کی میاد، جواب برگه هدایت تحصیلی نهم 1402، انتخاب رشته انسانی، تخمین و مهلت ویرایش، نرم افزار انتخاب رشته تجربی، اولویت بر اساس رتبه مجاز، لیست مورد نیاز بیشترین درصد قبولی، سایت سازمان سنجش )

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

14 نظر
خالد بیگلری
جمعه پنجم اسفند ۰۱
پاسخ
(2)
()
خالد بیگلری
عااالي بود ممنونم
پرند کریمی پور
جمعه بیست و هشتم بهمن ۰۱
پاسخ
(4)
()
پرند کریمی پور
سلام وقت بخير. خيلي ممنونم از سايت خوبتون. به جواب خيلي از سوالاتم اينجا رسيدم. حتما تيرماه از انتخاب رشته شما استفاده ميکنم برا کنکور
محمد
پنج شنبه هفدهم شهریور ۰۱
پاسخ
(5)
()
محمد
سلام وقت بخير با رتبه 900 منطقه دو ميشه امسال رشته پزشکی رو اوردم خوشبختانه با راهنمایی تسم انتخاب رشته قوی این سایت. موفق باشید
سارا وطنخواهان
شنبه هشتم مرداد ۰۱
پاسخ
(4)
()
سارا وطنخواهان
سلام دانش اموز رشته تجربي هستم و انتخاب رشته خوبی رو تجربه کردم با موسسه. مرسی
محمد امین روستا
دوشنبه بیست و هفتم تیر ۰۱
پاسخ
(6)
()
محمد امین روستا
سلام دانش آموز تجربي هستم و 1402 کنکور دارم، ميخواستم اطلاعات کامل انتخاب رشته رو کسب کنم
پاسخ مدیر سایت
سلام. وقت بخیر. اوکی مشاورتون با شما هماهنگ میکنن
پاسخ مدیر سایت
الهه رنجبر
چهارشنبه بیست و دوم تیر ۰۱
پاسخ
(4)
()
الهه رنجبر
سلام نه من سال ۱۴۰۲ بايد کنکور بدم
پاسخ مدیر سایت
عمومی ها حذف نشدن و شرایط مثل 1401 هستش
پاسخ مدیر سایت
الهه رنجبر
دوشنبه بیستم تیر ۰۱
پاسخ
(5)
()
الهه رنجبر
سلام من دانش آموز رشته رياضي هستم من مي‌خوام اطلاعات کامل انتخاب رشته رو کسب کنم
پاسخ مدیر سایت
سلام فرم انتخاب رشته رو پر کردید؟
پاسخ مدیر سایت
مهسا محمدی
یکشنبه نوزدهم تیر ۰۱
پاسخ
(7)
()
مهسا محمدی
بنده پشت کنکوري رشته علوم تجربي هستم اطلاعات کامل مي خوام
پاسخ مدیر سایت
با مشاور رسمی موسسه صحبت بفرمائید تا راهنماییتون کنند
پاسخ مدیر سایت
محمدحسین احمدی
یکشنبه نوزدهم تیر ۰۱
پاسخ
(3)
()
محمدحسین احمدی
سلام من پايه دهم رشته تجربي هستم و ميخواهيم اطلاعات کامل را در مورد انتخاب رشته کسب کنم
پاسخ مدیر سایت
با شروع فرایند انتخاب رشته با توجه به ثبت نام قبلی شما، مشاوره خواهید شد
پاسخ مدیر سایت
محدثه شجاع مشهدی
شنبه هجدهم تیر ۰۱
پاسخ
(6)
()
محدثه شجاع مشهدی
سلام من دانش اموز رشته تجربي هستم و ميخوام براي انتخاب رشته کمکم کنيد ممنون و هيچ مشاوره اي هم ندارم
پاسخ مدیر سایت
سلام شمارتون رو اینجا درج فرمائید با شما تماس گرفته میشود حتما
پاسخ مدیر سایت
زهرا راهی نژاد
دوشنبه سیزدهم تیر ۰۱
پاسخ
(6)
()
زهرا راهی نژاد
من تجربي وميخوام انتخاب رشته کنم کمکم کن
پاسخ مدیر سایت
بله انشالا در زمان مقرر با شماره تلفن ثبت شده شما در سامانه تماس گرفته خواهد شد و راهنمایی میشوید
پاسخ مدیر سایت
رامسین آرمین
یکشنبه دوازدهم تیر ۰۱
پاسخ
(6)
()
رامسین آرمین
بنده دانش آموز رشته تجربي هستم و کلاس دهم 1401-1402 من مي خواهم اطلاعات کامل انتخاب رشته رو کسب کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ مدیر سایت
با واحد رتبه برتر تماس بگیرید: 02166096851
پاسخ مدیر سایت
فاطمه جیریایی
یکشنبه دوازدهم تیر ۰۱
پاسخ
(5)
()
فاطمه جیریایی
سلام بنده دانش اموز رشته تجربي هستم و ميخوام اطلاعات کامل انتخاب رشته رو کسب کنم
پاسخ مدیر سایت
با سلام، انشالا در اسرع وقت راهنمایی میشوید
پاسخ مدیر سایت
سوسن اسکندری
دوشنبه بیست و پنجم بهمن ۰۰
پاسخ
(11)
(1)
سوسن اسکندری
خيلي عالي بود، ممنونم ازتون. من موافق شرايط و همکاري با شما هستم.
پاسخ مدیر سایت
خواهش میکنم، آرزوی موفقیت و سرافرازی
پاسخ مدیر سایت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsupmailaparatlinkedintwiter
logo

- دفتر مرکزی ما:
تهران، میدان انقلاب، ضلع جنوب شرقی، ساختمان مترجمان، ارتباط با موسسه رسمی حرف آخر: 02166096851
- شماره تلفن‌های تماس با بخش مشاوره و خرید پکیج:
09120663015 - 09399585899
آقای دکتر سامان یاری (مشاور تحصیلی و کنکوری)

بستن
دیگر باز نشو!