بهترین روش مطالعه چیست؟ | تکنیک های تست زنی 1403 ,

menuordersearch
harfehakharpub.com
۱۴۰۳/۳/۱۰ پنج شنبه
(27)
(0)
بهترین روش مطالعه چیست؟ | تکنیک های تست زنی 1403
بهترین روش مطالعه چیست؟ | تکنیک های تست زنی 1403

با آماده شدن برای کنکور و یا امتحانات، تکنیک های مطالعه که نقش حیاتی در به یاد سپردن مطالب دارد، به دانش آموز و داوطلب فرصت می‌دهد در کنار مطالعه‌ی مطالب مطابق با برنامه‌ریزی، در زمان صرفه جویی کند بهترین روش مطالعه و تکنیک تست زنی برای پوشش مطالب کلی، همچنین جزئیات مسائل لازم هستند و وقتی شما با آنها آشنا هستید، در نخستین مواجهه‌ی مغز با اطلاعاتی که برای آزمون و تست لازم دارید، آمادگی و ارائه‌ی بی‌نقصی خواهید داشت
وقتی شما با حجم انبوهی از درس‌ها و مطالب روبرو هستید، باید ضمن برنامه ریزی، از تکنیک و ترفندهای خوبی نیز برای مطالعه سودمند بهره ببرید. با استفاده از تکنیکها در حرف آخر شما به راحتی می‌توانید همه‌ دروس را طی چند ماه، چندین بار نیز مرور کنید، مرور کاربردی نیز نقشی بسیار کلیدی در به خاطر سپردن اطلاعات لازم دارد. پس قبل از اینکه خواندن را شروع کنید، تکنیکهای مطالعاتی اینجا را حتما مطالعه کنید!

  • بهترین روش مطالعه و تکنیک تست زنی سریع | اصول مهم کنکور و مطالعه مفید 1403

- تکنیک شماره 1: پیش خوانی

یکی از مهم ترین قدم ها برای برای موفقیت‌آمیز بودن یک مطالعه خوب، تکنیکی به نام «پیش‌خوانی» است. پیش‌خوانی یک سبک دسته‌بندی اطلاعات است، به شیوه ای که کار تکنیک تست زنی شما را در هنگام مطالعه آسان تر می‌کند. پیش خوانی مطلب قبل از درگیر شدن بو عمقی خواندن آن فصل است، یعنی شما یک مطالعه سریع نهایتا 10 دقیقه به مطلب دارید. مطالب مهم و کلمات کلیدی را یادداشت و بصورت منظم دسته بندی کنید و همچنین می‌توانید هایلایت کنید. پس با توجه به اینکه شما مطالب را از قبل خوانده‌اید یادگیریتان موثر و هدفمند تر نیز خواهد شد. هنگام پیش خوانی مطالب، تنها عنوان‌ها جملات اصلی پاراگراف و بخش ها و نکته‌های مهم و کلیدی که خود متن‌های کتاب برجسته تر کرده است را بخوانید؛ در پایان نیز اگر در آن فصل یادداشت‌های خلاصه‌ ای درج شده آن را بخوانید.

بیشتر بخوانید: چطوری برنامه‌ریزی روزانه درسی داشته باشیم؟ روتین روزانه، هفتگی و ماهانه 1403

 

پس شما با پیش خوانی تمام فصل را سریع خواهید خواند، فایده اینکار اینست که در هنگام خواندن عمیق و اصلی هر بخش، موضوع اصلی آن متن خیلی بهتر و با سرعت بیشتری یاد می‌گیرید. با این متد قوی، خواندن هر فصل درسی، بسته به سطح سنگینی و سختی، بطور میانگین 15 تا 20 دقیقه تایم لازم دارد. برای بررسی های بیشتر از بخش پرسش های متداول مواردی را پیگیری کنبد. اکنون باید روی پیش خوانی بیشتر تمرکز کنیم و با پیش‌خوانی می‌توانید روزانه حدود صفحات بیشتری را بخوانید کنید طی چند ماه نگاه می‌کنید که کلی از درس هایتان را خوانده اید.


کتاب تکنیک های تست زنی کنکور - انتخاب رشته کنکور 1403 مجازی با حرف آخر - روش تست زنی مهندسی معکوس

 

- تکنیک شماره 2: اثر فاصله‌گذاری

پژوهشگران حوزه مشاوره و روانشناسی، این ترفند را در میان تحقیقات مختلف در حوزه آموزش «چشمگیرترین پدیده» می‌دانند و این آسان ترین متد برای جذب حجم بالای اطلاعات استفاده از اثر فاصله‌گذاری در مطالعه است. هنگامه که چیز تازه ای را یاد می‌گیرید مغز آن مطلب آموخته‌ی نو را در نورون‌ها ذخیره می‌کند. سپس این نورون‌ها با نورون‌هایی که اطلاعات پیشین را با خود دارند، ارتباط برقرار می‌کنند و شبکه‌ای از معانی به هم متصل را ایجاد می‌کنند. اما نکته مهم اینجاست که تقویت این نورون‌ها و گسترش این شبکه‌ کاری نسبتا زمان بر است؛ به بیانی دیگر برای مغز میسر نیست که گذرگاه‌های عصبی را یک روزه به حدی گسترش دهد که دانسته های جدید با ماندگاری بالا ذهن سیو شوند (به همین سبب ما نیاز به تکرار داریم). پس اگر مبحثی را طی 1 یا 2 روز به تمام وقت زمان بزارید و بخوانید، با اینکه ساعت‌های طولانی را صرف مطالعه کرده‌اید، به احتمال خیلی بالایی به نتیجه دلخواه و مدنظر خود نرسید.


پس با ورود دیتاهای جدید به مغز، یک روز تا مطالعه‌ی بعدی بایستی صبر کرد تا به نتیجه‌ خوب در ریکاوری آن رسید. در این فاصله مغز فرصت پیدا می‌کند تا ارتباطات و پیوندهای عصبی تشکیل شده را تقویت کند؛بنابراین برای بار دوم یعنی تکرار اطلاعات آمادگی کاملا بیشتری را خواهد داشت. پس در پروسه مطالعه‌ درست برای امتحانات و یا کنکور سراسری می‌بایست حتما به دفعات و با فاصله معقول،‌ اطلاعات و آموخته های کافی را به مغز ارائه داد و تکنیک تست زنی و تمرین را ادامه داد. همچنین جهت ارتباط با مدرسین دپارتمان، با تماس تلفنی با اساتید حرف آخر معرفی و بیوگرافی آنان نیز آشنا شوید. بهترین روش مطالعه چیست؟ | تکنیک های تست زنی 1403


-تکنیک شماره 3: به یاد سپردن فرمول‌ها و معادله‌ها

یکی از دغدغه‌های اصلی خاصتا برای رشته هایی که کتب تخصصی آن دروس محاسباتی بیشتری دارد، مسئله به‌ یاد‌سپاری فرمول‌ها است. همانطور که در سایر مقالات این سایت نیز خوانده اید، با استفاده از روشهای شهودی سازی، الگو های کاربردی-تصویر سازی دیجیتالی (روش حرف آخری) نهایتا انجام تمرینات و تستهای مختلف استاندارد، می‌توانید همه قواعد و فرمول‌های مهم در آزمون ها را به شیوه مفهومی درک کنید. یک شیوه کاربردی اینست که حتما از روش های انیمیشنی و بهترین روش ویدئوهای آموزشی موسسات مطرح قابل اعتماد در کشور استفاده کنید، زمان خود را فقط صرف ورق زدن نکنید، زیرا اخیرا اموزش های خوبی برای بهینه کردن فراگیری فرمولات، معادلات سنگین و قواعد دروس عمومی و تخصصی تولید شده، این کار شما را خیلی آسان می‌کند و مسائل مهم در ذهن‌تان نقش می‌بندد.

 

- تکنیک شماره 4: خودآزمایی
پس از اینکه حداقل 2 هفته و حداکثر 1 ماه از مطالعه و جمع بندی همه مطالب استفاده و یادگیری و بکاربردن تکنیکهای مطالعاتی نام برده و سایر تکنیک ها گذشت، باید خودتان را حتما بیازمایید. از میان تمرین‌ها و تستهای کنکوری و سایر تستها استاندارد حتما تعدادی را بر اساس سطح اهمیت و بودجه بندی آن، انتخاب و حل کنید. می‌توانید از کتب تستی کم حجم نمونه سوالات آزمونی استفاده کنید. ارزیابی کردن شرط اصلی ادامه ادامه کار و روتین بعدی است، می‌شود با آن پیش بینی کرد که سطح سوادمان چقدر شده است و چه مقدار آماده هستیم.


- تکنیک شماره 5: بهبود سبک زندگی در ایام مطالعه
برای افزایش توانایی و بهبود حافظه بلندمدت در بحث The best study method and testing technique، به شکلی موثر بایستی حتما سلامت فیزیولوژی بدن را مراعات کرد و نکته‌های زیر را در زندگی روزمره در نظر گرفت. درس های امروز را در همان روز بخوانید و چند تمرین اساسی انجام دهید تا درس و کاربرد آن کاملا در ذهن شما جا بیفتد و به بهترین شکل در حافظه شما حک شود. دوره را به تعویق بیندازید و تمرینات حل نشده را به روزی که این دوره ها در برنامه روزانه شما قرار می‌گیرد، تکمیل کنید. حل تست ها و تمرین های بیشتر را در تعطیلات و جمعه ها بگذارید. البته برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک نیز خوب گوش دادن و درک درس مهم است; یعنی فکر نکنید اگر در کلاس درس را متوجه نشدید، آن را می‌خوانید و بعداً یاد می‌گیرید.

 

- خواب کافی

پژوهش‌های علمی نشان داده‌اند دانش‌آموزانی که حدودا ساعت 11 شب خواب می‌روند نسب به کسانی که در نیمه‌شب یا دیرتر می‌خوابند، نمرات بالاتری کسب کرده، بهتر پیش می‌روند و دچار بی دقتی نمی‌شوند. برای اصلاح عادت خواب کافی است سعی کنید زودتر به خواب برویم، 7 و نیم یا 8 ساعت بیدار شویم. این موضوع زمان خواب و بیداری تاثیری فوق العاده بالایی در روحیه نیز خواهد داشت؛ نهایتا منجر به بهبود عملکرد تحصیلی می‌شود. پس با استراحت کافی، حافظه تقویت می‌شود بهتر می‌توانید درک و آموزش مفهومی و تمرکز را داشته باشید.

 

- ورزش کافی

همانطور که می‌دانید رابطه بسیار مستقیمی بین ورزش کردن با عملکرد تحصیلی وجود دارد، ورزشهایی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، تمرینات ایروبیک و.. سایر حرکات ورزشی مناسب بر تناسب اندم و روحیه ما موثر است. پس ورزش روزانه فراموش نشود
- رژیم غذایی مناسب
وعده های غذای پر چرب سطح اکسیژن را در خون تا ۲۰% کاهش می‌دهد و این به کاهش جریان خون در مویرگ‌های بدن منجر می‌شود؛ برای بهبود حافظه فقط موارد بالا نیز کافی نیست، همپنین آب کافی بنوشیم در طول روز، بلکه بهبود عملکرد بدن را باید با غذاهای مناسب تغذیه کرد. غذاهای طبیعی غلات، سبزی حبوبات و میوه وو.. را باید در برنامه‌ی غذایی خود قرار دهیم.

  • شیوه تست زنی رتبه های برتر چیست؟ تکنیک قبولی فرهنگیان 1404

کلید موفقیت در بهترین روش مطالعه مناسب اما همراه با تست خودآزمایی اما با اطلاع از تکنیک های خاص آن است. برای کاهش اشتباهات در سر جلسات کنکور و یا امتحانات، مطالعه بدون سوال، یعنی از دست دادن وقت و نهایتا منجر به فراموشی می‌شود. البته بایستی پیش از شروع فرایند تست زنی، تا حد امکان دوره کردن مباحث و تکرار را به اتمام برسانیم هر 2 هفته یکبار آزمونی را برای خود اجرا کنیم از بزرگترین مشکلایی که همگان سر جلسات امتحانی دارند اینست که تعداد غلط ها یا سوالات نزده بالا است. بایستی دانست که نمره منفی دارد، هر 3 سوال غلط، یکی از سوألات درست را پاک می‌کند. پس اگر کسی تعداد اشتباهاتش زیاد باشد، طبیعا درصد نمره کل وی خیلی افت خواهد کرد. در این بخش ما ترفندها را در اختیار شما می‌گذاریم تا بتوانیم این مسئله را تشریح کنیم.


توصیه 1: مجموعه های تست و آزمون‌ها را بررسی و حتما تحلیل کنیم
چند ساعت یا روز بعد از اتمام ازمونهای آزمایشی و شبیه ساز خودمان، پاسخنامه را چک کنیم، دلیل اشتباهات را بیابیم. ممکنه دلایل مختلفی داشته باشد که در انتهای بخش،‌ آنها را مشخص می‌کنم باید شناسایی شود. همزمان با این مرحله، حتما دفتر نکاتی را تهیه کنید تا چکیده اشکالات شما را پس از بررسی تست ها در آن درج شود. این دفتر سبب میشود برای دورهای بعدی دیگر آن مشکلات جزو اشکال شما نباشد و آنها را رفع و کل آن نکات ضعف را تقویت کنیم.
توصیه 2: شانسی زدن ممنوع!
هیچوقت نباید سوال شک ‌دار را جواب داد، در جنب آن یک علامت تیک بزنید، در آخر سوالها اگر وقت شد حتما دوباره برگردید و با دقت بیشتری به آن جواب دهیم. قطعا گاهی پیش آمده که میان 2 گزینه شکی برای انتخاب یکی از ان به وجود آمده، پس نه در این حالت نه هیچ وقت شانس خود را امتحان نکنید چون بررسی‌ها نشانگر این هستند ککه 80% داوطلبانی که در چنین شرایطی هستند، دقیقا گزینه نادرست را می‌ زنند!!


توصیه 3: سعی نکنید در دور اول به همه سوالات جواب دهید، پاسخنامه خالی نیزعیب نیست!
هنگام تست زدن، بار اول فقط صورت پرسش را بخوانید و سعی کنید سوالاتی را که 100% بدان ها تسلط دارید را جواب دهید؛ و اگر بعدا وقت اضافه داشتید برگردید و زمان بیشتری را بر تست های نزده بذارید. قاعدتاً سوالاتی هستند که نمی‌توانیم جواب دهیم و نباید سعی کرد زیاد زمان برایش تلف کرد، چون ممکن است اشتباه بزنیم. هرگز از خالی گذاشتن سوألات نترسید چون بهتر از اینست که پاسخ اشتباه وارد کنید. پس بهتره به سوالات بعدی بریم و وقتمان را تلف نکنیم. و یادمان باشد که حتی 1% در کنکور نیز می‌تواند رتبه ما ر ا به تعداد عجیبی تغییر دهد.


توصیه 4: مدیریت زمان فراموش نشود!
زمان تست زنی خیلی مهم است و باید آن را با شرکت در جلسات آزمایشی و کنکور مدیریت کرد و بر هر تستی به میزان اهمیت آن مبحث باید وقت بذارید. از زمان های باقی مانده احتمالی خود برای بقیه تست ها استفاده کنیم. تکنیک های کاربردی خوبی برای مدیریت زمان موجود است، حتما‌ آنها را یاد بگیرید و در آزمون های شبیه ساز قبل از جلسه نهایی از آن استفاده کنید تا دیگر زمان کم نیاورید و بتوانید به خوبی و با تسلط و اعتماد به نفس بیشتری مدیریت کنید.


توصیه 5: حتما زیاد تست بزنید (اما تست‌های استاندارد فقط!)
در برنامه ریزی های درسی، حتما بعد از خواندن هر مبحث با بهترین روش مطالعه، به تعداد مناسبی تا رسیدن به فراگیری کامل تست بزنید تا با همه تیپ تستی آشنا شوید. این امر به کاهش تعداد غلط ها و اشتباهات کمک شایانی می‌کند و سطح تست میزان و سطح تسلط و تکمیل آن مطلب را تعیین می‌کند. اما نکته مهم در تکنیک تست زنی اینست که نباید سراغ هر کتاب تستی رفت، پیشنهاد ما استفاده از تست های کنکوری یا استفاده از پکیج های آزمون های مبحثی جامع حرف آخر است. چراکه سطح بندی شده و برای سال دهم یازدهم و داوزدهم و کنکور هم می‌توانید از آنها استفاده کنید و پرونده 3 سال خود را با آنها ببندید.

 

اطلاع از آخرین تغییرات کنکور 1403 و 1404 | اطلاعات کامل و اخبار جدید


این پکیج ها باعث میشود که تعداد غلط های تستی و اشتباهات فراموشی و تسلطی ما و بی دقتی به حداقل برسد، و همراه آن نیز بجای پاسخنامه از سیستم پاسخنما استفاده شده یعنی پاسخ به نمایش در می‌آید، اهمیت دیگر آن آپدیت بودن و مطابقت بالای آنها با کنکور آن سال است. همه این موارد لازم است تا یاد بگیریم و بدانیم که روز کنکور، موقع آزمون و خطا نیست بلکه روزی هست که شما ثمره و نتیجه کوشش های قبلی خود را می‌بینید.

  • فیلم تکنیک های تست زنی | روش کسب 100% فرهنگیان و کنکور 1403 موفقیت

زمانی که قصد دارید تکالیف را تکمیل کنید، در تقویم خود مداد بزنید. هر شب قبل از رفتن به رختخواب، برنامه خود را برای روز بعد تنظیم کنید. بیدار شدن با برنامه باعث بهره وری بیشتر شما می‌شود. برای راهنمایی های بیشتر در مورد استفاده از تقویم به عنوان مدیریت زمان، جزوه ما را در مورد تقویم ها و دانشگاه ببینید. از زمان استراحت به نفع خود استفاده کنید مراقب هفته های "آسان" باشید. این آرامش قبل از طوفان است. هفته های کاری سبک زمان بسیار خوبی برای پیشبرد کار یا شروع پروژه های طولانی است. بسیار ضروری و مهم است که بدانیم کدامین علت، نقش عمده تری را در اشتباهات ما دارد و ارزیابی دقیق، آن را مشخص کنیم که تا در ادامه کار به مشکل بر نخوریم، برخی از عوامل بسیار شایع:

  1. یادگیری ناقص: این مشکل از آنجا می‌آید که یکی از مراحل ادراک، تثبیت و تسلط تکمیل نشده و فهم جامعی از مطالب ایجاد نشده، پس نیازمند مطالعه اصولی تر هستیم.
  2. عدم تسلط: یکی از دلایل آن، عدم حل تست به تعداد کافی است، مقدار تست در هر دانش‌آموزی متفاوت است اما برای تسلط بر کتاب ها ضروری بوده بایستی حتما قبل از کنکور با تکنیک تست زنی بیشتر تست زد.
  3. اشتباه در درک سؤال: این مشکل عمومی، ناشی از عدم توجه به فعل و قیدهای متن در صورت سوال است. این اشنباه فاحش خیلی تکرار شده، رایج است و پیشنهاد می‌شود که با دقت سوالات را بخوانیم کلمات مهم را خط کشیده و مشخص کنیم.
  4. اشتباهات محاسباتی: این مسئله ناشی از عدم دقت کافی در محاسبات فرمولی است، نتیجه عجله و استرس است. برای حل این مشکل نیاز به استفاده‌ی درست کامل از روش‌ها و تکنیک تست زنی زمانبندی و راهکارهای محاسبات سریع و صحیح داریم؛

تکنیک های مختلفی در دسترس است؛ هر کدام نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند. هر کدام در یافتن انواع خاصی از تیپ های خوب است و در یافتن انواع دیگر نقص ها نسبتا ضعیف است. در این بخش قصد دارشتیم در مورد آنها صحبت کنیم. تکنیک های تست یا استراتژی که در طول فرایند ازمونی برای اطمینان از عملکرد ذهنی استفاده می‌شود. موفقیت ان بستگی به سبکهایی دارد که ما استفاده می‌کنیم. انتخاب ترفندمناسب باعث موفقیت آزمون می‌شود و انتخاب اشتباه در آزمون مردود می‌شود. انتخاب آنها به تعداد عواملی مانند نوع سیستم، استانداردهای نظارتی، سطح ریسک، انواع ریسک، مخاطب، الزامات، اهداف آزمایش، در دسترس بودن منبع، دانش آزمایشگران، تیپ تستی، زمان، تمرکز، مدل های مورد استفاده و تجربه قبلی از انواع یافت شده دارند.

 

1- مطالعه ی روزانه داشته باش
در طول دوران مدرسه طبق برنامه مدرسه، درس های هر روز را همان روز مطالعه نمائید.

2- خلاصه نویسی کن
هنگام مطالعه از روش نت برداری یا خلاصه نویسی استفاده کنید، به عبارتی مطالب مهم را روی یک برگه یا در دفتری بنویسید و یا اینکه در کتاب با مداد زیر آنها خط کشیده بکشید و یا می‌توانید با ماژیک مخصوص (فسفری) روی مطالب مهم علامت گذاری شود و طبق برنامه مرور کنید.

3- آموخته هات را مرور کن

خوب است که در طول دوران مدرسه در جلسه های چهارم و یا پنجم هر کتاب، قبل از شروع کردن درس جدید و بخش جدید، آموخته های قبلی را مرور کنید.

4- برای خودت پاداش و جریمه در نظر بگیر
برای مطالعه و کارهای خود، نظم و ترتیب خاصی را در نظر بگیرید. هر روزی که کارها را بر طبق برنامه انجام دادید و خوب بود، برای خود تشویقی در نظر بگیرید. مثلاً خوردن بستنی یا شیرینی یا هر فعالیت مورد علاقه ی دیگر، اما اگر کارها به هر دلیل از جمله تنبلی، بی نظمی و بی هدفی انجام نشد، برای خود تنبیهی در نظر بگیرید تا کارها و درس، سرو سامان بگیرد. مثلاً برای تببیه خود می‌توانید از خوردن غذا یا میوه ی مورد علاقه یا تماشای فیلم یا هرکار مورد علاقه و وقت گیر دیگر، خودداری کنید.

5- با برنامه ریزی جلو برو
سعی کنید از همان ابتدا خود را عادت و ملزم به اجرای برنامه کنید و مدیریت زمان را فراموش نکنید.

6- برای خودت انگیزه بساز
برای اینکه در بین راه به خاطر خستگی و یا هر دلیل دیگر ناامید از ادامه راه نشوید، در اولین فرصت، انگیزه خود را در برگه ای یادداشت کنید و هر موقع که احساس کردید که درس خواندن فایده ای ندارد آن انگیزه را که یاداشت کرده اید مرور کرده تا دوباره جان تازه ای گرفته و با نیرو و نشاط بیشتر کار را ادامه دهید.

  • ارتباط با مشاوره تحصیلی رایگان و سفارش منابع کنکوری 1404

جهت سهولت سرعت دسترسی به خدمات درسی و همزمان با مواجه شدن شما با مشکلات درسی، سایت مرکزی حرف اخر جهت آسایش و راحتی دانش آموز به‌ آنها مشاوره رایگان ارایه می‌دهد؛ جهت تماس با مشاوره، سفارش، تهیه پکیج های اصلی موسسه حرف آخر و همچنین برنامه ریزی تخصصی، با شماره های زیر تماس بگیرید:
09120663015 – 02166096851 - 09399585899

 

شش روش موثر در مطالعه
اولین گام بهترین روش مطالعه صحیح این است که حال خودمان را خوب کنیم. احساس ما میزان یادگیری ما را مشخص می‌کند. بنابراین قبل از هر کاری سطح شادی خودمان را افزایش میدهیم. شما در این مرحله باید به گونه‌ای حال خودتان را خوب کنید که بسیار راحت و کم‌خرج و بدون دردسر احساس شادی کنید.

مثلا برای احساس خوب می‌توانیم یک موزیک شاد و دوست داشتنی گوش دهیم. با خودمان جلوی آینه حرف‌های مثبت بزنیم و ده‌ها روش دیگر که شما باید بهترین آن را نسبت به شخصیت خود پیدا کنید.

▪ خواندن بدون نوشتن: روش نادرست مطالعه است. مطالعه فرآیندی فعال و پویا است وبرای نیل به این هدف باید از تمام حواس خود برای درک صحیح مطالب استفاده کرد. باید با چشمان خود مطالب را خواند، باید در زمان مورد نیاز مطالب را بلند بلند ادا کرد و نکات مهم را یادداشت کرد تا هم با مطالب مورد مطالعه درگیر شده و حضوری فعال و همه جانبه در یادگیری داشت و هم در هنگام نیاز، خصوصا" قبل از امتحان، بتوان از روی نوشته ها مرور کرد و خیلی سریع مطالب مهم را مجددا" به خاطر سپرد .

سایر روش مطالعه
▪ خط کشیدن زیر نکات مهم :این روش شاید نسبت به روش قبلی بهتر است ولی روش کاملی برای مطالعه نیست چرا که در این روش بعضی از افراد بجای آنکه تمرکز و توجه بروی یادگیری و درک مطالب داشته باشند ذهنشان معطوف به خط کشیدن زیر نکات مهم می‌گردد .حداقل روش صحیح خط کشیدن زیر نکات مهم به این صورت است که ابتدا مطالب را بخوانند و مفهوم را کاملا" درک کنند و سپس زیر نکات مهم خط بکشند نه آنکه در کتاب بدنبال نکات مهم بگردند تا زیر آن را خط بکشند.
▪ حاشیه نویسی :این روش نسبت بدو روش قبلی بهتر است ولی بازهم روشی کامل برای درک عمیق مطالب و خواندن کتب درسی نیست ولی می‌تواند برای یادگیری مطالبی که از اهمیتی چندان برخوردار نیستند مورد استفاده قرار گیرد.


▪ خلاصه نویسی : در این روش شما مطالب را میخوانید و آنچه را که درک کرده اید بصورت خلاصه بروی دفتری یادداشت می‌کنید که این روش برای مطالعه مناسب است و از روشهای قبلی بهتر است چرا که در این روش ابتدا مطالب را درک کرده سپس آنها را یادداشت می‌کنید اما بازهم بهترین روش برای خواندن نیست.

▪ کلید برداری :کلید برداری روشی بسیار مناسب برای خواندن و نوشتن نکات مهم است. در این روش شما بعد از درک مطالب، بصورت کلیدی نکات مهم را یادداشت می‌کنید و در واقع کلمه کلیدی کوتاهترین، راحتترین ،بهترین وپرمعنی ترین کلمه ای است که با دیدن آن، مفهوم جمله تداعی شده و به خاطر آورده می‌شود.


 

 

 

Various teaching techniques are available; Each has its own strengths and weaknesses. Each is good at finding certain types of types and relatively poor at finding other types of defects. In this section, we are going to talk about them. Test techniques or strategies used during the testing process to ensure mental performance. Its success depends on the styles we use

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsupmailaparatlinkedintwiter
logo

- دفتر مرکزی ما:
تهران، میدان انقلاب، ضلع جنوب شرقی، ساختمان مترجمان، ارتباط با موسسه رسمی حرف آخر: 02166096851
- شماره تلفن‌های تماس با بخش مشاوره و خرید پکیج:
09120663015 - 09399585899
آقای دکتر سامان یاری (مشاور تحصیلی و کنکوری)

بستن
دیگر باز نشو!