روش خواندن و مطالعه درس زیست | بخش دوم جزوه فوق العاده 1403 ,

menuordersearch
harfehakharpub.com
یکشنبه ششم تیر ۰۰
(0)
(0)
روش خواندن و مطالعه درس زیست | بخش دوم جزوه فوق العاده 1403

♦ نکات فوق کاربردی در آموزش مطالعه زیست چیست؟

یکی از روش هایی که طبق حرف اخر خیلی به شما کمک می‌کنه استفاده از حاشیه نویسی و خلاصه نویسیه. شما معجزه خلاصه نویسی و حاشیه نویسی ماه های آخر می‌بینید. چراکه ماه های آخر زمان آموزش نیست زمان مروره. اونجایی که احتیاج دارید فقط یه نگاه کلی به مطالب بندازید. روش هایی که در ادامه روش خواندن و مطالعه درس زیست بخش دوم بهتون میگم خیلی به شما کمک میکنه.


روش اول: خلاصه نویسی به سبک Mind Map  یا نمودار درختی
اول از همه بگم که این یه روش کاملا استاندارد برای فهم درست مطالبه که اولین بار توسط تونی بوزان در اواخر دهه 1960 در کشور آمریکا ارائه شده و سالهاست که در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد. تو این روش شما در غالب یک نمودار یک خلاصه خیلی مفید از کل یک بخش، یک صفحه یا یک پاراگراف می‌نویسید.

- به این مثال توجه کنید: ↓

روش خواندن و مطالعه درس زیست بخش دوم
تمام توضیحات گفتار 1 فصل 5 سال یازدهم تو همین نمودار خلاصه شده به همین راحتی! این کار باعث میشه برای مرورهای چند گانه وقت کمتری از شما گرفته بشه (نگاه کنید به: بهترین روش مطالعه | تکنیک های تست زنی 1403). این روش طرح شبکه ای مغزیه که بهترین شیوه برای یادگیری و فراگیری مطالب خصوصا مطالب درسی با حجم بالاست.

 

 

 

آشنایی با: زیست فایو استار تشریحی حرف آخر | پنج ستاره 1403 نسخه اصلی


خلاصه نویسی زیست به صورت پشت سرهم:
یکی دیگه از روش های خیلی مؤثر که معمولاً برای مطالبی به کار برده میشه که شامل چند مرحله هستن یا یه فرایندی رو نشون میدن یا مطالبی که خیلی طولانی هستن و متن کتاب درسی برای فهم ما پیچیده است. یکی از بهترین مثالها برای این روش فرآیند گوارش نشخوارکنندگان به متن کتاب درسی توجه کنید که چقدر فهم پیچیده ای داره شما می‌تونید به راحتی مراحل رو به ترتیب و پشت سرهم یادداشت کنین. -برای مثال:

دهان ← سیرابی ← نگاری ← دهان ← سیرابی ← نگاری ← هزارلا ← سیردان

اولین نکته اینکه این روش مطالعه زیست تایم کمتری نسبت به متن کتاب درسی از شما می‌گیره! به شرط این که اگر در اون بخش از متن کتاب نکته یا قیدی هست یادداشت بشه. دوم اینکه تجزیه و تحلیل براتون راحت تر میشه به طور مثال برای مرور دوباره به خودتون میگین توده غذا دوبار مسیر دهان و دوبار مسیر سیرابی رو طی می‌کنه.
- به مثال بعدی توجه کنین: ↓
مسیر مواد رنگی صفرا در یک نگاه:
روش خواندن و مطالعه درس زیست 1403 بخش دوم
- برای خلاصه نویسی و مرور میتونید از این جدول استفاده کنید: ↓

نت برداری (خلاصه نویسی):

. ..

کلمات کلیدی:

...

نکات ترکیبی:

. ..

تصاویر:

...

این روش مطالعه زیست فوق العاده موثریه که تمام نکات و خوندنی های مربوط به یک بخش و تو یک جدول می‌نویسید. این شکلی مطالبتون دیگه پراکنده هم نیستند. در قسمت تصاویر اگر بخشی از کتاب تصویری داشته باشه میتونید رسم کنید یا اگر تصویری هست که مرتبط با این بخشه و در روند یادگیری شما تاثیر میذاره میتونید رسم کنید.

- حالا بریم سراغ روش بعدی:

روش coding یا کد گذاری زیستشناسی چگونه است؟

توی این روش یه بخشی از متن کتاب که برای شما دشوار تره یا قراره به یه موضوع یا اسمی تاکید بشه میتونید اون قسمت و کد گذاری کنید. به این مثال توجه کنید:
متن کتاب درسی سال دوازدهم فصل (2):

"در مرحله آغاز رو نویسی از همان فلش ها در این مرحله رنابسپار از به مولکول DNA متصل می‌شود و دو رشته آن را از هم باز می‌کند."

دقت کنید چیزی که تو این جمله مهمه اینه که بدونید چه چیزی باعث باز شدن 2 رشته میشه. با توجه به جمله متوجه میشیم که رنابسپاراز به DNA وصل می‌شه و شروع کننده فرایند رو نویسیه پس کد ما میشه رنابسپاراز.

پس اگر فراموش کردید که فرایند رونویسی با کدوم آنزیم شروع میشه بلافاصله به یاد میارید با رنابسپاراز شروع میشه. کافیه تو متن کتاب درسی بالای کلمه code بنویسید. CODE یا بالای اون یک ستاره بزنید که مشخص بشه کد ما برای این بخش کلمه رنابسپاراز! یا برای مثال برای اینکه فراموش نکنید رنین باعث ترشح هورمون آلدوسترون می‌شه، کافیه بالای کلمه ی رنین و آلدوسترون CODE بنویسید. یا یک ستاره بالای کلمه رنین و آلدوسترون بزنید. با استفاده از روش کد گذاری CODING می دونیم که تو یه قسمت از یک پاراگراف یک مشخص کننده، یک شروع کننده، یک چیزی که باعث به وجود فرآیندی میشه یا یک عملی یک شروع یک پایان یا یه نکته مهم وجود داره.


خب این آخرین بخش توضیحات درباره روش مطالعه زیست بود. امیدوارم که تا اینجای کار راضی بوده باشید و مطالب برای شما مفید بوده باشه. قبل از اینکه بخوایم بریم سراغ نحوه تست زنی که بخش خیلی مهمیه.. تا اینجای کار روش هایی که به شما پیشنهاد شد و آموزش دادیم جزء روش های سنتی بودند که سال های زیادی مورد استقبال قرار گرفتن حالا می‌خوایم یکی از خاص ترین ها و بروزترین متدهای آموزشی در زمینه آموزش مطالعه به شما نشون بدیم؛ لازم است حتما اینجا نیز نمونه های تدریس زیست را هم مشاهده فرمائید. یه روش کاملاً تخصصی برای روش مطالعه زیست در واقع شما رو با یه سبک جدیدی آشنا می‌کنیم.

روش آخر: روش زیست در دایره حرف آخر را سریع یاد بگیر!

می دونید که تأکیدی خوندن نکات زیست کنکور چقدر اهمیت داره و مهمتر اینکه تجزیه و تحلیل کردن همون طور که بهتون گفتیم باعث میشه مطالب به صورت پیشرفته تو ذهن شما ثبت بشه. شما باید یک بخش رو طوری مطالعه کنید که برای مثال اگر 2 ماه دیگه قصد داشتید تست همون بخش رو بزنید مطالب، قیدها و نکته های اون بخش رو فراموش نکرده باشید. تو این سبک شما تمامی مطالب کتاب درسی و نکات و مفاهیم پرتکرار رو در قالب یک دایره جمع آوری می‌کنین به این دلیل می‌گیم یکی از بهترین و تخصصی ترین شیوه هاست که تمامی مطالب در یک قالب کنار هم جمع آوری شده اند و شاهد پراکندگی مطلب نیستیم به طور مثال:روش خواندن و مطالعه درس زیستکنکور و نهایی

دایره روبرو شامل 2 بخشه نکته اول اینکه با توجه به گفتاری که می‌خونید و حجم مطلب می‌تونید دایره رو به دو، سه، چهار یا حتی 5 بخش تقسیم کرد. (بسته به نوع و حجم مطلب)

 

مثال بعدی از بخش جانوران:

می دونید که برای مثال صورت سوال ممکنه فصل 3 زیست دهم باشه گزینه 1 فصل چهار زیست دهم و گزینه 2 فصل 5 زیست دهم باشه باید این سبک مطالعه رو یاد بگیرین. با این روش شما در نکات ترکیبی هیچ مشکلی ندارین. کامل هر نیمه رو مقایسه کنین و نکات ترکیبی هم گوشه ای از دایره یادداشت کنین. باید همه چیز کنار هم باشه. گاهی لازم داری درباره یک قسمت دایره توضیحات بیشتری بنویسید و مهمه که جزئیات هر بخش رو مرور کنین. برای مثال اگر درباره گلبول قرمز مروری دارید باید تمام نکات گلبول قرمز مثل سن، کجا ساخته میشه..

پرندگانماهی ها
پستانداراندوزیستان

 

برای نمونه در ابتدای زمان جنینی در کبد بوجود میاد و در بزرگسالی کبد در سوخت و ساز گلبول قرمز نقش داره. گلبول قرمز برای ساخته شدن به آمینواسید ویتامین B12، اریتروپروتئین نیاز داره. باید بگم اولا نباید هیچکدوم از فصل های زیست حذف کنید. تمام فصل ها مهم هستن نباید فکر کنید اگر طبق بودجه بندی پیش برید حتما نتیجه می‌گیرید. شما فقط زمانی میتونید مطابق بودجه بندی پیش برید که تایم کمی تا کنکور سراسری داشته باشید.

 

تاکید می‌کنم تایم کم. منظور من از تایم کم برای اون دسته از افرادی هست که به هر دلیلی ماه های آخر کنکور نتونستن خیلی جدی شروع به خوندن کنن. شمایی که وقت کافی داری حالا فرقی نمی‌کنه داوطلب کنکوری یا پشت کنکوری باشید، پیشنهاد میشه که از پکیج زیست حرف آخر برای راندمان فوق بالا و به عنوان یکی منبع و محصول قدرتمند استفاده کنید شمایی که وقت کافی داری باید تمام فصل های زیست بخونی. کسی می‌تونه طبق بودجه بندی پیش بره که تایم خیلی کمی داشته باشه یعنی اونقدری زمان نداره که رو همه ی فصل ها تسلط داشته باشه

- جمع بندی روش خواندن و مطالعه درس زیست بخش دوم

آخرین نکته درخصوص مطالعه مبحث جمع بندیه؛ جمع بندی به سبک جدول با ذکر جزئیات:
یکی از مؤثرترین و بهترین شیوه های جمع بندی همینه که شما یه جدولی از هر بخش داشته باشید که جزئیات اون یادداشت بشه. برای مثال زمانی که می‌خواین یه جمع بندی از هورمون ها داشته باشین مهمه که سلول هدف، اثر هورمون، محل ساخت، انتقال و.. ذکر بشه.
- به این مثال توجه کنین:

نام هورمونمحل ساخت

محل ذخیره

و ترشح

نحوه انتقال به هیپوفیزیاخته هدفاثر هورمون
مهار کننده و آزادکنندههیپو تالاموس ساقه کوتاه (هیپو تالاموس) سیاهرگ هیپوفیزی پیشین تنظیم ترشح هورمون های هیپوفیز پیشین
هورمون ضد اداری (ADH)هیپو تالاموس هیپوفیز پسینآکسوننفرون های کلیه و ماهیچه های صاف رگ های کلیه

بازجذب آب در نفرون و تغلیظ ادرار-

تنگ کردن رگ

اکسی توسینهیپو تالاموسهیپوفیز پسینآکسون

دیواره رحم

و غدد پستان

انقباض عضلات دیواره رحم به هنگام زایمان و خروج شیر از غدد پستانی

- آموزش تست زنی زیست چطور است؟
خب می‌ریم سراغ نحوه تست زنی: (این بخش هم خیلی مهمه ها!)
اول صحبتم گفتم هر تست ( نکات زیست کنکور ) شما رو چیزی حدود 50 تا 100 تست جابجا می‌کنه. خودتون هم می‌دونید که نحوه تست زنی چقدر مهمه! درس خوندن فلسفش جداست، درست تست زنی فلسفه جدایی داره و بحثش جدا است. اینکه شما رو تمام مطالب تسلط داشته باشی اما نتونی به خوبی تست بزنی هیچ فایده ای نداره: ) حالا رسیدیم به قسمت مهم: تازه تست زدن مهمه! تا اینجا کلی توضیح دادیم که چطوری خوب و بدون عیب و نقص درس بخونیم حالا میخوایم بگویم چطوری درست تست بزنیم. اولین نکته اینکه تا زمانی که روی مطالب کتاب درسی تسلط ندارید سراغ تست هروقت مطمین شدین یه بخشی خوب خوب یادگرفتید و از همه مهمتر (درک کردید) ...!

 

درک کردید اون مطلب بعدش برید سراغ تست زدن. یکی از اشتباهات رایجی که خیلی شاهدش هستیم اینه که میگن بعد از این که مطالب خوندی باید با چندساعت فاصله یا یک روز فاصله تست بزنی حتی درباره دروس عمومی هم این اشتباه وجود داره. بعد از اینکه یه فصل یا یک گفتار می‌خونید همون روز تست بزنید! بدون هیچ فاصله ی زمانی. چرا؟ چون به جرات میگم تازه 50% یادگیری شما موقع تست زدن، شما وقتی تست می‌زنید تازه متوجه می‌شید که کار شما کجاست؟ تازه متوجه می‌شید ایراد کار شما کجاست یا کدوم قسمت زیست و دایره و خلاصه نویسی هاتون رو احتیاج دارید مرور کنید که مثلا کدوم بخش کتاب نیاز دارید. دوباره مرور کنید و تو اون قسمت NOTE برداری کنید. این اشتباه رو نکنید. همون جا همون روز تست بزنید بهد از اینکه درسی خوندید و سعی کنید همون تایم ایراد هاتون برطرف کنید.

 

تست زدن یک سری اصول و قانون داره که بهش می‌پردازیم:
بعد از اینکه تست می‌زنید پاسخ تست همونجا نگاه کنید. پاسخنامه به دقت بخونید و تمام نکات موجود در پاسخنامه استخراج و یادداشت کنید. شما باید هر هفته، هر ماه، هر سه ماه این نکات مرور کنید و اما مهم ترین و مهم ترین بخش درباره ی تحلیل تست ها است. دونه به دونه تست هایی که می‌زنید باید تحلیل کنید حتی اگر جواب تستی درست بود باز هم باید همون جواب درست تحلیل کنید. برای مثال جواب تست گزینه 2 و شما هم گزینه 2 زدید ولی باید تحلیل کنید چرا گزینه 2 پاسخ صحیح بود. علت اینکه گزینه 1 و 3 و 4 غلط بود چی بود؟ چه نکته ای در این تست توجه شما رو جلب کرد؟ ایرادهای گزینه 1 و 3 و 4 که پاسخ درست نبودن چی بود؟

روش خواندن درس زیست حرف آخر 1403

شکل صحیح این گزینه ها رو باید بخونید. چه جواب درست و چه جواب غلط باید تحلیل کنید حتی تست های تالیفی باید تحلیلی کنید و ببینید آیا این سوال در کنکورهای سال های قبل هم بین گزینه های درست و درست تر باید تحلیل کنید. همیشه یادتون باشه که در سوال ها خیلی وقت ها به این شکل که هر دو گزینه درسته اما همیشه دقت کنید همیشه یک گزینه ی درست تری هست؛ مثلا شما می‌بینید گزینه 1 و 4 درسته. هر وقت به همچین سوالاتی برخوردید به اندازه کافی دقت کنید! بین گزینه ها با دقت بگردید چون گزینه ی درست تری وجود داره ...


تست هایی که پاسخ اشتباه می‌زنید باید نشان دار کنید و ایرادهاتون برطرف کنید. ساده از کنار این موضوع که تستی غلط پاسخ می‌دید نگذرید. برید داخل پاسخنامه و کتاب درسی دنبال پاسخ درست بگردید و اگر در این بین متوجه نکته ای شدید حتما یادداشت کنید! حتما حتما یادداشت بشه نه اینکه فقط اون نکته خونده بشه. یه سری از تست ها هستن که برای این طراحی شدن تا به ما نشون بدن اون بخش پر از حاشیه و نکته بود. این تست ها رو برای خودتون جدا کنید. حتما هایلایت یا نشان دار بشن تا چند سری مرور کنید. برای شروع کار سراغ تست های خیلی سنگین نرین! یه نکته دیگه این هست که یه سری از تست ها علاوه بر چهارگزینه صورت سوال خیلی طولانی دارند مثلا 3 خط!

 

شما زمانی که به کتاب درسی و مطالب تسلط کافی داشته باشید به سرعت از روی این 3 خط می‌گذرید و اینکه سریع تر متوجه خواهید شد منظور و هدف کل این 3 خط چیه؟ ... یا این که صورت سوال شامل 3 جای خالی هست. اگر داوطلبی به اندازه کافی مرور و تسلط نداشته باشه باید سر جلسه ی آزمون هر خط چند بار بخونه تا یادش بیاد این قسمت برای کدوم بخش کتاب بوده. موضوع اینجاست که برای این کار وقت نداریم: تست ها در منابع آموزشی به 2 دسته ی تالیفی و سراسری تقسیم بندی می‌شوند.

 

- دیگران نیز جستجو کرده اند:

شاخه های زیست شناسی در جدول، معنی و اهمیت زیست شناسی جانوری
زیست شناسی دهم مفاهیم پایه، پدر علم زیست شناسی دنیا


به داوطلبینی که زمان کمی تا کنکور سراسری دارند توصیه میشه وقت خودشون با تست های تالیفی سپری نکنند. فقط تست سراسری .. بعد از اینکه تست های هر بخش رو زدید باید تست های سراسری سال های گذشته رو هم بزنید! ماه های آخر ماه های نزدیک به کنکور سراسری فقط تست های سراسری بزنید. نکته ی بعدی اینکه لطفا گزینه ها را کامل و تا آخر بخونید. گاهی یک کلمه آخر جمله قرار میدن که باعث میشه اون جمله درست نباشه یعنی شما تا اواسط جمله خوندی کلمه آخری اشتباهه مثلاً باید هست باشه طبق متن کتاب درسی تو گزینه طراح تغییر داده شده نیست. یادتونه که گفتم کلمه به کلمه برای مهمه...


همین کلمه ها است که رتبه شما رو می‌سازه. پس خیلی برای ما ارزش دارن این کلمات. اما راهکار اصلی ما آشنایی با زیست 0 تا 100 و 5 ستاره است. ماه های آخر وقت آموزش و تالیفی نیست. وقت مرور کردنه! و این تیپ تست ها آموزشی قبلا یه بار زدید. علاوه بر توجه به قید ها و جمله ها و استثناء ها تو صورت سوال یا گزینه ها به یه سری تله های تستی دقت کنید. گاهی طراح سوال یه سری کلمات زائد اضافی در تست مطرح می‌کنن که این کلمات شمارو به دام میندازه! شاید اصلا اون کلمه در متن کتاب درسی نباشه! اما داوطلبی که اون بخشی که سوال طرح شده به خوبی خونده و مسلطه هیچوقت در دام همچین تله هایی نمیوفته ...!

 

اون کلمه های زائد هیچی نیستن، فقط دارن شمارو گول میزنن تا شما رو به چالش بکشن ... حالا یکی از مشکلاتی که یه سری از داوطلبین عنوان می‌کنن اینه که بطور مثال کلماتی مثل ممکن است، ممکن نیست و دور از انتظار سرعت تست زنی اونها رو افزایش میده و باعث میشه تست رو چند بار بخونن شاهد این تیپ تست ها در آزمون ها و کنکور سراسری هستیم باید اونقدری روی متن کتاب تسلط داشته باشیم که اگر ممکن است، ممکن نیست شد باعث نشه شما همون جمله رو چتد بار بخونین. به جدول زیر توجه کنین: به چند تا مثال می‌پردازیم.

ممکن استممکن است در حین تقسیمات اولیه سلول تخم ممکن است سلول های بنیادی از هم جدا شود.
سوال: در حین تقسیمات اولیه ی سلول تخم ممکن نیست سلول های بنیادی از هم جدا شود.
دقت کنین که کلمه کلیدی وسط جمله اومد یعنی حین خوندن صورت سوال ذهن شما به چالش کشیده میشه.
ممکن نیست
دور از انتظار است

تصویر این جدول خیلی بهتر از متن کتاب تو ذهن شما ثبت میشه. مغز همیشه آسون ترین راه ها رو انتخاب می‌کنه. پس زمانی که شما به وسیله این جدول مطالب رو تجزیه و تحلیل می‌کنین به راحتی تو ذهن شما ثبت میشه. تو این روش جدول سمت راست کلمات کلیدی و سمت چپ مثالها رو بنویسید و تجزیه و تحلیل کنید. مثل جدول بالا
- به مثال بعدی توجه کنید:
هورمون پاراتیروئیدی در پاسخ به کاهش کلسیم خوناب ترشح می‌شود و در هم ایستایی کلسیم نقش دارد.
صورت سوال یا گزینه:
نقش کلسیم در هم ایستایی کلیه دور از انتظار است.
توجه کنید که صورت سوال به چه شکلی تغییر کرد!


فرقی نداره کلمه کلیدی اول، وسط، یا آخر جمله باشه. هدف طراح به چالش کشیدن شما در تایم آزمونه. سرجلسه ی آزمون اول از همه به تست هایی پاسخ بدید که خیلی خیلی مسلط هستین و مطمئن هستید که پاسخ درست میدید. یه سری از تست ها هستن که اونقدر برای شما راحتن و شما اونقدر مسلط هستی که در عرض چند ثانیه ی کوتاه پاسخ می‌دید. (پاسخ درست) برای مثال شما که چیزی حدود 36 ثانیه زمان دارید برای این تیپ تست ها فقط 10 ثانیه زمان شما سپری میشه پس زمان باقی مونده باید تقسیم کرد. تو نگاه اول به دفترچه اون تست هایی که فکر می‌کنید دشوارتره علامت بزنید و برید سراغ تست بعدی،

اگر فکر می‌کنید تستی برای شما دشواره اصلا وقت نذارید حتی اگر اولین تست باشه. همیشه سوالات راحت تری هست. می‌تونید اول اون سوالات پاسخ بدید که به اعتماد به نفس شما هم خیلی کمک می‌کنه. یه نکته دیگه اینکه کنکور سراسری در حال آپدیت شدنه! شما باید روش طراحی سوالات با سال های گذشته مقایسه کنید. باز هم تاکید می‌کنم که حتما تحلیل تست انجام ندید. خیلی تأکید می‌کنم اگر شما فقط متن بخونید و تست بزنید ولی تست تحلیل نکنید هیچ فایده ای نداره: ) مهمترین بخش تست زنی تحلیل کردنه! برای خوندن صورت سوال و گزینه ها عجله نکنید!

 

این کار باعث میشه توجه شما قیدها و کلمات کمتر میشه. باعث میشه مثلا کلمه نیست، هست بخونید! دیگه خیلی بد میشه براتون؛ در این بخش پیشنهاد میشه برای انتخاب مدرس عالی، با مدرسین برتر زیست کشور آشنا بشید. برای پاسخ تست ها نکته خوانی نکنید. به طور کلی برای خوندن نباید فقط نکته خوانی کنید. منظورما این نیست که اصلا نکته ها رو نخونید اما نباید فقط به نکته ها بسنده کنید؛ یعنی وقتی پاسخنامه بخونید کامل بخونید و درک کنید. یه عده از افراد به جای تسلط روی مطالب کتاب درسی فقط نکته خوانی می‌کنن. این متد کاملا غلطه! چرا که ما به نکات خیلی احتیاج داریم ولی در قدم اول درک صحیح مطالب درسی برای ما اهمیت داره ...
سعی کنید از همون ابتدای تست زدن این عادت ها رو پرورش بدید.. موفق شدن تو این آزمون فرمول خیلی ساده ای داره با دقت بخونید + با دقت تست بزنید و تست ها رو تحلیل کنید.


ما همه تلاشمون کردیم تا بهترین را به شما ارائه بدیم ...

تخصصی ترین روش های مطالعه و تست زدن به شما آموزش دادیم امیدوارم که راضی بوده باشید. در آخر میخوام به شما بگم باتوجه به شرایط مطالعه خودتون منابع انتخاب کنید. مرور و تکرار و تمرین زیاد داشته باشید به سادگی از جملات و تصاویر نگذرید. خط به خط کتاب درسی با دقت بخونید تا جایی که مطالب ملکه ذهن شما باشه و شما فقط آماده پاسخ دادن باشید. تو این زمینه سعی کنید بهترین خودتون باشین. عملکرد خودتون در زمینه مطالعه وتست زنی یادداشت کنید این کار تاثیر بسزایی در اعتماد به نفس شما داره و هربار که یادداشت ها رو مرور می‌کنید سعی کنید بهتر از دفعه ی قبل باشید. با انگیزه کتاب درسی باز کنید و شروع به مطالعه کنید. درگیر حواشی نباشید و فقط استاندارد مطالعه خودتون داشته باشید

 

دیگران نیز پرسیده اند:
زیست حرف اخر خوبه ؟ همدانی زیست یازدهم حرف اخر چند ساعته چند ساعت است
استاد زیست حرف اخر دهم محمد همدانی قیمت زیست حرف اخر و دوازدهم !

زیست جامع حرف آخر را چطوری تهیه کنم؟!

پس از مطالعه دقیق موضوع، باید آنچه را که آموخته اید بازگو کنید. در این صورت این دستور را دوباره در ذهن خود به خاطر بسپارید. این مرحله از بهترین روش مطالعه موضوع را در ذهن نگه می‌دارد. در مرحله یادآوری، باید آنچه را که از مرحله مطالعه دقیق (مرحله 3 روش مطالعه SQ3R) آموخته اید، به زبان خود و به گونه ای که برای شما قابل درک باشد بازگو کنید. به عبارت دیگر، نیازی نیست که مطالب کتاب درسی یا کتاب راهنما را دقیقاً همانطور که نوشته شده است بازگو کنید. می‌توانید آن را برای یک همکار یا دوست توضیح دهید. همچنین می‌توانید خلاصه ای از آنچه را که به خاطر می‌آورید روی یک تکه کاغذ بنویسید.

 

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری برای مشاوره رایگان و تهیه پکیج زیست شناسی اخر و سایر منابع کمک آموزشی ما، از انتشارات مرکزی موسسه واقع در تهران، با شماره های زیر میتوانند تماس حاصل بفرمایند، شماره تلفن مستقیم مشاورین فروش: 09120663015 – 09399585899 - 02166096851

شما سزاوار بهترین ها هستید، تلاش کردن شما خیلی شکوهمنده! اصلا خودتون مقایسه نکنید و به راه خودتون ادامه بدید. رویاها و هدف هاتون دنبال کنید. بنا کننده سرنوشت و موفقیت خودتون باشید.
اصلا کارسختی نیست! فقط درست تلاش کنید ...
اگر خسته شدید استراحت کنید اما بیخیال نشید!! خیلی شکوهمند و با ارزش که انتخاب کردید تلاش کنید... به بهترین های قلبتون برسید. امیدوارم نهایت استفاده از این مطالب کرده باشید.

 

⇔ با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان - دپارتمان مشاوره تخصصی سایت مرکزی حرف آخر

 

 

According to the last word, one of the methods that will help you a lot is to use annotations and summaries. You see the miracle of summarizing and annotating the last months. Because the last months are not training time, they are passing time. Where you need, just take a general look at the contents. The methods that I will tell you about reading and studying the biology course of the second part will help you a lot

گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

6 نظر
reza amani pour
دوشنبه ششم فروردین ۰۳
پاسخ
(1)
()
reza amani pour
من گياهي رودارم بنظرم خيلي خوووووب حرف زده اند نميدونم چراواقعازيست کتاب اينانميتونم ارتباط برقرارکنم خوب نيست واقعاکاري هم به موسسشون ندارم من خودم ازشون خيلي راضيم
اسما باقرخانی
دوشنبه ششم فروردین ۰۳
پاسخ
(1)
()
اسما باقرخانی
من بعنوان منبع اصلي ازش استفاده ميکنم چون خط به خط کتاب درسي رو تحليل کرده نوشتن نکاتش در کتاب درسي دو برابر تايم خود فيلمها از من وقت گرفت اما ارزشش رو داشت
ندا اعظمی
دوشنبه ششم فروردین ۰۳
پاسخ
(1)
()
ندا اعظمی
کتاب درسي سخته که ابن همه ساعت پاي ورق زدن ميزاريد.. فيلم آسونه
شیما مرادی
دوشنبه ششم فروردین ۰۳
پاسخ
(1)
()
شیما مرادی
روش استفاده از فيلم هاي همداني آسونه، بعضي ها قبل از خوندن استفاده ميکنن يا بعد از ان. جزوه اش رو دارم عاليه و زمان کمي از شما ميگيره
علی ورهمخانی
دوشنبه ششم فروردین ۰۳
پاسخ
(1)
()
علی ورهمخانی
کساني که زيست حرف اخر را دارند نتيجه خيلي بعتري گرفتند طبق آمار
.
یکشنبه بیست و دوم آبان ۰۱
پاسخ
(1)
(1)
.
خيلي بهتر درس میده استادان حرف آخر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsupmailaparatlinkedintwiter
logo

- دفتر مرکزی ما:
تهران، میدان انقلاب، ضلع جنوب شرقی، ساختمان مترجمان، ارتباط با موسسه رسمی حرف آخر: 02166096851
- شماره تلفن‌های تماس با بخش مشاوره و خرید پکیج:
09120663015 - 09399585899
آقای دکتر سامان یاری (مشاور تحصیلی و کنکوری)

بستن
دیگر باز نشو!