روش خواندن و مطالعه درس شیمی | نکات 1403 بسیار کاربردی و مهم ,

menuordersearch
harfehakharpub.com
یکشنبه سیزدهم تیر ۰۰
(1)
(1)
روش خواندن و مطالعه درس شیمی | نکات 1403 بسیار کاربردی و مهم

♦ مهم نیست رشته ریاضی هستید یا تجربی ...!
مهم نیست به فکر پذیرش در رشته های مجموعۀ پزشکی هستید یا رشته های زیرمجموعۀ شیمی و فناوری نانو ... شما با حرف آخر به هدف خود خواهید رسید... شیمی حرف اخر استاد سلوکی 1403


به هر حال یکی از دروس اصلی شما در کنکور پیش رو درس شیمی است؛ و روش خواندن و مطالعه درس شیمی برای رسیدن به رشته دانشگاهی یا دستیابی به موقعیت شغلی مورد نظرتان، از جایگاه و اهمّیت ویژه ای برخوردار است. از قدیم به ما می‌گفتند شیمی یکی از دروس فراّر است که باید مدام مطالعه شود. ولی ما در این سلسله مقالات، که به چگونگی مطالعه خواندن درس شیمی اختصاص دارد (Method of reading and studying chemistry lessons)، قصد داریم تا شما را به این باور برسانیم که اتفاقاً این یکی از دروس شیرین و آسان به شمار می‌رود که تأثیر پُرشگفتی بر رتبه علمی و رشته دانشگاهی آینده شما دارد.

 


نحوه مطالعه شیمی برای کنکور: چگونه شیمی بخوانیم؟ بهترین راه برای یادگیری شیمی چیست با مشاوران حرف اخر دوره تکنیک مطالعه و تست زنی، روش های مطالعه شیمی نظری را یاد بگیرید.

شیمی بدون شک دومین دوره مهم کنکور تجربی و همچنین دومین یا سومین دوره مهم کنکور ریاضی است، بنابراین یادگیری و تمرین نحوه مطالعه شیمی در هر داوطلب برای کنکور اجباری است. کنکور گفتیم دوم یا سوم به زیر گروه مورد نظر بستگی دارد زیرا ضریب دروس خاص در کنکور در زیر گروه های مختلف یکسان نیست. به عنوان مثال، ضریب یک دوره شیمی در زیر آزمایش پزشکی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی و بیشتر پیراپزشکی 9 است، اما ضریب همان دوره در زیر گروه 2 آزمایش 12 برای رشته ای مانند داروخانه 12 است و تقریباً به همان اندازه مهم به عنوان زیست شناسی در دریافت داروخانه. آره. همچنین، برای زیرشاخه های دو ریاضیات مانند مهندسی نفت یک دوره شیمی مانند فیزیک، ضریب 9 وجود دارد.

 

مقاله/پست ویژه: شیمی حرف آخر | شیمی 0 تا 100 و 5ستاره آپدیت جدید


این که چطور چنین درسی را بخوانیم تا هم در آزمون های دبیرستانی، پیش دانشگاهی و آمادگی کنکور موفق شویم و هم از درصد بالایی در کنکور برخوردار باشیم، موضوع اصلی این سلسله پست ما به شمار می‌رود. شما در پایان این سلسله مقالات خواهید آموخت که:

  • با چه روشی مسائل را در کمترین زمان ممکن حل کنید
  • چطور درس را مرور کنید!
  • با کدام تکنیک تست های پُر تکرار شیمی را با موفقیت پشت سر بگذارید!

♦ البته بد نیست از تجربیات رتبه های برتر کنکور هم استفاده کنیم. پس با ما همراه باشید.
با توجه به این موضوع که هر درسی محتوای متفاوت مخصوص به خود را در برمی‌گیرد لازم است که برای مطالعه هر کدام از دروس از یک روش به خصوص استفاده کنید تا نتیجه‌گیری بهتر یا موثرتری را از انجام این کار دریافت کنید. با انتخاب بهترین ترفند هر درس، شما موفق خواهید شد که میزان یادگیری خود را در آن درس بیشتر کنید. اکثر دانش آموزان برای مطالعه با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند؛ زیرا این درس علاوه‌ بر داشتن مطالب و مفاهیم حفظی، گستره‌ای از مسائل و محاسبات ریاضی را شامل می‌شود. همه این پیچیدگی‌ها موجب می‌شود که دانش آموز در کلاس‌های فوق العاده ثبت نام کنند یا یک معلم خصوصی استخدام کنند!

 

یکی از بهترین، صحیح ترین و موثرترین روش های مطالعه، روش (پس از اتمام) است که شامل شش مرحله است. اگر می‌خواهید محتویات یک کتاب یا فصل از یک کتاب را بدانید، ابتدا به سرعت کل فصل را در یک نگاه مرور کنید تا یک دید کلی از موضوعات و مفاهیم آن فصل به دست آورید. پیش‌خوانی، علاوه بر مقدمه‌ای اولیه برای موضوع، به شما کمک می‌کند تا نکات اصلی و فرعی را شناسایی کنید. پس از گذراندن مرحله پیش خواندن و آشنایی با مطالب، سعی کنید در مورد موضوع مطالعه سوال بپرسید. سوال پرسیدن ممکن است کمی طول بکشد و کمی مشکل باشد، اما تمرکز، دقت، سرعت کار شما را بسیار افزایش می‌دهد و یادگیری شما را آسان‌تر می‌کند. بهتر است به این نکته توجه کنید که استفاده از روش‌های موثر و صحیح مطالعه درس در کنار داشتن یک معلم خوب مانند مجموعه شیمی حرف آخر می‌تواند یادگیری شما را چندین برابر افزایش دهد. اما بهترین روش برای خواندن شیمی کنکور چیست؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله شما را با شیمی ۰ تا ۱۰۰ آشنا کنیم.

  • ۰ تا ۱۰۰ شیمی 5ستاره در مطالعه برای امتحانات نهایی و پایان ترم | آپدیت 1403 جدید

درس شیمی در رشته‌هایی مانند تجربی و ریاضی از دروس مهم و اختصاصی به حساب می‌آید. این درس همواره در دسته‌بندی دروس مشکل قرار می‌گیرد و کسب مهارت در آن، کار آسانی نیست. توصیه می‌شود که زمان بیشتری را به یادگیری این درس اختصاص دهید؛ چرا که شیمی کنکور با داشتن ضریب بالا می‌تواند یک درس سرنوشت‌ساز برای شما باشد. در نتیجه داشتن مهارت کافی و دانستن شیمی ۰ تا ۱۰۰ می‌تواند آینده شغلی بهتری را برای شما رقم بزند. بهترین راه برای افزایش مهارت در این درس، انتخاب یک رویه مناسب برای خواندن آن در طول دوران مدرسه و امتحانات است.

 

محصلین می‌توانند با ایجاد تغییراتی مناسب در شیوه خواندن و ایجاد یک هماهنگی میان برنامه‌های مدرسه و فراگیری این درس، دریافت یک نتیجه عالی در کنکور سراسری را تضمین کنند. همان طور که می‌دانید بین مباحث یک ارتباط و پیوستگی وجود دارد؛ به همین علت توصیه می‌کنیم پیش از آن که به سراغ یک مبحث جدید بروید، مباحث قبلی را به طور کامل مرور کنید تا به تسلط بیشتری برسید. باز هم محیط یادگیری آنلاین می‌تواند کمک کننده باشد. بر اساس مشاهدات خود از عوامل مهم در فرآیند یادگیری، آن بازخورد کلی مربوط به همه را ارائه می‌دهد. همچنین، موضوعات مختلفی که توسط و همچنین آغاز شده است در محیط آنلاین مورد بحث قرار می‌گیرند. به این ترتیب، آن خود را در طول یادگیری با شدت بیشتری هدایت می‌کند. در سطح خودتنظیمی، در فرآیندهای یادگیری در یک موضوع خودتنظیمی بازخورد (همتایان) را می‌خواهند و ارائه می‌دهند.


این کار موجب می‌شود که دانش آموز پیش از ورود به یک مبحث جدید، مشکلات پایه‌ای خود در را رفع کند. همچنین توصیه می‌کنیم که هر مبحث را بلافاصله پس از کلاس این درس مطالعه کنید تا مطالب، ماندگاری بیشتری در ذهن شما داشته باشند و بهتر و راحت‌تر تفهیم شوند. البته نمی‌توان تاثیرات خلاصه نویسی و یادداشت برداری از سخنان دبیر و مرور آن‌ها را در فراگیری بهتر و مرور سریع‌تر را بی‌تاثیر دانست. همچنین شما می‌توانید در زمان مرور این درس، پرسش‌هایی که برای‌تان ایجاد می‌شوند را یادداشت کرده و در یک زمان مناسب با دبیر خود در میان بگذارید.

 

 

 

ریاضی همه جا پادشاهی میکنه و مهم است
اگر همه درس ها را 0 بزنید و ریاضی 100 بزنید: 6هزار منطقه 1 میشید
اگر همه درسها را 0 بزنید و زیست را 100 بزنید: 10هزار منطقه 1 میشید.

مرور زیاد=ذهن آماده تر
تست هایی که بعد از خواندن کباحث حل میکنید نیازی به تایم گیری نداند چون جنبه آموزشی دارند، همیشه چندتا از تست های کنکور سراسری تجربی/ریاضی و نکات متن کتاب طرح میشوند و تمرین های کتاب و نکات متن کتاب و پکیج حرف آخر شما را به سطح فوق العاده بالایی میرسونه و تسلط بر ریاضی فراهم مبشه براتون.
در تست زدن هم افراط نباید کرد و تعداد و حجم تست با توجه به حجم مبحث و میزان تسلط در آن مبحث است. و اولویت با تست های تالیفی و کنکوری سراسری است.
برای یادگیری ریاضی فقط تمرین تکرار و حل مسئله و باید جوهر خئدکار تمومو و کاغذهای چرک نویس سیاه کنیم و هیچوقت هم از ماشین حساب استفاده نکنیم.
برای تست های تمرینی پاسخنامه ها باید ارزیابی شوند. ساعات مطالعه بستگی به قوی و یا ضعیف بودن درآن درس دارد، برای مثال برای یک دانش آموز یا پشت کنکوری تجربی/ریاضی باید 30% درصد از ساعات مطالعه صرف ریاضی بشود. مثلا اگر 55 ساعت در هفته مطالعه داریم باید 7 ساعت ساعتش رو به ریاضی اختصاص بدهیم.
اهمیت درس ریاضی در کسب رتبه برتر
دانش آموزان رشته ریاضی بر اهمیت و تاثیر گذاری درس ریاضی در کسب رتبه و قبولی در دانشگاه های برتر واقف هستند. کسب درصد بالا در درس ریاضی میتواند سکوی پرتاب شما برای قبولی در دانشگاه های برتر باشد. اینکه شما داوطلب عزیز دانشگاه سطح دوم در مراکز استانی یا سطح سوم قبولی شوید خیلی متفاوت از قبولی در دانشگاه های برتر کشور مانند صنعتی شریف، امیر کبیر، دانشگاه تهران، خواجه نصیر و غیره است. بستر پیشرفت تحصیلی و کاری در دانشگاههای سطح بالا خیلی متفاوت با سایر دانشگاهای دیگر است. ورود به این دانشگاه های نیازمند کسب درصد بالا در دروس تخصصی و عمومی است که مهمترین آنها درس ریاضی است.

هر منبعی را نباید مطالعه کرد!
به دلایل اهمیت کنکور موسسات و انتشارات زیادی در سطح کشور ایجاد شده است که گاها باعث سردرگمی و مشکل برای دانش آموزان و داوطلبان کنکوری شده است. خیلی از داوطلبان نیز سهوا یا عمدا منابع زیادی را تهیه میکنند که بعد از مدتی میبینند نتوانسته اند پیشرفت چشم گیری در آن درس داشته باشند. دوستان کنکوری توجه داشته باشند که زمان طلایی کنکور محدود است و این زمان محدود اجازه آزمون و خطا را به شما نمیدهد. خوشبختانه با کمی حوصله و دقت میتوانید بهترین منبع را انتخاب کنید و با پشتکار به نتیجه دلخواه خود در کنکور سراسری برسید.

چند نکته مهم در رابطه با امتحان نهایی شیمی که باید بدانید! چطور درس شیمی را مطالعه کنید؟

همان طور که می‌دانید، سراسری برگزار کردن امتحانات نهایی و عدم دخالت دبیر شما در طرح سوالات آن، شما را مجاب خواهد کرد که خط به خط کتاب خود را بدون حذف هیچ مطلبی مطالعه کنید. اصلی‌ترین منبع برای امتحان نهایی همین کتاب درسی است؛ البته استفاده از جزوات و کتاب‌های کمک درسی در کنار آن خالی از لطف نیست. برای مرور سریع‌تر و بهتر می‌توانید خلاصه‌هایی که از قبل تهیه کرده‌اید را بخوانید. نکته‌ای که بعضی از دانش آموزان به آن توجه نمی‌کنند و به خاطر آن متضرر می‌شوند این است که در زمان مطالعه برای پاسخگویی به سوالات نهایی باید تمامی مفاهیم، تعاریف، فرمول‌ها، اعداد، جدول‌ها، نمودارها، عکس‌ها و حاشیه‌ها را کاملا بخوانید یا به خاطر بسپارید.

 

حتی قسمت‌های فکر کنید، آزمایش کنید و حل مسئله که شاید در نگاه اول بی‌اهمیت به نظر برسند، ممکن است یک منبع برای طرح سوالهای طراحان امتحان نهایی باشند.

البته حل سوال یک مرحله بسیار مهم برای خواندن امتحان نهایی است؛ زیرا تنها با حل سوالات متعدد شما می‌توانید میزان دانش خود را بسنجید. در صورت استفاده از پکیج و دبیر مدرس حتما رزومه و بیوگرافی علمی وی را مد نظر قرار دهید و ما روشهای دکتر علی سلوکی مدرس شیمی را پیشنهاد می‌دهیم؛ شیمی این استاد بسیار کمک کننده است و به عنوان برترین در کشور شناخته می‌شود.

 

انجام این کار همچنین می‌تواند شما را با نحوه پاسخگویی به سوالات در امتحان نهایی آشنا کند. برای بهبود عملکرد خود، توصیه می‌کنیم که سوالات امتحان‌های نهایی مربوط به سال‌های قبل را تهیه کرده و آن‌ها را مطالعه کنید. توجه داشته باشید که دریافت یک نمره عالی در دروس امتحان نهایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چرا که با کسب نمرات بهتر و معدل بالاتر، شما درصد تاثیر مثبت بیشتری را برای کنکور سراسری دریافت خواهید کرد. این گونه می‌توانید نگرانی کمتری از بابت پایین زدن درصد کنکور خود داشته باشید.

بهترین روش برای مطالعه شیمی کنکور چیست؟ چگونگی مفاهیم و نکات کلیدی درسی 1404

اگر شما می‌خواهید رتبه خوبی را در آزمون سراسری کسب کنید، لازم است درصد خود را بالا ببرید. این درس از دروس اختصاصی برای رشته‌های تجربی / ریاضی است و میزان تاثیرگذاری بالای آن در رتبه، شیمی اختصاصی کنکور را به یک درس سرنوشت ساز برای داوطلبان تبدیل می‌کند. خبر خوب این است که شما می‌توانید با به کارگیری چند روش موثر و فراگیری شیمی ۰ تا ۱۰۰، درصد خوبی را در این درس کسب کنید.

 

اولی ها معتقدند که می‌توانند از مهارت های خود برای کمک به یادگیری استفاده کنند در چنین رویکردهای، شناخت ها، انگیزه ها و یادگیری افراد قابل درک نیست مگر اینکه زمینه اجتماعی و فرهنگی، مانند حمایت معلمان و بازخورد از همسالان، در نظر گرفته شود. ترکیب مطالعه مفهومی را به تصویر می‌کشد. یافته هایی که در مدل نشان داده شده است بر اساس پنج مطالعه و همکاران است. در آموزش معلمان ابتدایی، شامل یک مطالعه مروری، یک مطالعه توسعه ابزاری دو مطالعه تجربی که به دنبال پویایی استفاده از استراتژی‌های یادگیری فراشناختی است.

 

به خواندن به عنوان بخش مهمی از پیش مطالعه فکر کنید، اما یادگیری اطلاعات مستلزم درگیر شدن فعالانه با مطالب است. مشارکت فعال فرآیند ساختن معنا از متن است که شامل ایجاد ارتباط با سخنرانی ها، شکل دادن به مثال ها و تنظیم یادگیری خود می‌شود. مطالعه فعال به معنای برجسته کردن یا خط کشیدن زیر متن، بازخوانی یا به خاطر سپردن رو به رو نیست. اگرچه این فعالیت ها ممکن است به درگیر نگه داشتن شما در کار کمک کنند، اما آنها تکنیک های مطالعه فعال در نظر گرفته نمی‌شوند و به طور ضعیفی با یادگیری بهبود یافته مرتبط هستند

 

تنها کاری که باید بکنید این است که از روش‌های کاربردی اثبات شده برای مطالعه شیمی کنکور استفاده کنید تا نتایج بی‌نظیر آن را مشاهده کنید. خیلی از داوطلبان زمان زیادی را به خواندن و مطالعه اختصاص می‌دهد؛ اما استفاده از یک روش مطالعاتی نادرست موجب می‌شود که علی‌رغم تلاش‌های بسیار، داوطلبان موفق به کسب نتیجه دلخواه خود در این مسیر نشوند و نتیجه تلاش‌های خود را آن طور که باید دریافت نکنند. در ادامه قصد داریم شما را با شیمی ۰ تا ۱۰۰ و روش صحیح مطالعاتی آشنا کنیم.

 

طبق آماری که توسط سازمان سنجش منتشر شده است، در کنکور تجربی 77 درصد داوطلبان و در کنکور 95 ریاضیات، 80 درصد داوطلبان شیمی را صفر کرده اند و فقط حدود 1 درصد کل داوطلبان کنکور توانسته اند. به شیمی بالای 50٪ به درستی پاسخ دهید. در کنکور تجربی 1402، میانگین پاسخگویی داوطلبان دوره شیمی فقط حدود 7 درصد بود.

اما آنچه گفتیم ثابت می‌کند که برای دستیابی به درصدهای بالای شیمی در کنکور، علاوه بر استفاده از بهترین کتاب شیمی برای کنکور یا مطالعه از طریق بهترین سی دی های آموزشی برای کنکور، روش تدریس شیمی باید هم صحیح و هم اصولی بوده اند. بنابراین برای دانستن روش شیمی و زمان مناسب برای مطالعه شیمی، مطالب این صفحه را تا انتها بخوانید. اما قبل از بحث در مورد نحوه مطالعه شیمی برای کنکور، باید منبع آموزشی مناسب را تهیه کنید منبع می‌تواند یک کتاب درسی شیمی یا یک فیلم آموزشی باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد فیلم های آموزشی شیمی، به این صفحه مراجعه کنید

 

مباحث شیمیایی مفهومی و تحلیلی مانند نحوه پر کردن اوربیتال ها در آرایش الکترونیکی، واکنش های تجزیه، ترکیب، جابجایی، احتراق و ... که فقط حفظ نیستند و البته مباحث غیر عددی و محاسباتی از جمله سوالات مفهومی شیمی تحلیلی است. اما چگونه می‌توان شیمی کنکور را با مباحث استوکیومتری، ترمودینامیک، سینتیک، تعادل، مشکلات محاسباتی و تحلیلی اسید باز و آب و الکترولیت ها و ... مطالعه کرد که پایه اصلی محاسباتی تجربی و ریاضی است. آزمون ورودی. حدود 30٪ سوالات کنکور اشکال دارد. در سال های اخیر تعداد محاسباتی که در یک دوره شیمی به زمان نیاز دارند افزایش یافته است، اما برخی از عددی شیمی برای کنکور مانند ترمودینامیک، شیمی، سینتیک و تعادل

نخستین گام برای مطالعه اصولی شیمی کنکور: فهم صحیح، عمیق و اصولی مفاهیم - روش مطالعه دهم نظام جدید

برای فهم بهتر کافی است که شما در کلاس درس تمام توجه و تمرکز خود را صرف یادگیری کنید و به خوبی به سخنان استاد گوش فرا دهید. توجه کنید که در این حین حتما از سخنان استاد یا معلم خود یادداشت برداری کنید؛ زیرا مطالعه این یادداشت‌ها در زمان مرور مطالب نه تنها به فهم و یادگیری بیشتر شما کمک می‌کند، بلکه فرایند مرور را نیز تسریع خواهد بخشید. توصیه می‌کنیم که هیچ کدام از کلاس‌های درس خود را از دست ندهید و همواره در طول کلاس‌ها (مانند جلسات خوب تدریس استاد سلوکی) فعال باشید؛ چرا که فعالیت بیشتر در کلاس درس موجب می‌شود شما به تست‌ها و پرسش‌ها راحت‌تر و سریع‌تر پاسخ دهید. در صورتی که نکته‌ای از درس برای شما مبهم است، حتما درباره آن از استاد خود سوال کنید و از او بخواهید تا ایرادات شما را رفع کند.

 

 

اهمیت ساعت دبیرستان همراه با نحوه مطالعه شیمی در کنکور
مقدار از نظر کیفیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مکمل یکدیگر هستند. حتی اگر کسی شیمی کنکور را به درستی یاد بگیرد، اما زمان مطالعه این دوره کم است، فایده ای ندارد. قبلاً هم گفتیم که زمان مطالعه هر دوره برای کنکور باید متناسب با ضریب آن درس باشد و تعادل ساعات مطالعه خصوصی و عمومی باید حدود 70٪ تا 30٪ باشد. سعی کنید حداقل 20٪ از کل زمان مطالعه هفتگی شیمی خود را کنار بگذارید، اما این درصد را بین مطالعه آزمون و شرح تقسیم کنید. اگر کسی در شیمی ضعیف تر از سایر دروس باشد، می‌تواند بیش از 20٪ از وقت خود را صرف کند.

 

نحوه مطالعه شیمی در کنکور برای همه دروس شیمی یکسان نیست. از دوره شیمی در کنکور تجربی و ریاضی، 35 تست طراحی شده است که می‌توان آنها را به سه دسته تقسیم کرد: 1 - حفظ 2 - مفهوم 3 - مسئله. در سالهای اخیر، مفهومی و مشکلات محاسباتی در شیمی اهمیت بیشتری یافته است. نظریه ها رنگ برخی از مواد خاص، خصوصیات عناصر خاص و مواد خاص و جنبه های حفظ را دارند. راهی برای پاسخ دادن به سوالات حفظی وجود ندارد به جز تست حفظ و حفظ در فواصل مناسب. برای دروس حفظی در شیمی، به عنوان دروس حفظی در سایر دوره ها، باید از زمان مناسبی برای امتحان اطمینان حاصل کنید و بلافاصله پس از مطالعه موضوع، در همه آزمون ها شرکت نکنید.

 

یک نکته بسیار مهم در مورد نحوه مطالعه شیمی کنکور و ترتیب جواب سوالات شیمی آزمون های آزمایشی این است که ابتدا باید به سوالات حفظی که غیرقابل حل هستند و نیازی به محاسبات ندارند پاسخ دهید. در کنار س وقت گیر و ناآشنا از علامت مثبت و منفی استفاده کنید. به طور متوسط در کنکور برای هر سوال شیمی یک دقیقه وقت دارید. شما باید دور اول را که می‌توانید سریعتر به آنها پاسخ دهید، مشخص کنید و سعی کنید در کمتر از یک دقیقه این سالات را بپرسید، و در وقت صرفه جویی شده در زمان های محاسباتی برای محاسباتی صرفه جویی کنید. و مسائل شیمی را اختصاص دهید. برای حفظ شیمی حتماً خلاصه ای بنویسید. خلاصه به شما کمک می‌کند به سرعت، خصوصاً در دوره خلاصه، مطالب را مرور و ذکر کنید. برخی از نشریات کتاب جداگانه ای درباره حفاظت از شیمی منتشر می‌کنند. می‌توانید از این کتابچه های کوچک در مواقع مرده، زنگ تفریح در مدرسه، هنگام مسافرت بین خانه و مدرسه با ماشین استفاده کنید.

دومین گام برای مطالعه درس شیمی کنکور: مرور مطالب خوانده شده/ کلکسیون روش مطالعه یازدهم رتبه های برتر 1402

مرور مطالب خوانده شده بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند به تثبیت مطالب در ذهن شما کمک کند. با توجه به پیوستگی و پیچیدگی نسبی، شما باید همیشه یک ساعت را به مرور مطلب های گذشته اختصاص دهید تا هیچ نکته مهمی از یادتان نرود. البته تست زنی یکی از روش‌های سریع مرور مطالب است که در کنار خواندن نکات خلاصه می‌تواند مفید باشد.


- سومین گام برای مطالعه درس شیمی کنکور: تست زنی
تست‌زنی بهترین راه برای محک زدن اطلاعات شما است پیش از آن که در آزمون سراسری شرکت کنید. شما با انجام این کار می‌توانید دانش و علم خود را مطابق با بودجه‌بندی‌های سراسری ارزیابی کنید و بدانید که در صورت شرکت در این آزمون، به چند درصد از پرسش‌ها پاسخ صحیح خواهید داد و به کدام مباحث تسلط بیشتری دارید.

 

شما می‌توانید با شبیه‌سازی کردن شرایط دفترچه سراسری، مثلا تعیین زمان و زمان‌بندی برای پاسخگویی به پرسش‌ها، به سوالات سال‌های قبل پاسخ دهید و در پایان پاسخ‌های خود را بررسی کنید. بهتر است زمانی را صرف ریشه‌یابی علت پاسخ‌های اشتباه خود کرده و ایرادات خود را رفع کنید. انجام این مراحل به افرایش دقت، سرعت عمل، دانش و مهارت پاسخگویی شما به پرسش ها کمک می‌کند و موجب می‌شود که درصد پاسخگویی خود در امتحان اصلی را بالا ببرید.

  • سخن پایانی این یادداشت

در این مقاله در رابطه با نحوه صحیح خواندن درس شیمی و شیمی ۰ تا ۱۰۰ (harfe akhar chemistry) با شما صحبت کردیم و به شما توضیح دادیم که در موقعیت‌های مختلف و به منظورهای مختلف چگونه می‌توان کتاب را مطالعه کرد و بازدهی بیشتری دریافت کرد. حتما نمونه های خوب یک مدرس استاد را ببینید تا با انتخاب بسته های آموزشی خوب و پکیج شیمی کنکور آشنا بشید و نمونه تدریس شیمی حرف آخر یکی از بهترین ها در کشور می‌تواند باشد.

 

با توجه به اهمیت بسیار بالای این درس، توصیه می‌کنیم که آزمون را جدی بگیرید و اگر مشکلی در رابطه با این درس و مفاهیم آن دارید، هر چه سریع‌تر در صدد رفع آن برایید. اگر لازم است برای مطالعه بهتر و موثرتر و افزایش توانایی خود در پاسخگویی به پرسش‌ها و تست‌های این درس از منابع کمک آموزشی مانند پکیج ها (شیمی 6040) و جزوات یا از مدرس‌های برتر ما کمک بگیرید. همان طور که در این مقاله گفته شد، تست‌زنی و مرور این درس دو نکته بسیار مهم هستند که رعایت کردن صحیح و اصولی آن‌ها می‌تواند مهارت شما را در پاسخگویی به سوالات به طرز معجزه آسایی زیرورو کند؛ بنابراین بهتر است درباره روش خواندن و مطالعه هیچ وقت از کنار این دو نکته بسیار مهم ساده عبور نکنید.!!


- شیمی کامل حرف آخر را چطوری تهیه کنم؟!
دانش آموزان و داوطلبان برای مشاوره رایگان و تهیه پکیج ها و سایر منابع ما، از انتشارات مرکزی حرف آخر واقع در تهران، با شماره های زیر می‌توانند تماس حاصل بفرمایند:
شماره تلفن مستقیم مشاورین ارشد: 09120663015 – 09399585899
تلفن دفتر مرکزی بخش فروش: 02166096851

 

Considering the high importance of this lesson, we recommend that you take the test seriously and if you have any problems related to this lesson and its concepts, try to solve it as soon as possible. If it is necessary to study better and more effectively and to increase your ability to answer the questions and tests of this lesson, get help from educational resources such as packages and pamphlets or  from our top lecturers

گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsupmailaparatlinkedintwiter
logo

- دفتر مرکزی ما:
تهران، میدان انقلاب، ضلع جنوب شرقی، ساختمان مترجمان، ارتباط با موسسه رسمی حرف آخر: 02166096851
- شماره تلفن‌های تماس با بخش مشاوره و خرید پکیج:
09120663015 - 09399585899
آقای دکتر سامان یاری (مشاور تحصیلی و کنکوری)

بستن
دیگر باز نشو!