روش خواندن و مطالعه درس زیست | جزوه 1403 فوق العاده بخش اول ,

menuordersearch
harfehakharpub.com
جمعه چهارم تیر ۰۰
(0)
(0)
روش خواندن و مطالعه درس زیست | جزوه 1403 فوق العاده بخش اول

یه سلام خیلی ویژه به کنکوری‌های عزیز و زحمتکش... وقت شما به خیر، جا داره که یه خدا قوت از ته دل به شما بگیم که دارید تلاش می‌کنید و خدا قوت! باید بگم که دنیا به آدم‌هایی مثل شما خیلی احتیاج داره، شمایی که اهمیت می‌دید و تلاش می‌کنید در جزوه روش خواندن و مطالعه درس زیست بخش اول، اول ‌از همه بگم خیلی تشکر می‌کنم از اینکه تیم سایت حرف آخر رو انتخاب کردید، باعث افتخاره! باعث افتخار که ما رو تو این زمینه انتخاب کردید و به ما اعتماد کردید. قطعاً شمایی که این مقاله مهم رو انتخاب کردی خیلی به درس خوندن و نحوه مطالعه‌ی درست بها میدی. ما به همین منظور این منبع واقعا بی نظیر در اختیار شما قرار دادیم.

همچنین ما در پکیج زیست حرف آخر 0 تا 100 و 5 ستاره به شما صحیح‌ترین روش‌ها و تخصصی‌ترین شیوه‌های مطالعه و قدم‌به‌قدم آموزش، مطالعه و نحوه‌ی تست‌زنی زیست کنکور سراسری آموزش میدهیم.

 

بودجه بندی و سطح و مقدار اهمیت زیست در کنکور و امتحانات 1403

از اونجایی که وقت کنکوری‌های عزیز خیلی با ارزشه میریم سر اصل مطلب... همونطور که خودتون میدونید زیست‌شناسی برای داوطلبین رشته علوم تجربی از اهمیت خیلی زیادی برخورداره در واقع حیاتی‌ترین درس کنکوره... دومین درس دفترچه اختصاصی کنکور سراسری که شامل 50 تست و زمانی حدود 36 دقیقه است. به عبارتی شما برای هرسوال حدود 40 ثانیه زمان دارید. سؤالات از جانب طراح به دو گروه ترکیبی و مستقل طبقه بندی شده‌اند. جالبه که بدونید هر تست کنکور چیزی حدود 50 تا 100 تا رتبه شما رو جابه جا میکنه. هدف ما از این توضیحات اینه که شما بتونید درصد بالایی از این درس کسب کنید و تخصصی‌ترین روش مطالعه یاد بگیرید. باز هم میگم خوشحالیم از اینکه ما رو انتخاب کردید..

 

آشنابیی با: زیست فایو استار تشریحی حرف آخر | پنج ستاره 1403 نسخه اصلی

 

پس از پرسیدن و بررسی سوالات، تکلیف مطالعه خود را شروع کنید. در این مرحله درس را با دقت و تمرکز کامل مطالعه کنید. هنگامی که مرحله سوم روش مطالعه SQ3R را انجام می‌دهید، می‌توانید نکات مهم را یادداشت کنید. در اینجا باید مفاهیم درس را به طور کامل درک کنید. بنابراین برای بهره مندی از نحوه صحیح خواندن متن کتاب یا بروشور خود، آن را با دقت مطالعه کرده و تمرینات آن را انجام دهید. همچنین برای درک بهتر مفاهیم و سنجش خود می‌توانید چندین تست را به عنوان تست آموزشی حل کنید. لازم دونستم برای شروع کار بهتون یادآوری کنم که رویاها و آرزوهاتون دنبال کنید، اونا راه به شما نشون میدن، اگر خدا فکر رسیدن به آرزویی به شما داده حتما تلاش کنید، چرا که شما لایقش هستید در غیر این صورت هیچوقت خدا فکر رسیدن به اون هدف رو تو سرتون نمی‌انداخت.

انتخاب منبع کمک درسی برای درس زیست چقدر مهم است؟

نکته اول اینکه پایه زیستشناسی خیلی مهمه! روش مطالعه باید با بقیه درس ها تفاوت داشته باشه و روش حرفه ای تری باشه. در ابتدا نیازمند آموزش کل هستید، حالا این آموزش میتونه DVD باشه، معلم مدرسه یا معلم خصوصی باشه! اما به طور کلی پیشنهاد میشه که یک آموزش داشته باشید که برای هر شخص متفاوته.. تاکید می‌کنم که اگر معلم مدرسه هر گفتار به خوبی توضیح میده و شما متوجه میشید همون کافیه! فقط در حدی باشه که شما یه پیش زمینه ای از اون بخش داشته باشید. حالا این موضوع درباره دانش آموزان پشت کنکوری و سال آخر متفاوته... اول اینکه در هر دو حالت انتخاب این موضوع به دانش شما از نکات زیست شناسی و زمانی که پیش رو دارید بستگی داره!

 

به طور مثال دانش آموزی هست که سال دوم کنکور هست (پشت کنکوری) با توجه به دانشی که از درس زیست شناسی داره و تجربه گذشته اصلا نیازی به شرکت در کلاس خصوصی نداره و به صورت خودخوان زیست می‌خونه فقط نیازمند آموزش کل بوده که در طول سه سال دبیرستان متوسطه دوم این آموزش دیده. داوطلب دیگه اصلا نیازمند همون آموزش کل هم نیست فقط با DVD های زیست شناسی یا کتاب و دانشی که از سال های قبل داره به راحتی پیش میره؛ اما به طور مثال داوطلب دیگه ای هست که حتما نیاز داره کلاس خصوصی شرکت کنه. یه آموزش خصوصی داشته باشه، در این بین داوطلبی هست که با آموزش مدرسه و منابع دیگه به خوبی پیش میره. پس با توجه به دانش شما، زمانی که دارید کاملا متفاوته!

 

یه نکته طلایی درباره دانش آموزان کنکوری و سال آخری..!

به طور مثال: دانش آموزی هست که از ابتدای سال دهم کلاس های خصوصی شرکت کرده، یا دانش آموزی هست که از ابتدای سال اول با دی وی دی، کتاب و انواع جزوه ها پیش رفته پس بازهم تفاوت هایی هست. نکته مهم این که اگر شما چه دانش آموز پشت کنکوری هستید چه کنکوری و سال آخر اگر نیازی نمی‌بینید که حتی کلاس های خصوصی شرکت کنید فکر می‌کنید فقط بخش هایی از زیست نیازمند آموزش هست برای همان بخش ها وقت بذارید (و البته بیوگرافی مدرس زیست مهمه و می‌توانید بهترین روش مطالعه تکنیک های تست زنی 1403  را نیز ببینید) و کلاس ها رو شرکت کنید. در غیر این صورت آموزش مدرسه هم کافی است. یک ذهنیت اشتباه که راجع به این موضوع وجود داره اینکه داوطلبین سعی می‌کنند خیلی شبیه افراد دیگه رفتار کنند به طور مثال میگن چون فلانی کلاس خصوصی رفته پس منم باید برم، شاید اصلا شما به کلاس خصوصی احتیاج نداشته باشی، شاید به راحتی با درسنامه هم بتونی درصد خوبی کسب کنی.

 

⇔ آیا فقط باید با توجه به نیازهای خودمون و پکیج های خوب اقدام کنیم؟
سعی کنید در هر حالتی بهترین منابع انتخاب کنید باتوجه به شرایط خودتون:) چون وقت شما خیلی با ارزشه و اونقدر وقت ندارید که همه ی منابع تجربه کنید تا بتونید یکی از این منابع در آخر انتخاب کنید. یه روش مفید درباره این موضوع هست که: شما میتونید کتاب های کمک درسی و تست موجود در بازار نگاه کنید و ببینید درسنامه کدوم منبع برای شما راحت تر و قابل فهم تره از پکیج ها موسسه ما!!؟ به طور مثال دلیل نمیشه چون فلان رتبه برتر یه منبعی معرفی کرده انتخاب اون شخص بوده حتی اون منبع برای شما هم جواب میده (بازم همون اشتباه!) خیلی وقت ها داوطلبین بر این باور هستند که چون شخصی که تو این زمینه معرفی موفق بوده کتابهای معرفی کرده حتما برای دیگران هم میتونه بهترین منبع باشه! دقت کنید که درسنامه های موجود در بازار و معروف به شیوه های مختلفی نوشته شدن تا یه منبعی هستند که تو درسنامه از نکات ترکیبی خیلی استفاده کرده،

 

یه منبعی هست که فقط گفتار ها رو خیلی گسترده تر از کتاب درسی توضیح داده و خیلی روی نکات ترکیبی مانور داده، مهم اینه که ببینید کدوم منبع برای شما قابل فهم تره! حتی جمله بندی درسنامه ها با هم تفاوت داده شده باید درسنامه ای انتخاب کنید که جمله بندی هاش برای شما قابل فهم تر و روان تر باشه چون جمله بندی ها با هم تفاوت داره! شاید شما اصلا نیازی به کتابی ندارید که درسنامه اون کتاب خیلی رو نکات ترکیبی تاکید کرده باشه شاید شما منبعی رو میخواین که هدفش بیشتر توضیح دقیق و وسیع اون گفتار باشه پس دلیل نمیشه چون فلان شخص رتبه برتر از منبعی اشاره کرده ما هم همون حتما انتخاب کنیم. ما باید از تجربه هاشون حتی تو زمینه کتاب کمک درسی (جزوه زیست حرف آخر) بگیریم.


خیلی مهمه که شما درک صحیحی از مطالب و واژه های کتاب داشته باشید پس درسنامه ای انتخاب کنید برای (شما) با توجه به شرایط شما بهترین باشه. در ضمن نمونه های تدریس خیلی مهمه و می‌توانید نمونه تدریس زیست حرف آخر را در اینجا کلیک کنید. در آخر به شما تاکید می‌کنم که چند منبعی نباشید! اینکه شما یک منبع چندبار تست بزنید هربار نکات مهمی استخراج کنید خیلی بهتر از اینکه چند منبع مختلف داشته باشید. خیلی وقت ها دیده شده که شخصی که تو این زمینه موفق بوده گفته چند منبع تست زده! درسته، ولی این برای زمانی که شما از سال اول کاملا تسلط داشته باشید و وقت کافی تا آزمون سراسری داشته باشید و منابع قبلی کامل تست زدید، مرور کردید، نکات مهم استخراج کردید حالا فکر می‌کنید به یک منبع دیگر هم احتیاج دارید.

روش مطالعه درس زیست 1403 همدانی و صداقتی

مطالعه صحیح نکات زیست شناسی دهم و یازدهم و دوازدهم چگونه است!

میریم سراغ مطالعه ی کتاب درسی (این بخش خیلی مهمه ها!!!) تو این بخش به شما درباره اهمیت صحیح خوندن مطالب کمک درسی توضیح میدم. مهمه که بدونید اینکه فقط یه درسی بخونید و مرور کنید کافی نیست! درست خوندن مهمه! اونم برای درس حیاتی مثل زیست: اول از همه بگم که همیشه نیازمند کتاب کمک درسی هستید، بدون هیچ استثنایی بازهم تکرار میشه که بهترین منبع باتوجه به شیوه مطالعه خودتون انتخاب کنید. همیشه قبل از شروع خوندن به صورت کلی یکبار مرور داشته باشید...

 

هدف اینه که با یک بار مرور کردن پیش زمینه ای برای شما ایجاد بشه که اصلا موضوع اون گفتار چیه هدف چیه! یکبار به صورت چشمی اسم آنزیم ها، مرحله ها، واکنش ها، پروتئین ها، لنفوسیت ها و ... نگاه کنید تا هنگام خوندن برای شما آشنا باشه. اینجوری یه پیش زمینه ای از هر چیزی که قراره بخونید (عمیق بخونید) دارید. خط به خط، پاراگراف به پاراگراف کتاب درسی خیلی برای ما مهمه! باید با دقت مطالعه بشه، قسمت ها یا جمله هایی که برای شما نامفهوم هایلایت کنید یا می‌تونید اون جملات رو بنویسید. حتی می‌تونید اون ها رو نشان دار کنید.

 

این کار باعث میشه بهتر و عمیق تر تو ذهن شما ثبت میشه و یادآوری برای شما راحت تر میشه! چرا که با هایلایت کردن یا نشان دار کردن تو ذهن شما ثبت میشه که یه بخشی از اون صفحه استثناء شده و یادآوری اون بخش خیلی راحت تر از بخش های دیگه میشه. مهمترین و پرتکرارترین نکته درباره جزوه زیست حرف آخر توجه به جمله بندی و قیدهای کتاب درسی هستند! به جرات میگم به راحتی در دام این تله های تستی میوفتین اگر دقت کافی به خرج ندین. خصوصا که سر جلسه ی آزمون استرس ناشی از کمبود وقت تاثیر بسزایی تو نحوه ی خوندن صورت سوال و گزینه ها برای شما داره. این تیپ ها تست ها تو آزمون ها کنکور سراسری خیلی اهمیت داشتن همیشه و خواهند داشت! پس شما دوست عزیز اونقدر به دقت و مسلط بخون که موقع مواجه شدن با این تیپ سوال ها سربلند و پیروز باشی!

 

به این مثال ها دقت کن!!!:
(فصل 3 زیست یازدهم گفتار 2 ماهیچه و حرکت) بسیاری از ماهیچه ها به صورت جفت باعث حرکات اندام ها می‌شوند. توجه کنید! (بسیاری) نه همه ماهیچه ها!!! شاید برای شما در ظاهر یک جمله ی ساده باشه و الان که هیچ استرسی ندارید و وقت کافی دارید به راحتی بتونید تشخیص بدید که این جمله یک قید خیلی مهم داره. ولی واقعیت اینه که سر جلسه آزمون به دلیل فشار و استرس طبیعی ناشی از زمان کوتاه همین جمله ی ساده شما رو گمراه کنه به مثال بعدی توجه کنید. ( فصل 1 زیست دوازدهم گفتار 2 همانند سازی DNA. اغلب پروکاریوت ها فقط یک جایگاه آغاز همانند سازی در دنای خود دارند. دقت کنید که در این جمله کتاب درسی قید اغلب مورد توجه ما است. اغلب پروکاریوت ها نه همه ی پروکاریوت ها!!! پس همه پروکاریوت ها غلطه.
(فصل 6 زیست یازدهم گفتار 2 میتوز): بعضی از سلول های بدن انسان مثل سلول های بنیادی مغز استخوان و سلول های سرلادی گیاهان دائما تقسیم می‌شوند. جمله ی ساده کتاب درسی که میخواد به شما بگه همه ی سلول های بدن انسان دائما تقسیم نمی‌شوند.

 

مثال دیگه ای براتون میزنم: (فصل 1 زیست دوازدهم گفتار 3):
بیشتر آنزیم ها پروتئینی هستند! بعضی آنزیم ها برای فعالیت به یون های فلزی مثل آهن و مس یا مواد آلی و ویتامین ها نیاز دارند. توجه کنید! بیشتر آنزیم ها، بعضی آنزیم ها نه همه ی آنزیم ها! پس جمله ی همه ی آنزیم ها پروتئینی هستند کاملا غلطه! جمله ی همه ی ماهیچه ها به صورت جفت باعث حرکت اندام ها می‌شوند. غلطه! چرا که به قید بیشتر و بسیاری در کتاب درسی اشاره شده. پس همه ماهیچه ها غلطه! نه همه. بسیاری از ماهیچه ها همیشه به همین روش تو ذهنتون تجزیه و تحلیل کنید! تا ذهنتون به چالش کشیده بشه و مطالب خیلی پیشرفته تر از حالت عادی توی ذهن شما ثبت بشه. با این روش تغییراتی که در جمله ها ایجاد میشه براتون نا آشنا نیست و راحت تر میتونید قید ها رو تشخیص بدید. بازهم تاکید می‌کنم در ظاهر و حال حاضر که شما وقت کافی دارید این جملات برای شما ساده به نظر می‌رسند اما اگر دقت نکنید به راحتی به دام این تله ها میفتید!


توجه به قیدهایی مثل: اغلب – همیشه – گاهی- نه تنها- فقط – تنها- بسیاری – درونی و بیرونی خیلی برای ما مهمه! هر وقت دیدید جمله ای قیدی داشت نهایت دقت به خرج بدید! البته که همیشه باید به این شکل باشد: ) اما زمانی که می‌بینید تو صورت سوال از قیدی استفاده شده حتما چندبار بخونید! درباره روش به خاطر سپردن قیدها تکنیک های زیادی هست اما بهترین و به صرفه ترین روش این هست که شما در ابتدا قیدهای کتاب درسی هایلایت یا نشان دار کنید.

 

جستجوهای مرتبط دیگران برای این جزوه
روش مطالعه زیست نظام جدید رتبه های برتر
روش خواندن زیست برای امتحان، خواندن زیست از صفر

 

طبق این روش زمانی که شما در یک جمله فقط زیر یک کلمه خط کشیدید یا هایلایت می‌کنید اون بخش تاکید شده پس باعث میشه که بهتر تو ذهن شما ثبت میشه و همونطوری که گفته تا قبل از مرور کردن ذهن میدونه که اون قسمت یک بخش تاکید شده ای هست که به راحتی برای شما یادآوری میشه. بعد از این کار شما باید جملات مرور و تجزیه و تحلیل کنید. به طور مثال: بیشتر سرخرگ های بدن در قسمت عمقی هر اندام قرار گرفته اند. زیر کلمه ی بیشتر خط بکشید یا هایلایت کنید و با خودتون بگید (نه همه سرخرگ ها)! به این شکل نه تنها قیدها بلکه تمامی مطالب به خوبی تو ذهن شما ثبت میشه.

 

اما نکته مهم اینکه همزمان که به قیدها توجه می‌کنید تا یادم نرفته بگم خیلی خیلی حواستون به یه سری استثناهای کتاب درسی باشه؛ و دوتا از پرتکرارترین هاشون که تو تست های سراسری و تالیفی حضور داشتن مثال می‌زنم: توجه کنید: گلبول قرمز بالغ هسته نداره! خیلی ساده است اما یک دنیا از همین یک جمله همین استثناء کتاب درسی طرح میشه که شاهد این بودیم چقدر داوطلب ها فقط به علت بی دقتی گمراه شدن.


♦ مثال بعدی:

پرتوهای فرابنفش در انسان گیرنده ندارند! اونجایی که داشتی گفتار فصل 3 دو زیست سال یازدهم می‌خوندی حواست باشه که زنبور گیرنده پرتو فرابنفش داره نه انسان! پس همه ی جانداران گیرنده پرتو فرابنفش را ندارند. ) می‌خوایم بگیم وقتی داشتی تست این گفتار میزدی خیلی خیلی حواست باشه که انسان گیرنده پرتو فرابنفش نداره! حالا می‌رسیم به توجه به جمله بندی ها: خیلی خیلی مهمه که در درجه اول شما درک درستی از فهم واژه ها داشته باشید


فصل 5 زیست یازدهم (ایمنی): همه ی جانواران ایمنی غیر اختصاصی دارند. (جمله کتاب درسی) خوب اول اینکه در نگاه اول کلمه ی همه که قید هست توجه مارو به خودش جلب می‌کنه، بهتون گفته بودم که اگر تو یک جمله قیدی دیدید با دقت دوباره به صورت سوال یا جمله توجه کنید، پس متوجه میشیم که این جمله خود کتاب درسی به طور مثال اگر اغلب باشه غلطه! خوب تا اینجا درست اما شما باید خیلی بیشتر از اینا دقت کنی! برای همینه که می‌گیم کلمه به کلمه خط به خط کتاب درسی برای ما اهمیت داره ... دقت کنید که جمله ی کتاب درسی گفته همه ی جانوران نه جانداران!!! مثلا گیاهان باکتری و قارچ ها نه!! چرا؟ چون اینا جز جانداران هستن ولی کتاب فقط گفته (جانوران )!! پس این مورد برای مثال برای قارچ ها صدق نمی‌کنه... همین قدر عمیق و با دقت کافی باید مطالب کتاب درسی بخونید.


به خاطر همین تاکید می‌کنیم با نهایت دقت مطالب کتاب بخونید کلمه به کلمه برای ما مهمه، جمله بندی و کلمات هر جمله برای ما مهمه نباید ساده گذشت. اصلا شرایط الان با زمان آزمون مقایسه نکنید. دقت خیلی خیلی بالایی میخواد که سرجلسه ی آزمون چشمتون کلمه ی جانوران، جانداران نبینه! اونقدری باید روی هر بخش تسلط و مرور داشته باشید که وقتی تست این گفتار میزنید حتی اگر روزها از خوندن این گفتار گذشته باشه حواستون باشه. که این گفتار یه نکته خیلی مهمی داره اونم اینه که بین جانوران و جانداران برای ایمنی تفاوت هست و حواسم باشه که موقع خوندن این جمله دقت کنم. تمام این مطالب گفتیم تا به شما نشون بدیم توجه به قیدها و جمله بندی ها چقدر مهمه!


قبل از اینکه بریم سراغ شکل های درس زیست یه نکته ای میخواستم بهتون بگم. اصلا مطالب حفظ نکنید... اصلا فکر نکنید اگر مطالب حفظ کنید برای همیشه تو ذهن شما می‌مونه و مشکلی تو یادآوری نخواهید داشت. شما باید تکرار و تمرین زیادی داشته باشید. باید واقع بین باشید واقعیتش اینه که با یکبار خوندن و یکبار مرور کردن نمیشه نتیجه خوبی گرفت، شما باید چند بار مرور کنید. خب طبیعتا همه ی آدم ها این نکته رو میدونن که هر چیزی که زیاد تکرار بشه و همراه تمرین باشه ملکه ذهن آدم میشه. حفظ کردن باعث میشه فهم و درک درست مطالب برای شما دشوارتر بشه و انرژی شما به جای خواندن مفهومی و عمیق صرف حفظ کردن بشه! خیلی واضح بهتون میگم شما اونقدر باید روی مطالب کتاب درسی، جملات، قیدها و نکات تسلط داشته باشید که موقع مرور دوباره پاراگراف های بعدی حدس بزنید!

 

به راحتی بدونید که پاراگراف بعدی، جمله ی بعدی در مورد چی صحبت می‌کنه! جه نکته ها، چه قیدهایی، چه استثناهایی تو پاراگراف بعدی هست. برای مثال تو پاراگراف بعدی قید اغلب وجود داره (اغلب یوکاریوت ها) شما زمانی که دارید جمله ی قبل این پاراگراف می‌خونید باید بدونید تو جمله ی بعدی یه قید مهم هست! مثلا وقتی دارید یه بخش رو مرور می‌کنید باید اونقدر تسلط داشته باشید که بدونید تو جمله ی بعدی یا صفحه ی بعدی اسم یکی از آنزیم ها یا عمل اون آنزیم هایلایت کردید که راحت تر تو ذهن شما ثبت بشه.


این کار باعث میشه مطالب اونقدری تو ذهن شما تثبیت و تکرار بشه که سرجلسه ی آزمون نگران یادآوری نباشید. به طور مثال وقتی شما یه تستی از حشرات می‌بینید یا تصویری از اون یا حتی وقتی که دارید مرور می‌کنید باید اونقدری تسلط داشته باشید، اونقدری مطالب و نکات حشرات مرور کرده باشید که با دیدن کلمه حشرات تمام اون نکات ترکیبی مثل داشتن گردش خون باز + دفع اوریک اسید و لوله های مالپیدی و... به یاد بیارید. اونقدری باید با دقت و با مفهوم بخونید که برای مثال اگر تصمیم داشتین دو ماه دیگه تست های بخش گوارش رو بزنین و مرور کنین تمام مطالب تو ذهن شما باشه.


وقتی دارید تستی از میتوز یا میوز می‌زنید باید اونقدر مراحل تکرار و تمرین کرده باشید که موقع خوندن صورت سوال بدون مکث تشخیص بدید درباره کدوم مرحله از برای مثال میتوز صحبت می‌کنه: هربار که تست می‌زنید و می‌دونید اون قسمت با قسمت های دیگه کتاب درسی نکات ترکیبی داره حتما نکات زیست شناسی ترکیبی بهش های دیگه رو مرور کنید. با توجه به تجربه مشاوره ای تخصصی میگیم: اونقدری رو مطالب و نکته ها تسلط داشتم که هنگام مرورهای دوباره و تست زنی تمام نکات ترکیبی و نکاتی که درباره یک بخش یادداشت کرده بودم خیلی سریع و در آن واحد برای یادآوری میشد. مثل همین مثال حشرات که براتون زدم. یا زمانی که تست همانند سازی میزدم اونقدری روی مراحل این بخش و توضیحات تسلط داشتم که مثلا اگر تست مرحله آغاز میزدم همزمان توضیحات و نکات مرحله آخر تو ذهنم مرور می‌شد.

اهمیت تصاویر کتاب درسی زیست واقعا چقدر است؟

بریم سراغ یکی دیگه از بخش های مهم زیست. شما باید روی شکل های کتاب درسی به خوبی تسلط داشته باشید. چرا که خیلی از تست هایی که از جانب طراح سوال طرح شدن اصلا تصویر نشون داده نشده اما تست درباره یکی از تصاویر کتاب درسی. یا مثلا یه تیپ تست هست که خیلی تکرار میشه یه شکلی از کتاب میارن و یه.. اون شکل نشون میدن و دوباره همون یک قسمت تست طراحی می‌کنن اونم چه قسمت های چالش برانگیزی!


برای مثال از بخش جانوری یه ملخ نشون میدن و قسمت چینه دان ملخ مشخص کردن و از این قسمت تست طراحی کردن پس وقتی شما مطالب کتاب درسی می‌خونید باید خیلی دقت کنید به شکل های مرتبط با اون مطلبی که می‌خونید. حالا چقدر خوب میشه که وقتی همچین سوالی میدن شما اونقدری تسلط داشته باشید تا همون لحظه که چشمتون به چینه دان ملخ میخوره تمام نکات و تعاریف چینه دان همون لحظه توی ذهن شما مرور بشه... میدونید این کار چقدر توی سرعت عمل تست زنی شما تاثیر داره؟ شی اون لحظه هیچ نگرانی بابت یادآوری مطالب ندارید آماده پاسخ دادن هستید.


حالا یکی از کارهایی که خیلی به شما کمک می‌کنه اینکه تصاویر خیلی خیلی ساده تر برای خودتون بکشید هدف اینکه اون تصویر یه بار دیگه روی کاغذ کشیده بشه اما به این شکل که همزمان هم نکات رو مرور کنید هم تصویر بکشید اینجوری نباشد که فقط تصویر بکشید و بخش های اون شکل مشخص و نامگذاری کنید! حتی حتی همزمان با اینکه مداد یا خودکارتون دستتونه و دارید تصویر رو روی کاغذ می‌کشید همزمان با این کار مرور کنید... تکرار کنید و نکات برای خودتون بازگو کنید. یا یه سری رمز هنگام کشیدن برای خودتون بذارید و از روی درک صحیح تر تصاویر به خاطر بسپارید. مثلا زمانی که دارید تصویر تار ماهیچه ای و تارچه را می‌کشید با خودتون بگید از اسمش مشخصه که تارچه از تار کوچکتره پس تارچه است که درون تار قرار میگیره یعنی درون تار ماهیچه ای تارچه قرار گرفته به این شکل تجزیه تحلیل کنید. به همین راحتی مطالب و تصاویر و نکات تصاویر کتاب درسی به بهترین شکل در ذهن شما ثبت میشه.

بهترین جزوه زیست دهم و یازدهم و دوازدهم امتحانات و کنکور چیست؟

خب تا این بخش فلسفه تصاویر کتاب درسی هم به پایان رسید حالا در مقاله دوم و مهم تر سایت حرف آخر، میریم به سری دیگه نکات فوق کاربردی بپردازیم، در ضمن لازم به ذکر است که انتخاب مشاور قوی در این درس بسیار مهم است و در لیست مشاوران حرف آخر ما دکتر سامان یاری را اکیدا پیشنهاد می‌دهیم تا بتواند بصورت پیشرفته و حرفه ای شما را یاری دهد – تلفن ها تماس با دپارتمان زیست شناسی حرف آخر و مشاوره و سفارش منابع و محصولات کمک آموزشی امتحانات، آزمون های آزمایشی و کنکور سراسری:

09120663015 – 02166096851 - 09399585899

 


 


A very special greeting to the dear and hard-working candidates... Good luck with your time, it's time to thank you from the bottom of our hearts that you are trying and God bless you! I have to say that the world needs people like you very much, you who care and try to read and study the life course of the first part of the booklet, first of all, I would like to say thank you very much for choosing the last word of the website team

گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsupmailaparatlinkedintwiter
logo

- دفتر مرکزی ما:
تهران، میدان انقلاب، ضلع جنوب شرقی، ساختمان مترجمان، ارتباط با موسسه رسمی حرف آخر: 02166096851
- شماره تلفن‌های تماس با بخش مشاوره و خرید پکیج:
09120663015 - 09399585899
آقای دکتر سامان یاری (مشاور تحصیلی و کنکوری)

بستن
دیگر باز نشو!