روش خواندن و مطالعه درس ادبیات 1403 | نکات یادگیری قدرتمند ,

menuordersearch
harfehakharpub.com
سه شنبه پانزدهم تیر ۰۰
(0)
(24)
روش خواندن و مطالعه درس ادبیات 1403 | نکات یادگیری قدرتمند

روش خواندن و مطالعه درس ادبیات، موضوعی پیچیده است و در پایان بسیاری از دانش آموزان که آن را آسان می‌پنداردند، مجبور به مطالعه عمیق و وقت گیر آن شده، احساس طاقت فرسایی می‌کنند. خواه در حال خواندن برای یک آزمون، کنکور یا امتحان باشید، می‌توانید در رسیدن به اهداف خود چند قدم بردارید. آموزش ادبیات را زود شروع کنید منتظر مطالعه تا شب قبل از یک امتحان نباشید، مخصوصاً با موضوعات مهم ان، که از شما مخاطبان حرف اخر سوالات تحلیلی و همچنین محتوایی پرسیده می‌شود، باید وقت داشته باشید تا با برخی از پیچیدگی های مطالب خود آشنا شوید. بعید است که بتوانید خلاصه را بنویسید یا برخی از شخصیت ها را نام ببرید

 


آنچه را که قبلاً می‌دانید بررسی کنید. تمام جزئیاتی را که می‌توانید از اولین خواندن متن به یاد بیاورید، همچنین هر آنچه از دوره های خود به یاد می‌آورید بنویسید. با نگاه کردن به یادداشت ها یا متن خود "تقلب" نکنید - فقط آنچه را که مطمئن هستید به خاطر می‌آورید یادداشت کنید. این شروع قوی شما خواهد بود. موفقیت در آموزش بیشتر به توانایی استفاده از اطلاعات بستگی دارد تا سطح دانش. بنابراین، توانایی استفاده از آرشیو در یک سیستم مولد مطالعه، معیار مهم پیشرفت تحصیلی است. زیرا ارزشیابی نظام آموزشی به گونه ای انجام می‌شود که فقط به مواردی که قابل ذکر است قدردانی کنند. بنابراین، توانایی به خاطر سپردن محتوا و تازه نگه داشتن آرشیوها در ذهن بسیار مهم است. برای این منظور توجه به چند نکته ضروری است: مغز انسان علاوه بر ذخیره هر آنچه که آموخته است، هر آنچه را که از دوران کودکی شنیده یا دیده است را ذخیره می‌کند.

  • در روش خواندن و مطالعه درس ادبیات چه نکات و مواردی مهم هستند؟ تکنیک های درس ادبیات

توجه به تکنیک های درس ادبیات خیلی مهم هستند؛ در نظر بگیرید که آیا اصطلاحات ادبی وجود دارد که با آنها آشنا نیستید. بسیاری از آزمون ها و امتحانات می‌خواهد شما با برخی اصطلاحات کلیدی مانند مصراع، کنایه، کنایه و.. آشنا کند. اگرچه از شما انتظار نمی‌رود که دانش جامعی از اصطلاحات ادبی داشته باشید، اما درک برخی از این مفاهیم کلیدی برای موفقیت شما مهم است. راهنماهای زیادی در دسترس است که می‌تواند به شما کمک کند تعاریفی را برای مفاهیم مهم ادبی پیدا کنید، در اینجا چند نمونه تدریس ادبیات حرف آخر وجود دارد که شما می‌بایست نگاهی به آن فیلم ها بیندازید. اگر میتوانید به نمونه سوالات نگاه کنید. به شما راهنمای مطالعه یا نمونه سوالات داده شده آنرا ببینید تا آشنا شوید. این کمک می‌کند تا آنچه را که نیاز به کار بیشتر را می‌طلبد تنظیم کنید یک برنامه مطالعاتی ماهانه تهیه کنی.

محصول ادبیات تشریحی حرف اخر - 5 ستاره
تدریس:خط به خط کتاب درسی
ویژگی:الگو/پویانمایی/انیمیشن
تمرینات:حل سوال و تست های نکته دار
تولید:ضبط جدید 1403

 

 


1-خواندن مجدد متن ها برای دقت به ابزار ادبی استفاده شده
بسیاری از تست و تکنیکهای درسی مانند استعاره، تشبیه و شخصیت پردازی برای تأکید بر نکات خود استفاده می‌کنند. اینها ممکن است برای درک کار که می‌خوانید بسیار مهم باشد. استعاره ها مقایسه مستقیمی بین دو چیز به ظاهر غیر مشابه دارند. آنها قویتر از تشبیه هستند. به عنوان مثال، آخرین سطر رمان گتسبی بزرگ اثر اف. اسکات فیتزجرالد استعاره مشهوری است که زندگی انسان ها را با قایق هایی که سعی دارند در برابر یک جریان قوی پیشرفت کنند مقایسه می‌کند.


تشبیه ها نیز کار مقایسه انجام می‌دهند، اما مستقیماً بیان نمی‌کنند! شخصیت پردازی زمانی اتفاق می‌افتد که به حیوان یا جسم غیر انسانی ویژگی های انسانی داده شود تا ایده را با قدرت بیشتری بیان کند. به عنوان مثال، امیلی دیکینسون اغلب در شخصیت های خود از شخصیت پردازی استفاده می‌کند

 

2-ساختار مباحث و یادداشت برداری
ساختار مباحث کتاب را در نظر بگیرید. روشی که مطالب و فصل ها ایده های خود را بیان می‌کند اغلب مهم است. در بسیاری از موارد، شکل و ساختار متن به نوعی در موضوع آن تأثیر می‌گذارد. اگر داستان می‌خوانید، به ترتیب بازگو کردن وقایع فکر کنید. آیا فلاش بک یا مکان هایی در روایت وجود دارد که به گذشته بازگردد؟ اگر شعر می‌خوانید، به فرم شعر فکر کنید. چه نوع شعری است؟ آیا چیزی شبیه به غزل یا مثنوی ساخته شده است؟ آیا آزاد است و طرح قافیه مشخصی ندارد؟ نحوه سرودن شعر اغلب سرنخ هایی از حال و هوای شاعر را برای انتقال به شما ارائه می‌دهد.

  • استاد تغییر باشیم، نه قربانی تقدیر....

بعد از اینکه برای بار دوم متن را خواندید، هر فصل را خلاصه کنید یا در مدرسه قوی عمل کنید. این کار مرور و جمعبندی های آینده را آسان تر خواهد کرد، زیرا خلاصه ای برای کار در آن خواهید داشت. خلاصه خیلی غرق نشوید لازم نیست هر چیز کوچکی را که در یک فصل اتفاق می‌افتد خلاصه کنید. نکته اصلی را یادداشت کنید فقط چند جمله مهم بیان شده را بخاطر بسپار گرچه لزوماً لازم نیست که جملات یا سخنرانی های مهم را بخاطر بسپارید، اما هنگام رفتن به بحث و استدلال به خاطر سپردن آنچه در مورد آنها است معمولاً مفید است. یادداشت های دقیق تری از جمله مضامین اصلی در متن و اهمیت هر کاراکتر در متن بنویسید. در اینجا از جزئیات صرف نظر نکنید!، از آموزش استاد منتظری برای ادبیات استفاده کنید جزئیات کاملاً واضح را از شعر/نثر را یادداشت کنید. اینها می‌توانند به شما کمک کنند که در یک فصل چه مواردی مهم هستند

 

3-توجه به نمادها و انواع ادبی
هر نمادی را در متن و جایی که نشان داده می‌شوند، یادداشت کنید. نمادگرایی ابزار مورد علاقه طراحان است. اگر برخی از عناصر، مانند یک آیتم ادبی یا یک مورد خاص، بیش از یک یا دو بار نشان داده شود، به احتمال زیاد نمادی است که نشان دهنده چیز مهمی است. به جستجوی ارتباطات معاصر بپردازید. این که بتوانید در امتحان یا کنکور خود برخی از موضوعات مهم فرهنگی یا اجتماعی را استفاده کنید. به پکیجهایی مانند ادبیات حرف آخر حتما دقت کنید که جزو قوی ترین مرجع های درسی کل کشور هستند.

  • تکنیک های درس ادبیات - سال دهم، یازدهم و دوازدهم نظام جدید

در تدریس ادبیات کنکور توجه داشته باشید که با چه نوع شعری سر و کار دارید. بعضی اوقات، دانستن نوع شعری/انواع ادبی که می‌خوانید، مثلاً غزل یا هایکو و...، ممکن است برای بحث در مورد معنای آن بسیار مهم باشد. با بررسی طرح قافیه (الگوی قافیه ها در انتهای هر سطر) و..، می‌توانید تعیین کنید که با کدام نوع شعر سر و کار دارید. بسیاری از شاعران مدرن در قالب شعر آزاد می‌نویسند، اما این بدان معنی نیست که آنها به شکل شعر خود نیز توجه زیادی ندارند. به دنبال عناصری مانند تلاوت، تشابه، تکرار، محاصره (شکستن شعر شاعرانه) باشید

هر نمادی را در شعر و جایی که ظاهر می‌شوند بنویسید. درست مانند نثر نویسی، نمادگرایی همیشه در شعر خودنمایی می‌کند. مراقب عناصر تکرار شونده باشید، خصوصاً مواردی مانند رنگها یا تصاویر طبیعی. به یاد داشته باشید که لازم نیست شعرهایی را که مطالعه می‌کنید حفظ کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که از اصول اولیه مانند ساختار شعر، مضامین و ایده یا داستان فراگیر آگاهی دارید. گاهی اوقات می‌توان یک یا دو سطر کلیدی از یک شعر را بخاطر بسپارید تا بتوانید از آن به عنوان مدرک استفاده کنید. بسیاری از معانی متن در یک آزمون به شما کمک می‌کند قسمتهایی را که نمی‌فهمید دوباره بخوانید. به ویژه در شعر، نویسندگان و شاعران ممکن است به طور غیر متعارف از زبان خاصی استفاده کنند تا تأثیر قوی تری بر خواننده بگذارند. این ممکن است در ابتدا گیج کننده باشد، اما بازخوانی آهسته و دقیق متن توجه شما را امتیازی مطالعاتی می‌دهد.

 

4-لزوم دقت به لایه های مخفی و جزئیات ریز مطالب ادبیات
به دنبال پاورقی و سایر نکات ریز باشید. اغلب پاورقی های توضیحی، تعریف کلمات و سایر وسایل بخشی هستند که می‌توانند به شما در درک طراح سوال و تست کمک کنند. اینها را نادیده نگیرید! کارت های فلش درست کنید. اگر در به خاطر سپردن مطالب تستی ادبیات عمومی فارسی مشکل دارید، برای خود کارت های فلش بسازید. گاهی اوقات، یادداشت های نوشته شده با کارت های فلش کمک می‌کند تا به طور موثرتری یاد بگیریم کارت های فلش به ویژه برای به خاطر سپردن مواردی مانند اصطلاحات ادبی و نام شخصیت ها بسیار مفید هستند. آنها ممکن است برای به خاطر سپردن اطلاعات پیچیده تر کمتر مفید باشند. تحقیقات در دانشگاه ایالتی میشیگان ثابت کرده است که خواندن دقیق ادبیات عملکردهای شناختی پیچیده مغز را درگیر می‌کند.

 

از مزایای رشد شناختی می‌توان به افزایش هوش، استدلال، رشد زبان، حافظه، حل مسئله و تصمیم گیری اشاره کرد. برای خواندن و خواندن مجدد وقت بگذارید. غالباً تا بار دوم از طریق متن تدریس ادبیات کنکور معنی مباحث را نخواهید دید. به ازای هر صفحه خواندن که باید انجام دهید، به طور متوسط 5 دقیقه وقت بگذارید. این مدت زمان معمول برای هضم متن به اندازه کافی است. سعی کنید خواندن خود را به فصول تقسیم کنید تا بین جلسات خواندن چند دقیقه فاصله داشته باشید. این ممکن است به معنای انجام برخی از خواندن ها صبح قبل از کلاس، ناهار یا بعد از ظهر باشد و همه آن را برای بعد از شام نندازید

  • روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور 1404 چیست؟ اموزش امتحان نهایی منتظری نظام جدید

1-هنگام خواندن یادداشت برداری نکنید. قبل از اینکه علامت گذاری کنید، حداقل یک پاراگراف را مرور کنید. این اجازه می‌دهد تا مغز شما با کلمات جریان داشته باشد و تصویری در ذهن شما ایجاد کند. اگر صبر کنید تا آن را تمام کنید، درک بهتری از آنچه در یک پاراگراف بود را خواهید داشت. 2-راه های موفقیت به شما یادآوری می‌کنیم که خواندن باید لذت بخش باشد، این پک حرف اخر به شما کمک می‌کنند احساسات خود را روشن کنید. تغییر طرز فکر در مورد چیزها به تا در زندگی بهتر تصمیم بگیرید و شجاعت و نیروی تغییرات اساسی داشته باشید. از ارزشمندترین مهارت هایی که ما لازم داریم شامل: ارزیابی از مطالعه: انضباط شخصی، خودآگاهی، حل خلاق مسئله، سازگاری، انعطاف پذیری و مثبت بودن.

  • در دنیا تنها یک چیز وجود دارد که باعث می‌شود ما به آرزوهایمان دست نیابیم، ترس از شکست...

 

مسئله این است که وقتی صحبت از آموزش می‌شود، برای بعضی ها چنین هدفی همیشه دنبال نمی‌شود. دانش اموزان ممکن است مهارت های لازم برای تجزیه و تحلیل ترفندهای کنکوری را کسب نکنند، اما از آنها خواسته می‌شود که برای آزمون و امتحان خوب بخوانند در حالی که منبع خوبی ندارند غیر از متن خشک و خالی کتاب و جند تا کتاب تست بی ارزش! پس آموزش و تلاش برای یادگیری در کنار منابع خوب فقط جوابگو خواهد بود. تمام

 

در یک مطالعه مروری سیستماتیک در مورد به اهمیت ایجاد یک پایگاه دانش کافی برای در حوزه (حوزه موضوعی) و در عین حال افزایش فرصت های آنها در برنامه های آموزشی اشاره کردند. در این حوزه خبره هستند و وظیفه آنها این است که آن را برای بیشتر در دسترس قرار دهند. هنگامی که یادگیری به عنوان ساخت دانش خودتنظیمی در نظر گرفته می‌شود، نقش به حمایت و هدایت تبدیل می‌شود در این شرایط یادگیری، برای مهم است که آموزش دانش محتوای خاص حوزه را از یک سو و راهبردهای یادگیری فراشناختی و تفکر از سوی دیگر ادغام کنند.

 

(روش SQ3R برای مطالعه جامع)
مطالب کوتاه کتاب را انتخاب کنید و عناوین و جملات موضوعی / فرعی را بخوانید. خلاصه های آخر فصل ها و کتابها را بخوانید. سعی کنید نظر طراح را پیش بینی کنید. یادداشت ها را روی کاغذ بنویسید، سپس آن را مرور کنید تا یک ایده کلی بدست آورید.
مرحله 2: سوالات

عناوین پاراگراف را به سوالات تبدیل کنید (به عنوان مثال "مفاهیم اساسی خواندن" تا "مفاهیم اساسی خواندن چیست؟"). این سوالات را بنویسید
مرحله 3: بخوانید
با هوشیاری بخوانید تا به سوالاتی که ارائه داده اید پاسخ دهید. زیر هر سوالات، یادداشت بنویسید. در صورت استفاده از پک درسی استاد یا معلم خاصی ابتدا از وضعیت بیوگرافی علمی و رزومه سوابق وی مطمئن شوید، ما در اینجا دی وی دیهای جامع را به شما پیشنهاد می‌کنیم
مرحله 4: به یاد بیاورید
بدون نگاه کردن به کتابها یا یادداشت های خود، بلافاصله پس از اتمام خواندن، نکات عالی مطالب را از نظر ذهنی تجسم کنید؛ باید زمان بیشتری نسبت به مطالعه به یادآوری اختصاص داد
مرحله 5: مرور کنید
به سوالات، پاسخ ها، یادداشت ها و کتاب خود نگاه کنید تا ببینید چقدر خوب یادآوری کرده اید. با یک تصویر ذهنی کل کار را تمام کنید

  • تاثیر منابع ویدئویی و دیجیتال در آموزش شهودی، پکیج ادبیات حرف آخرروش خواندن و مطالعه درس ادبیات منتظری

پکیج های کمک آموزشی، سیستمی نوین و خیلی مفید است که تلاش می‌کند با تدریس مفهومی توسط اساتید، آموزش برتری را به نسبت مدرسه و کلاسهای خصوصی و درسی در اختیار مخاطب قرار دهد، همچنین سرعت و تمرکز خواندن را افزایش می‌دهد. این دسته منابع (مانند ادبیات 6040) برای سرعت خواندن طراحی شده، به شما اجازه می‌دهد که بهتر یاد بگیرید و نتیجه عالی را کسب کنید چراکه نیازی به حفظ کردن ندارید و نیمکره راست و چپ مغز را درگیر می‌کند، باعث برای بهبود تسلط می‌شود. علاوه بر این شخص می‌تواند با استفاده از آن با اطمینان بیشتری به پیشواز ازمون سراسری برود

 

پیوند عمیق تری با منابع خوب کمک درسی ایجاد کنید.. بچه ها غالباً با منابع خود ارتباط برقرار می‌کنند، که مطالعه را یک تجربه شخصی تر و لذت بخش تر می‌کند. حتی ممکن است بخواهند کتابهایی را بخوانند که آنها را تحت تأثیر قرار داده و تجربه اموختن خود را بیشتر گسترش دهند و به راحتی به برنامه درسی متصل شوید. افراد در مطالعه ادبیات (برخلاف سایر دروس) نیاز بیشتری به کار درسی دارند. این نتیجه با توجه به اینکه خواندن موثر ما را ملزم می‌کند که سرعت خود را افزایش دهیم، حجم زیادی از اطلاعات را بدست آوریم و سپس هنگام یادگیری کتابکار نکته سنج باشیم، تعجب آور نیست.

 

برنامه ریزی ما میتونه ساختار مناسبی رو برای تسلط 100% در این درس بهتون بده:
شما دانش آموزان با تماس با بخش مشاوره و فروش دپارتمان ادبیات حرف آخر، مشاوره، برنامه ریزی و شرایط سفارش این پکیج را از ما دریافت کنید:
09120663015 – 02166096851

 

 


The method of reading and studying the literature course is a complex subject, and in the end, many students who think it is easy, are f or ced to study it deeply and time-consuming, and feel exhausted. Whether you're studying f or a test, exam, or exam, you can take steps to reach your goals. Start studying literature early, don't wait to study until the night bef or e an exam, especially with imp or tant subjects, where you will be asked analytical questions as well as content, you should have time to familiarize yourself with some of the intricacies of your material. It is unlikely that you will be able to write a summary or name some characters

گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsupmailaparatlinkedintwiter
logo

- دفتر مرکزی ما:
تهران، میدان انقلاب، ضلع جنوب شرقی، ساختمان مترجمان، ارتباط با موسسه رسمی حرف آخر: 02166096851
- شماره تلفن‌های تماس با بخش مشاوره و خرید پکیج:
09120663015 - 09399585899
آقای دکتر سامان یاری (مشاور تحصیلی و کنکوری)