روش مطالعه درس فیزیک | نکات 1403 فوق کاربردی + تکنیک‌ها ,

menuordersearch
harfehakharpub.com
یکشنبه ششم تیر ۰۰
(1)
(1)
روش مطالعه درس فیزیک | نکات 1403 فوق کاربردی + تکنیک‌ها

آشنایی با روش مطالعه درس فیزیک کنکور در سال 1403 | حرف آخر یادگیری با سبک نوین

روش مطالعه درس فیزیک یکی از اصلی ترین موضوعات مربوط به آزمون ها و تست زنی آن است. اینکه شما چه روش مطالعه درسی را انتخاب می‌کنید، چگونه و با چه برنامه ریزی این کار را انجام می‌دهید، از اهمیت بالایی برخوردار است. همان طور که می‌دانید این درسی است که در کنکور و تست زنی ضریب بالایی باید داشته باشد تا در کسب نمره نهایی موثر باشد. پس برای اینکه در امتحانات و کنکورها و یادگیری موفق شوید، باید با انواع روشها آشنایی کاملی داشته باشید. فیزیک کنکور بخش مهمی از سوالات مربوط به رشته ریاضی فیزیک - علوم تجربی را شامل می‌شود و مبحثی است کاملا مفهومی که با فرمول ها و اعداد مفاهیم لازم را می‌رساند. برای اینکه بتوانید در آموزش ان موفق شوید، بایستی به اصول کلی و شیوه ها را به سبک های صحیح دقت کنید.



یکی از بهترین سبک های خواندن دروس، حل مسئله است. وقتی شما یک مسئله را حل می‌کنید، در واقع مفاهیم و نکات ریزی را که در درون مطلب مخفی است را پیدا می‌کنید. به دست آوردن جواب صحیح با استفاده از تمرین و تکرار و تداعی در ذهن، از عوامل موثر یادگیری در درس فیزیک است. البته بحث ازمون مقداری با درس خواندن عادی تفاوت دارد. شما در مطالعه عادی، مطالبی را می‌خوانید و این در حافظه کوتاه مدت شما ماندگار می‌شوند. در حالی که برای کنکوری ترفندهای درسی متفاوت است، شما باید بر تمامی مسائل و تعاریف و فرمول های مربوطه، تسلط کافی را داشته باشید. بنابراین باید محصولات و آموزشهای کمکی خوبی را داشته باشید.

پکیج های فیزیک 5 ستاره حرف آخر، قیمت و تخفیفات جدید جهت سفارش

 

 

فیزیک جامع نظام جدید حرف آخر برای هر دو گروه آزمایشی تجربی و ریاضی دارای اهمیت زیادیست، مجموعه فیزیک تجربی حرف آخر این امکان را فراهم آورده که داوطلبین کنکوری بتوانند در یک بازه زمانی کم درصد بالایی در فیزیک کسب کنند و بتوانند آرزوی رتبه برتر شدن خود را محقق بخشند. این پکیج بی نظیر برای دانش آموزان و داوطلبین نظام جدید تدریس شده و برای اولین بار است که در آموزش دروس کنکوری محاسباتی مانند فیزیک، از روش های مفهومی استفاده میشود. استاد کامیار مدرس فیزیک موسسه حرف آخر، مبدع روش های سریع و کوتاه در فیزیک، با سبک های منحصر بفرد خودش و تدریسی شیوا، آسان و جذاب مباحث فیزیک از شیوه الگو محور و راهکارهای میانبر برای هر مبحث محاسباتی استفاده کرده که دیگر نیازی به حفظ کردن و استفاده از فرمول و تکینک های قدیمی و متعدد نیست.

 

این استایل آموزشی به درک مفهومی این درس، یادگیری سریع (زمان تدریس کم) و حل تست و سوالات در کمترین زمان کمک بسزایی میکند و از ویژگی های فیزیک جامع نظام جدید حرف آخر است. کاربرد الگو چند مزیت عالی در آموزش دارد. برای بار اول است که فیزیک مانند دروس عمومی بصورت مفهومی تدریس میشود. این سیستم کمک میکند دانش آموز همه مباحث را فقط با چند الگوی انگشت شمار یاد بگیرند. برای مثال دانش آموزانی که از پکیج های سینماتیک دوازدهم حرف آخر و دینامیک دوازدهم حرف آخر استفاده کرده اند بهتر با این روش یادگیری آشنایی دارند چراکه حدود 50 فرمول سینماتیک فقط با 1 الگو قابل حل است و کل فیزیک در 58 ساعت تدریس شده و تست های تثبیتی و تسلطی بعد آموزش آمده است و همه فصلها دارای درسنامه اند و بصورت کامل تدریس و تشریح میشود و نهایتا با راهکارهای کنکوری تست های کنکوری حل و بررسی میشود و حتی بحث های انگیزشی زیبا و مفیدی توسط مدرس آن ارائه میشود تا داوطلب احساس خستگی نکند.

 

فیزیک جامع حرف آخر شامل چند پکیج است؟! فیزیک جامع حرف آخر شامل سه سال تحصلی است یعنی سال دهم، یازده و دوازدهم و دانش آموزان و داوطلبان دوره نظام جدید میتوانند بر حسب نیاز آموزشی خود، بخش های مختلف فیزیک دوازدهم حرف آخر را تهیه کنند: از چه طریق میتوان فیزیک حرف آخر را تهیه کرد؟ دانش آموزان و داوطلبان کنکور نظام جدید برای تهیه پکیج فیزیک حرف آخر از دفتر مرکزی این انتشارات واقع در تهران و دریافت مشاوره رایگان تلفنی از دپارتمان رتبه برتر حرف آخر میتوانند با شماره 09120663015 و 09399585899 تماس حاصل فرمایند.

روش مطالعه فیزیک برای امتحان نهایی، روش خواندن فیزیک نظام جدید شب امتحان | بخش بندی و طبقه بندی فیزیک ؟!

یکی از اصول اولیه و تکنیک درسها، طبقه بندی و مشخص کردن عناوین و مباحث مورد مطالعه است. وقتی شما منابع و مباحث اصلی را طبقه بندی کرده و در برنامه ریزی خود لحاظ می‌کنید، در واقع یک ساختار کلی در مورد مباحث و میزان خواندن و سختی و آسانی ها را با بهترین روش مطالعه و تکنیک های تست زنی به دست می‌آورید. برای مثال شما می‌توانید برای سال های اول و دوم و سوم دبیرستان-متوسطه دوم، مطالب مربوط به الکتریسیته را جدا کرده و متناسب با نوع مطلب، مطالعات لازم را انجام دهید. بهتر است به سرفصل هایی که در کتاب موجود است، دقت کنید. این سر فصل ها را به طور خلاصه بنویسید تا موضوع مورد نظر و میزان یا سطح لازم را بدانید.

 

نمونه تدریس فیزیک حرف آخر 1403 | استاد پیمان کامیار ضبط جدید

 

همچنین بهتر است که مطالب مرتبط موجود در سر فصل ها را به طور خلاصه جمع بندی کنید. دومین کار و یکی از مراحل مربوط به روش خواندن، بررسی کتاب درسی شما است. پیشنهاد می‌شود با استفاده از منابع خوب به صورت دقیق آموزش ها را ببینید و به خاطر سپاری را به حداکثر برسانید. بسته تدریسی فیزیک 0 تا 100 و 5 ستاره با تدریس استاد کامیار حاوی تمامی نکات و موارد ویژه گفته شده است و دانش آموز را از جزوه نویسی و اتلاف زمان بی نیاز می‌کند بهتر است عناوین کتاب، همراه با موضوعات و خلاصه و چکیده را در جایی یادداشت برداری کرده تا همیشه بتوانید ارتباط لازم بین موضوعات مختلف را درک کنید. در بررسی کتاب، مطالب قدیمی یا حذف شده را یادداشت کرده و مقدمات فصل را بخوانید تا تصویر ذهنی مناسب از موضوع مورد نظر در ذهن شما ماندگار شود.

 

توصیه های مربوط به روش مطالعه درس فیزیک
در این قسمت برخی توصیه ها و نکات لازم در مورد روش مطالعه درس فیزیک را خدمتتان بیان می‌کنیم:

  • مرور مطالب جمع بندی شده  روش مطالعه درس فیزیک | نکات 1403 فوق کاربردی + تکنیک‌ها
  • حل مسائل و تمرینات مهم
  • یادداشت برداری هنگام مطالعه
  • مطالعه به صورت دوره ای و تمرین و تکرار کافی
  • استفاده از فرمول ها و درک روابط بین آن ها

چگونه درس فیزیک را 100 بزنیم، چطور فیزیک دهم را برای کنکور بخوانیم؟ روش یادداشت برداری و خلاصه نویسی!

سعی کنید همواره مطالبی را که با بررسی عناوین و موضوعات مختلف نوشته اید، را جمع بندی کنید. وقتی شما فهرست عناوین و چکیده ای از مطالب را جمع بندی کرده و می‌خوانید، در واقع به طور تدریجی و پیوسته، ذهن خود را برای یادگیری هر چه بهتر مفاهیم و فرمولهای مهم آماده می‌کنید. پس در دومین توصیه و روش مطالعه درس فیزیک، حتما تمرینات و مسائل مختلف را حل کنید. وقتی تمرینات کتاب درسی یا کتاب کمک آموزشی را حل می‌کنید، ذهنتان و تصورتان از فرمول ها و مفاهیم پر می‌شود، فقط در این حالت است که می‌توانید به صورت عمیق، سوالاتی متفاوت درباره موضوعی که مطالعه کرده اید، بیان کنید.

 

طرز تفکر و زندگی هر فرد در شخصیت او نهفته است و شکل گیری شخصیت تابع تمام مراحل و تحولات زندگی گذشته است. در بررسی عوامل و مراحل رشد شخصیت به منظور ارتقای کیفیت زندگی آنها نمی‌توان از جایگاه والای و نقش ارزشمند آموزش و پرورش چشم پوشی کرد. بلکه می‌توان گفت در جوامع در حال توسعه و رو به رشد - مانند ایران - یکی از مهم ترین عوامل مؤثر بر زندگی و شخصیت افراد، سطح تحصیلات آنهاست. زیرا حوزه‌های مختلف زندگی از مرزهای سنتی فراتر می‌روند و این تحولات بیش از هر زمان دیگری مستلزم سازگاری انسانی است.

 

مطرح کردن پرسش و پاسخ به صورت شخصی برای خودتان، باعث می‌شود که علاقه بیشتری به موضوع مورد نظر پیدا کنید که این امر در یادگیری هر چه بهتر شما، تاثیر مثبت دارد. ذکر این قضیه نیز مهم است اینکه حتما از مدرس برتر و آموزش تصویری مناسب در منزل استفاده کنید، در موسسه حرف آخر، استاد پیمان کامیار محبوب ترین در تدریس با تست زنی فیزیک بوده که بصورت عالی درس تخصصی فیزیک را برای هر 2 رشته ریاضی و تجربی، آسان کرده است، استفاده از الگو و حداکثر آسان سازی فرمولات زیاد علمی بزرگترین سبک وی است. سبک ایشان بسیار موفق است؛ کسانی که به دنبال روش های نوین هستند، تاثیر خوب تدریس ایشان را بر آموزش و پیشرفت خود را در طی مشاهده فیلم های آموزشی استاد کامیار دیده اند

چکیده ای از مطالب مربوط به روش مطالعه درس فیزیک شامل موارد ذیل است:

  • مطالعه و دیدن فیلم های آموزشی بصورت کاملا فعال
  • پرسش و پاسخ و درک مسئله
  • مرور مطالب از اول به شکل خلاصه
  • درک ارتباط بین مفاهیم و فرمول ها با استفاده از آموزش قوی (پکیج و VOD)

تمامی درس ها و مفاهیم در کوتاه ترین زمان ممکن توسط نیم کره راست مغز فراگیری شود و در حافظه بلند مدت جای گیرد. استفاده از انیمیشن های ساده و مرتبط با هر فصل به شما کمک خواهد کرد تا درهنگام حل مسائل، به خوبی مفاهیم مهم را آموخته و با یادآوری توضیحات هر انیمیشن، به راحتی مسائل را حل نمایید. استاد مجموعه فیزیک نظام جدید حرف آخر، مهندس پیمان کامیار، دارای مدرک کارشناسی ارشد فیزیک از دانشگاه صنعتی شریف هستند که با دانش بالای خود، شما را از حفظ کردن حجم زیادی فرمول که به سادگی فراموش می‌شوند، رهانیده است. در حقیقت پس از تهیه و مشاهده فیلم های آموزش فیزیک جامع نظام جدید رشته ریاضی، خواهید آموخت که به جای حفظ کردن بیش از 50 فرمول،

 

فقط از بخش سینماتیک، تنها با 1 الگو تمامی مسائل این قسمت را حل نمایید. همچنین در بخش دینامیک به جای حفظ تعداد زیادی فرمول، می‌آموزید که تنها با 1 الگو هر نوع سوالی را پاسخگو باشید. فقط و فقط با کمک الگوی دایره و مثلت به آسانی قادر به حل تمامی سوالات بخش نوسان و موج خواهید بود. به همین شکل فرمول های تمام فصل های کتاب های فیزیک نظام جدید رشته ریاضی در دپارتمان فیزیک حرف آخر تبدیل به نقشه های راه والگوهای آسان شده اند تا در جلسه کنکور وقت خود را صرف به یاد آوری فرمول های متفاوت نکنید.

روش مطالعه فیزیک رتبه برتر های 1402، چگونه فیزیک را از صفر شروع کنیم و 20 بگیریم؟

یکی از اصلی ترین الزامات انواع سبک رتبه برتر، فراگیری فعال است. گفتیم که فیزیک درسی است کاملا مفهومی که این مفهوم با استفاده از فرمول ها و روابط مختلف، شکل معناداری پیدا می‌کند. همیشه سعی کنید از خودکار و کاغذ و بسته های تدریس تصویری کمک درسی در خواندن صحیح استفاده کنید. وقتی شما فقط روخوانی می‌کنید، مطالب به طور کامل برای شما قابل درک نیست و احساس گنگ بودن می‌کنید. اما وقتی چیزی را می‌نویسید یا می‌بینید (فراگیری به روش دی وی دی و سی دی)، ذهن شما فعال شده و مطالب را به سرعت ضبط می‌کند. در نتیجه تاثیر بیشتری در یادگیری دارد. سعی کنید مطالعات خود را به صورت دوره ای انجام دهید و با قبل از محصول و مرجع خوب، نمونه تدریس فیزیک حرف آخر را حتما ببینید.

 

کسب درصد بالا در فیزیک تاثیر زیادی در کسب رتبه و قبولی دارد. بسیاری از دانش آموزان متاسفانه به دلایل غیر صحیح بیشتر زمان خود را به دروس زیست و شیمی اختصاص میدهند و از گذاشتن وقت کافی برای فیزیک خود داری میکنند. درصد زیادی از دانش آموزان به دلیل عدم آموزش مناسب با ترس و شک با درس فیزیک مواجه میشوند و مباحث فیزیک را به صورت گلچین وار مطالعه میکنند که این امر باعث میشود نتوانند درصد زیادی در این درس کسب کنند. در فیزیک باید به حدی از تسلط رسید که بتوان هر تست آن را حداکثر در 74 ثانیه زد؛ اگر تجربی هستید 12% و اگر رشته ریاضی باشید باید 20% کل ساعت مطالعه هفتگی را برای فیزیک کنار بگذارید.

 

فیزیک تجربی 30 سوال و ریاضی 45 سوال دارد. در درس فیزیک صرف گرفتن نکته ها و قضیه ها و فرمول ها کافی نیستند، بلکه علاوه بر فراگیری باید درک و بعدا مرور بشوند. به بودجه بندی فیزیک توجه داشته باشید تا بدانید چه تعداد تست برای هر فصل فیزیک طرح میشود. لازم است برای هر یک تست سراسری کنکور 50 تست تمرینی بزنیم، مثلا اگر فصل مدار الکتریک 3 تست میاید در کنکور حداقل 150 تست باید بزنیم. اولویت تست های مرور با کنکور سراسری است، چون هم استانداردتر است هم و مباحث را پوشش میدهد هم مدنظر طراحان سوال است و احتمال تکرار دارند، و باید بر نکات مهم آن تمرکز کنیم.

 

فیزیک درسی نیست که با حفظ کردن و روخوانی به تسلط رسید، بلکه باید دست به قلم شد و کاغذ چرک نویس مصرف کرد! مثل ریاضی فرمول و نکته های زیادی داره و باید مرور و دوره بشوند، برای شروع باید مباحث ساده فیزیک را خواند، تقریبا 20% تست های فیزیک توی کنکور هر ساله نسبتا جدید هستند، تست های جدید از لحاظ استایل ممکن است ساده یا مفهومی تر باشند. جمعبندی در فیزیک بصورت بررسی سوالات سالهای قبل انجام میشود، از 90 تا 99 بررسی گردد. روش نوین آموزش فیزیک حرف آخر تمام مباحث در کوتاه ترین زمان ممکن توسط نیم کره راست مغز فراگیری میشوند، و در حافظه بلند مدت وارد میشود.

 

منظور از مطالعات دوره ای این است که بعد از مطالعه چند فصل، بهتر است یک بار دیگر از اول فصل، شروع به یادگیری و دوباره خوانی بکنید. این مطالعه مجدد، باید با صدای بلند و به صورت آرام صورت بگیرد. وقتی چنین کاری می‌کنید، کل مطالب مطالعه شده را دوباره یادآوری می‌کنید و دیگر نیازی به تکرار مطالب نیست. پنجمین نکته در مورد روش خواندن این است که سعی کنید ارتباط بین فرمول ها و روابط و مفاهیم موجود در یک مسئله را درک کنید و از متد الگو استفاده کنید. وقتی شما مسئله ای را حل می‌کنید، ممکن است نکته مهمی را در مورد مسئله درک کنید یا به فرمول خاصی دسترسی بیابید در این صورت حتی اگر روش شما کاملا هم اشتباه باشد، شما با مسئله مورد نظر درگیر شده و در مورد آن تحقیق کرده و بر مطلب مورد نظر مسلط می‌شوید. این نکته به خصوص زمانی قابل استفاده است که بحث سوالات مفهومی مطرح باشد. هر ساله در کنکور، سوالات مفهومی خاصی در درس فیزیک می‌دهند که شما با این شیوه یاددهی فصول، می‌توانید به‌ آنها پاسخ صحیح دهید


♦ چطور فیزیک حرف آخر را تهیه کنم؟ قیمت، جزئیات و ارسال آن چگونه است!
دانش آموزان و داوطلبان کنکور متوسطه دوم، برای تهیه پکیج فیزیک حرف اخر از دفتر مرکزی انتشارات ما واقع در تهران و دریافت مشاوره رایگان تلفنی از دپارتمان نخبگان، میتوانند با شماره 09120663015 یا دفتر 02166096851 تماس حاصل فرمایند.


 

 

The method of studying physics is one of the main topics related to tests and testing. It is very important that you choose the study method, how and with what planning you do it. As you know, this is a course that must have a high score in the entrance exam and testing to be effective in getting the final grade. So, in order to succeed in exams and exams and learning, you must be familiar with all kinds of methods.

گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

1 نظر
مبینا
یکشنبه بیست و سوم اردیبهشت ۰۳
پاسخ
()
()
مبینا
ممنون از مقاله بسيار خوب تون نحوه مطالعه فيزيک براي آزمون کنکور بايد به شکلي برگزيده شود که آزمون‌دهنده بتواند به همه سوالات حفظي و حل کردني در کوتاه‌ترين زمان ممکن پاسخ مناسب بدهد

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsupmailaparatlinkedintwiter
logo

- دفتر مرکزی ما:
تهران، میدان انقلاب، ضلع جنوب شرقی، ساختمان مترجمان، ارتباط با موسسه رسمی حرف آخر: 02166096851
- شماره تلفن‌های تماس با بخش مشاوره و خرید پکیج:
09120663015 - 09399585899
آقای دکتر سامان یاری (مشاور تحصیلی و کنکوری)

بستن
دیگر باز نشو!