بودجه بندی 1403 دروس اختصاصی ریاضی در کنکور سراسری ,

menuordersearch
harfehakharpub.com
یکشنبه بیست و چهارم اسفند ۹۹
(1)
(1)
بودجه بندی 1403 دروس اختصاصی ریاضی در کنکور سراسری

بودجه بندی کنکور ریاضی 1403 | آزمون رشته ریاضی - فیزیک

در این بخش بودجه بندی دروس تخصصی کنکور برای رشته ریاضی و فیزیک را بررسی خواهیم کرد. دفترچه سوالات تخصصی گروه آزمایشی ریاضی شامل 3 درس: شیمی، ریاضیات و فیزیک است؛ که در 2 دفترچه 1 و 2 ارائه میشود. دفترچه اول 40 سوال ریاضی را دارد با مدت زمان پاسخگویی 70 دقیقه، دفترچه دوم 35 سوال فیزیک و 30 سوال شیمی را در جمعا در 75 دقیقه ارائه کرده. لیست دروس آزمون سراسری و میزان و تعداد تستهای هر درس در ازمون 1403 رشته ریاضیات مطابق جدول انتهای صفحه وبسایت رسمی حرف آخر خواهد بود.


همواره ثابت شده که روش های برنامه ریزی درسی با اساس صحیح می‌تواند بهترین متد طرح ریزی تحصیلی برای کل مقاطع اموزشی باشد. فرقی نمی‌کند در سال های پایه مدرسه یا پشت کنکوری هستید و یا حتی دانشجوی دانشگاها. آزمونتان کنکور است و یا امتحانات آخر ترم درسی. شما با سبک استخراج تایم و مدیریت آن به همین آسانی می‌توانید برای خویش سیستم مدیریت درسی (پلن) انجام دهید. (البته می‌دانم که اجرای اول به این سادگی ها هم نیست اما ایمان داشته باشید اینکه شما به پلن سیستم شخصی خودتان دست پیدا می‌کنید خیلی مهمتر است و این راهکار مفید و به صرفه را رها نخواهید کرد).

 

شامل رشته های:هندسی برق، مکانیک، عمران، کامپیوتر، معماری و ...
زمان آزمون:2 نوبت اردیبهشت ماه + تیرماه
تاثیر نمرات امتحان نهایی:فعلا 50% سال آخر
سطح:کاردانی + کارشناسی

 

کنکور سراسری رشته ریاضی-فیزیک هر ساله با تعداد مشخصی از سوالات عمومی و اختصاصی برگزار می‌شد، اما اکنون فقط دروس تخصصی طرح میشود. اطلاع و آگاهی از بودجه بندی سوالات در این گروه ازمایشی همواره برای داوطلبانی که می‌خواهند برنامه ریزی درسی دقیق تری انجام دهند و هدف گذاری های بهتری برای تست زنی داشته باشند، مورد پرسش خیلی ها است. بودجه بندی کنکور ریاضی 1403 را می‌توان با بررسی آزمون های برگزار شده در سال های قبل فهمید زیرا تعداد سوالات هر مبحث از هر درس در کنکور سالیان اخیر معمولا ثابت بوده و این موضوع نشان دهنده سلیقه مشترک طراحان دربرهای های متفاوت است.
توصیه می‌گردد برای دریافت مشاوره و انجام یک برنامه تحصیلی حرفه ای، با مشاوران مجرب ما در ارتباط باشید تا زحمات چندین ساله شما به ثمر برسد. برای ارتباط با مشاوران کافیست با شماره های انتهای این صفحه سایت رسمی و مرکزی ما تماس بگیرید.

 

اینجا ببینید: پکیج کامل رشته ریاضی | آخرین آپدیت 1403 جدید

 

نکته: قبلا تعداد تست و عناوین دروس عمومی در 6 گروه آزمایشی آزمون های سراسری حدود 80 درصد یکسان بود. اما اخیرا فقط در امتحانهای نهایی موثر هستند؛ برای اطلاع از تعداد سوالات هر یک از درس های عمومی به بخش مربوطه در همین وبلاگ مراجعه کنید.

♦ تعداد سوالات هندسه در کنکور ریاضی | بودجه بندی ریاضی کنکور تجربی و ریاضی

بهترین روش مطالعه درسی ترکیبی است که خیلی از داوطلبین و دانش آموزان زمانی به جستجو درباره آن می‌پردازند که احساس می‌کنند در شیوه درس خواندن و نتیجه و تاثیر خوب گرفتن حسابی منگ و گیج شده اند. اصولا هیچ شخصی وجود ندارد که از ابتدای درس خواندنش حس نیاز به برنامه ریزی درسی را فهم کرده باشد و از آن سود جوید!.

اگر در سال تحصیلی باشید نیاز به برنامه ریزی قطعا در حوالی کنکور بیشتر از هر زمانی احساس می‌شود. بی برنامگی و نامرتب درس خواندن سبب میشود بیشنر از هر چیزی در سال آزممون نهایی شما را از رقیبانتان بسیار عقب بیاندازد... بودجه بندی رشته ریاضی 1403 کنکور
همچنین استفاده از پلن درسی--تحصیلی که مناسب وضعیت درسی، شرایط محیطی شما و استعداد هایتان نباشد و برای شخص دیگری ارائه شده باشد قطعا میتواند به همین میزان به موتفوق فقیت درسی شما ضربه بزند.


پس چیزی که باید بدانید اینست که مشاور خصوصی شما و یا هر کسی که در طراحی طرح ریزی درسیتان راهنمایی می‌کند باید کلیه شرایط اعم از سیستم مطالعه روزانه، اوضاع محیطی و خانوادگی، قوه های جسمی و فکری-ذهنی، لول علمی و خیلی از فاکتورها را برای فرد در نظر بگیرد.
هیچ برنامه ای به اندازه یک نوع شخصی آن (personalize) که توسط مشاورین با تجربه و رتبه برتر تهیه شده باشد شما را در این سال سرنوشت ساز و پر رقابت کمک نخواهد کرد، همین الان برای دریافت برنامه ریزی رشته ریاضی با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما در تمام طول مدت تا روز ازمون همراه کامل شما خواهند بود..

 

⇔ پیشنهاد: مشاهده قیمت و جزئیات محصولات فروشگاه ریاضی تخصصی رشته ریاضی - پکیج 0 تا 100 حرف آخر را مشاهده کنید.

 

♦ اهمیت برنامه ریزی بر اساس دروس | سیستم مطالعه آزمون و بودجه بندی گسسته کنکور

تا به این جای دوران تحصیل شما، شاید بارها از برنامه درسی که مشاور مدرسه، یکی از معلم ها و یا حتی از دوستانتان و هم کلاسی به شما داده تا چند روز یا هفته استفاده کرده باشید. شاید هم بعد چند مدت ولش کردید و به درس خواندن برای امتحانات-ازمون ازمایشی اجرا نموده اید و یا تا تایم نسبتا زیادی از ان استفاده کرده اید ولی سودی نگرفته اید.
خوب می‌دانیم در این وضع و حالت حس ضعیف و ناتوان بودن بهتان دست داده. چرا که دیگری توانسته از همین سیستم هفتگی-ماهانه استفاده کند و نتیجه بگیرد ولی شما بعضا نتوانسته اید!. دلزده نشوید شما روشی که مناسب شما نبوده را اجرایی کرده اید. پس جای تعجبی ندارد که نتوانید به آن اهداف برسید.


یک نکته دیگر: برنامه های کنکور شامل 2 بخش بلندمدت و کوتاه مدت هستند. در بخش بلند که اکثرا در آن ابتحار خاصی دارند، معین می‌شود که مثلا تا آخر تابستان کدام دروس را به تمام خوانده و جمعبندی شوند و تا آخر پاییز کدامین ها را.. احتمالا برنامه می‌ریزید که تا نوروز کلیه دروس را 2بار خوانده شود و بعد از ان دنبال دوره سوم بروید! اما اتفاقی که در بعضی مواقع می‌افتد چیز دیگر است.. می‌بینید عید شده و هنوز به دور اول هم نرسیدید... چه اتفاقی واقعا افتاده؟

 

پاسخ این ابهام و پرسش نداشتن و یا استفاده ناصحیح از سیستم مطالعه (یا برنامه ریزی هفتگی-روزانه-ماهانه) و عدم اطلاع از بودجه بندی ان رشته برای رسیدن به چشم اندازهای دلخواه شماست. دفترچه اختصاصی کنکور ریاضی فقط شامل 3 درس فیزیک، مباحث مهم ریاضی و شیمی است که مهم ترین درس هم که شامل چندین مبحث است. دروس ریاضی است. داوطلبین برای نوشتن زمان و سبک مطالعه جدید خود برای امادگی کنکور ریاضی 1402 -1403 حتما باید به بودجه بندی کتب توجه ویژه داشته باشند و برای مباحث مهمتر و تست خیز تر مدت زمان بیشتری در روزهای خود بگنجانند.
در کنکور 1402 با توجه به اینکه 100 سوال عمومی حذف میشود، احتمالا در تعداد سوالات اختصاصی تغییراتی ایجاد شود که در بالای مقاله بهتان اعلام کردیم. در جدول های زیر می‌توانید بودجه بندی تست های فصول مربوطه را مشاهده کنید:

 

بودجه بندی درس ریاضیات در کنکور رشته ریاضی
نام مبحثتعداد تست در کنکور 1403
مجموعه، الگو و دنباله2
تابع2
حد و پیوستگی3
مشتق3
تالس و تشابه2
ترکیبات4
روابط طولی مثلث1
آمار2
توان گویا1
تجسم فضایی2
تبدیل‌های هندسی2
ماتریس3
بردار1
احتمال2
نظریه اعداد4
گراف2
مقاطع مخروطی3
مبانی ریاضی3
چند ضلعی ها1
مثلثات3
معادله و نامعادله2
تابع لگاریتمی1
حد نامتناهی و بی نهایت1
دایره3
جمعا: 40 تست

 

 

بودجه بندی درس فیزیک در کنکور رشته ریاضی
نام مبحثتعداد تست در کنکور 1403
پایه دهم:
0اندازه گیری و چگالی
2کار توان انرژی
3ویژگی فیزیکی مواد
4دما و گرما قانون گازها
3ترمودینامیک
پایه یازدهم:
5الکتریسته ساکن
4جریان الکتریکی
2مغناطیس
2القا
پایه دوازدهم:
4حرکت بر خط راست
6دینامیک و حرکت دایره ای
4نوسان و امواج
2برهم کنش های موج
2فیزیک اتمی
2فیزیک هسته ای
جمعا: 35 تست

 

 

بودجه بندی درس شیمی در کنکور رشته ریاضی
نام مبحثتعداد تست در کنکور 1403
پایه دهم
2کیهان زادگاه الفبای هستی
3رد پای گاز ها در زندگی
6آب، آهنگ زندگی
پایه یازدهم
4قدر هدایای زمینی را بدانیم
5در پی غذای سالم
4پوشاک، نیازی پایان ناپذیر
پایه دوازدهم
3مولکول ها در خدمت تندرستی
3آسایش و رفاه در سایه شیمی
2شیمی جلوه ای از هنر، زیبایی و ماندگاری
3شیمی، راهی به سوی آینده ای روشن تر
جمعا: 30 تست

 

♦ برنامه ریزی بر اساس رشته ریاضی فیزیک 1402 – برنامه ریزی دروس جدول فصول تست خیز

بودجه بندی کنکور چیست؟
بودجه بندی کنکور، تعداد تست هایی هستند که از هر مبحث درسی آن کتاب در دفترچه اختصاصی کنکور آورده می‌شود را در اختیار هر داوطلب بصورت مجزا قرار می‌دهد.

 

اطلاع از بودجه بندی کنکور ۱۴۰۲ چه کاربردی دارد؟
کلیه فارغ التحصیلان و دانش آموزانی که هدف تحصیل در رشته مورد علاقه و دلخواه خود را دارند، با در نظر داشتن این بودجه بندی، می‌توانند بر اساس آن برای ازمون نهایی برنامه بچینند وبه شیوه اصولی و هدفمند پیش بروند.

 

از چه پایه ای می‌توان بر اساس بودجه بندی برای کنکور برنامه ریزی کرد؟
بر اساس نظرات کارشناسان مشاوره ای موسسه حرف اخر، بهترین زمان برای شروع به مطالعه کنکوری پایه دهم است، چرا که تمامی گروه های آزمایشی شامل دروس پیش نیاز برای پایه های یازدهم و دوازدهم این رشته می‌باشند.


اما چه کسی می‌تواند درست ترین روش مطالعه درس ها را به شما یاد داده و برنامه ی اصولی را برایتان تنظیم کند؟

معمولا نوشتن برنامه ریزی دقیق و شفاف (بر اساس بودجه بندی جدید کنکور و توانمندی های ذهنی-جسمی داوطلب) توسط شخصی کاربلد که در این زمینه تجربه کافی داشته باشد بهتر انجام می‌شود. مشاوران حرف آخر با داشتن تجربه و تخصص در این زمینه، می‌توانند شما را برای رسیدن به اهداف و آرزوهای خود یاری کنند.

 

دفترچه ازمون گروه ریاضی -فیزیک 1402
شماره دفترچهدروستعداد سوالاتمدت زمانمجموع
سال 1402سال 1401سال 1402سال 1401
دفترچه شماره 1ریاضیات40507080105 سوال و زمان 145دقیقه
دفترچه شماره 2فیزیک35404550
شیمی30303030

 

 

برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره رایگان کلمه مشاوره را به شماره 09120663015 پیامک کنید.

 

 


The best way to study is a combination course that many candidates and students search for when they feel confused about the way to study and the result    and effect of taking good math. Basically, there is no person who has understood the need for lesson planning from the beginning of his studies and sought benefit from it!

گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

6 نظر
میرصادق گلالی
یکشنبه نوزدهم فروردین ۰۳
پاسخ
(1)
()
میرصادق گلالی
سلام و خسته نباشيد به همه زحمت کشان حرف آخر من الان عمران ميخونم واقعا محصولات عاليه
sara hosaini
یکشنبه نوزدهم فروردین ۰۳
پاسخ
(1)
()
sara hosaini
خوشبختانه حرف اخر در کنکور 1402 مانند ساير سال ها رتبه برترهاي زيادي را داشته است و دانش آموزاني که در کنکور سال هاي آينده شرکت مي کنند تجربيات اين دانش آموزها مي توانند بسيار مفيد باشد
ahmad fardaei
یکشنبه نوزدهم فروردین ۰۳
پاسخ
()
()
ahmad fardaei
در موسسه هاي رغيب حرف آخر اصلا پيش نيومده که سبک تمام اساتيد شبيه هم باشد هر استادي طبق شيوه خودش تدريس کرده و موسسه بدون سبک است که جا داره يک تشکري از استاد منتظري عزيز بکنيم که دقت و نظم ايشان باعث شده است 100 درصد دانش آموزان حرف آخري از پکيج هاي حرف آخر راضي باشند.
ali omidi
یکشنبه نوزدهم فروردین ۰۳
پاسخ
(1)
()
ali omidi
بهترين موسسه کل کشور همين هستش
هایده کریمی
یکشنبه نوزدهم فروردین ۰۳
پاسخ
(1)
()
هایده کریمی
خيلي خيلي ممنونم از حرف اخر-تشکر از برنامه هاي خوبتون و فيلم هاي حرف اخر
یه بنده خدا
دوشنبه پانزدهم آبان ۰۲
پاسخ
(4)
(7)
یه بنده خدا
خیلی ممنونم ازتون. حرف آخر عالیه واقعا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsupmailaparatlinkedintwiter
logo

- دفتر مرکزی ما:
تهران، میدان انقلاب، ضلع جنوب شرقی، ساختمان مترجمان، ارتباط با موسسه رسمی حرف آخر: 02166096851
- شماره تلفن‌های تماس با بخش مشاوره و خرید پکیج:
09120663015 - 09399585899
آقای دکتر سامان یاری (مشاور تحصیلی و کنکوری)

بستن
دیگر باز نشو!